onsdag den 19. juli 2017

Lidt blandet /blanderi

En dejlig solskinsdag i dag, billederne er taget, men dem får I først i morgen, når det forhåbentlig regner. Tja det vil sige, nu har de trukket det meste regn tilbage igen, men på søndag !!!! Vi får se.
Jeg er vild med udsigten mange steder i min have, også denne er jeg glad for.
 Nogen kan godt lide duften af chokolade og har taget en bid :)
 Smukke blomster på min egebladede hortensia
 Hvid glasbær
 her den lilla som har mørkere løv
 den smukke hortensia
 en stedsegrøn klatrehortensia som med tiden forhåbentlig vil gro op og dække vandtanken, man har da lov at håbe
Kortlæbe af den krusede slags, min navnesøster Lisbeth har lavet et udmærket indlæg om den på sin nye blog, sjovt nok hedder hendes mand også Bent :)
 To af mine palmeliljer blomstrer eller er tæt på

 her er en fin lilje, men det kønneste er nu rhododendronen
 R. Hydon Velvet, som står med sine smukke nye skud
Hvid floks, kattehale og kvæsurt blander sig under træet Himlens 7 sønner
Rudbeckia
her er det en rose og vild gulerod, der blander sig.
Flere roser:
 Augusta Louise
 Common Moss
 Crocus Rose
 Heritage
 Lady Emma Hamilton
 også her
 Morten Korch og Violfrøstjernen blander sig også, det ser fint ud
 Nil Bleu
 Salét igen igen, jeg er så imponeret over dens frodighed.
The Poets Wife
 To der ligner hinanden Burgundy Rambler
og Wild Rover, som nu er ved at være færdig med blomstringen.
lidt solnedgang blev det også til.
Nu skal jeg ud og høre musik i haven, Samsø Festival starter i dag. 

20 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Alletiders som vejret arter sig idag - spændende om den lovede regn kommer!
    Spændende med indumentet på rhodoen - jeg skal selv snart se hvordan det går i det svenske!
    Og ja Wild Rover. er et hit!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det har været en dejlig dag, så må vi se med regnen.
      Ja mange af rhodoerne er så flotte med nyt indument nu, det bliver spændende at se, hvordan dine har det i Sverige.
      Ja det var så flot af Wild Rover, så jeg tænkte, at det kunne glæde :)
      Tak i lige måde

      Slet
  2. Tænk, at din Egebladede hortensie blomstrer nu. Så langt er vi ikke her i Ebeltoft. Flotte blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja vi bor jo lidt sydligere :) det plejer jeg at skrive, når fynboerne kommer før os. Tak

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Du har mange flotte utsikter i hagen din ja, og det er jo så mye fint å se på hos deg. Nil Bleu er helt nydelig!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det har jeg det er dejlig :)
      Den Nil Bleu har en fin farve.
      Klem

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Lidt blandet ja, det har vejret også været her. En rigtig flot og stille morgen men vinden kom som vanligt og i aften har der været en del skyer men koldt har det ikke været. En masse krible krable i luften , lidt irriterende når jeg skulle cykle.
    Ja chokolade blomsten dufter dejligt så man forstår jo godt at nogle tager en bid :-)
    Flotte hortensia 😊 Her er der stadig ikke så meget gang i dem. Det er kun fløjlshortensiaen hvor de første blomster har lidt farve.
    Jo liljen er smuk men du har helt ret at det er Rhodoen der stjæler rampelyset. Burgundy Rambler og Wild Rover syntes at kæmpe om svirrefluernes gunst. Nil Bleu er stadig lækker :-)
    Håber musikken er god
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Her har det været fint det meste af dagen, men det er rigtigt, vinden kom hurtigt som sædvanlig. Jeg har ikke mærket noget krible krable, men jeg har heller ikke cyklet.
      Mærkeligt at jeg for en gang skyld er foran med noget.
      Ja rhodoen kan ikke andet end stjæle rampelyset, den er så flot, så kan liljen sende duft ud, det er den bedre til.
      Ja Nil Bleu har en lækker farve.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Dejligt med lidt blandede bolsjer 😊 Ikke noget at sige til, at du nyder de mange dejlige udsigter rundt omkring i haven, og der er jo en del at tage af - skønt, at vi andre får lov at være med 😊 Du er tidligt på den med hortensia - mine er ikke i gang endnu. Mine Salet har også være helt fantastiske i år, men nu er de ved at takke af i denne omgang. Der har heller ikke været ballade med rådne knopper, så de trives åbenbart med blæst og lave temperaturer 😊 Nil Bleu er smuk - har vænnet mig til de lyslilla nu 😊
    Jeg håber inderligt på regn her i morgen - ellers må jeg ud og vande. Det er selvfølgelig ikke et pænt ønske, når der er festival 😊 Håber, du har nydt musikken og fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det gør ikke noget, at de blander sig lidt bolsjerne :) Ja jeg er åbenbart tidligt på den med hortensia. Dejligt at du også er tilfreds med dine Salét i år. Det er først de sidste par dage, at min er blevet så flot. Godt du har vænnet dig til de lyslilla, jeg kan godt lide dem.
      Ja lad os håbe på regn i morgen uanset om der er festival, vi kan alligevel ikke gøre noget ved det :) Ja jeg har nydt musikken, mens jeg vandede.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Her har vanderen kørt indtil det blev for meget sol. Det er akkurat som sidste år... de lover regn men så trækker de det tilbage igen.

    SvarSlet
  7. God morgen Rita
    Ja lige præcis - vi få vist ikke mange dråber i dag heller :(

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth, dejlige blandede billeder og sikke en masse skøn musik I har på Samsø lige nu. Måske nogle ser forbi og vil se din have. Lady Hamilton er så flot. Det er min favorit. God dag til dig - måske kommer der enkelte dråber i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak skal du have, ja der er gang i den om aftenen, lige nu er der meget stille. Det er ikke i denne uge, der er nogle, der vil se have, jeg skal også have familien fra i dag af, så jeg siger nej tak til besøg, jeg må nyde dem, når de endelig er her.
      Ja Ladyen er en smuk rose, sikken en blomstring.
      Ja det bliver nok ikke mere end enkelte dråber.
      Også god dag til dig.

      Slet
  9. Härligt med musikfestival :) Vackra bilder och vyer som vanligt. Hoppas att ni får lite regn - det vill jag ha här också och just nu ser det lovande ut.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det er hyggeligt, Danmarks hyggeligste :)
      Ja lad os håbe på regn, men jeg tvivler desværre.
      Tak i lige måde

      Slet
  10. Kære Lisbeth så blev der endelig tid til lidt bloggeri ovenpå job, haveudstilling og 200m hækkeklip. Nu er vi på vej til Frankrig men ældste datteren passer hund og hus.
    Jeg synes at det ser frodigt ud hos dig men vi kan alle bruge regn sikke tørt det gennemgående er i haven.
    Skønne roser du viser den sart lilla er vidunderlig. Jeg er blevet lidt pjattet med de farver og drømmer om et bed med alle de lilla roser som grundbestandel.
    Der er mange smukke hoveder på dine roser skønt at se det blomstervæld . Hils Bent knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Ja du har haft travlt, det bliver godt med en lille ferie til jer.
      Ja det hele gror vildt, men jorden er overalt knastør, vi kunne ikke en gang grave en linaria op, som stod i en rose.
      Ja de lilla roser er skønne, god idé med et bed med lilla roser.
      Jeg skal hilse igen og du må hilse Hans
      Knus Lisbeth

      Slet