onsdag den 26. juli 2017

Roser i blomst i dag

Der er ikke mange roser, der blomstrer nu, så jeg startede morgenen med at gå rundt og tage billeder af dem. Her kommer næsten alle dem, der blomstrede i dag, kun næsten for der var et par smuttere imellem.
 Rosa Mundi med de sidste blomster i år
 Acapella
 Alfred Colomb er først rigtigt begyndt at blomstre nu
 Aprikola altid flittig
 Belle de Clermont kan endnu
 Big Purple
 Crocus Rose, jeg har to, den ene har desværre fået rust.
 Darcey Busell
 Englands Rose
 Salét
 Grace
 Hansestadt Rostock
 Hot Chocolate lidt skadet af regnen
 Jacqueline du Pré
 Lady Salisbury gør det godt, den er ret ny fra Billigblomst i foråret
 Lark Ascending har en eller anden lavet huller i
 Little Mermaid blomstrer flittigt og bliver beundret af de besøgende
 Morten Korch
 New Dawn
 Penny Lane
 St. Cecilia
 Strawberry Hill
 The Poets Wife
Thisbe
Compassion er en meget flittig rose
Til slut:
 Koko Loco morgen
og aften
Besøget i haven i formiddags gik godt, der kom 6 meget haveinteresserede gæster, en af dem vidste meget om rhododendron.
I eftermiddags havde Linda og jeg nogle dejlige timer sammen, det kommer der mere om i morgen.
Fortsat god aften
Solnedgangen fra i aftes, den var noget speciel.

16 kommentarer:

  1. Sikke en smuk himmel som afslutning på en dejlig dag. Ja, det tynder ud i rosenblomstringen, heldigvis er der meget andet at glædes over!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja det var en smuk og igen anderledes himmel. Ja der er meget andet at glæde sig over, og de fleste roser kommer jo heldigvis igen.

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Syntes nu at du stadig har en del roser i blomst men du har jo også mange. Er de først afblomstrede begyndt at sætte nye knopper? Her er de flest lidt triste at se på lige nu. En af dem som har blomstret over en lang periode er Englands Rose og der er stadig lidt gang i den og nye knopper på vej. En skøn rose som du jo også anbefalede sidste år vi var hos Jas :-)
    Ja himlen var et smukt syn i aftes. Det snakkede vi også om min svigerinde og jeg da vi kunne nyde den fra deres køkkenvindue. De bor lidt højt med fri udsigt mod vest selv om de også bor i et mindre parcelhus kvarter.
    I morgen skal vi ud til Yvonne og Kent så jeg håber at vejret tillader at vi kan komme ud og havenørde lidt. Glæder mig til at høre mere om dagens besøg hos dig.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja jeg har en del i blomst endnu, men ja jeg har jo også mange. En del har sat nye knopper, en del er i gang med nye skud, og enkelte ser ikke ud til at tænke på at skulle i gang igen. Englands rose er virkelig en flittig blomstrer, så godt du fik fat i den.
      Heldigt at deres hus ligger lidt højt, så I kunne nyde solnedgangen.
      De lover lidt regn, men lad os nu se, om det er lige når I skal på havevandring. God fornøjelse.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Godmorgen Lisbeth

    Det er da en rigtig pæn samling roser!
    Og sjove huller i Lark A, det ser da egentlig ok ud!
    Aprikola og Belle de Clermont er dagens favoritter:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er det da. Ja det er underligt med de huller i Lark. Det er også gode roser.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. God morgen Lisbeth

    Så skjønne roser du har! Compassion og Koko Loco skulle jeg gjerne hatt. Koko Loco har en spennende farge :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja der er mange dejlige rose, Koko Loco er spændende men endnu ikke så blomsterrig.
      Klem

      Slet
  5. skønne stemningsbilleder :) :) Hansestadt Rostock har jeg også lige anskaffet mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim
      Tak skal du have, den anskaffelse fortryder du ikke :) en meget blomsterrig rose.

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Tak for den dejligste eftermiddag i dit skønne paradis - det er jo som at være der igen, når man kigger på alle dine blomstrende roser 😊 Koko Loco gjorde stort indtryk - farven er virkelig helt speciel - meget smuk rose. Også dejligt at se, hvor sund og rigtblomstrende Hansestadt Rostock er - den er jo ny hos mig 😊 Din Lady Salisbury er i noget finere stand end min, som jo også er fra Billigblomst. Det, der gjorde størst indtryk på mig, var selvfølgelig pergolaen - den er simpelthen en af de fineste, jeg nogensinde har set, og hvor er den bare helt rigtigt placeret. Det bliver et helt overvældende syn, når klatreroserne vokser til - glæder mig til at se det 😊 Endnu engang tak for i går - en skøn, skøn eftermiddag i det bedste selskab ❤️
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Selv tak, det var hyggeligt at gå rundt med dig. Koko Loco er dejlig men mangler lidt fylde endnu, så den kan få flere blomster, det er en helt anden sag med Hansestadt Rostock, der er masser af knopper og blomster fra første færd. Mon ikke Lady Salisbury kommer hos dig også, de er lidt længe om at komme i gang dem fra Billigblomst.
      Ja pergolaen står godt en rigtig god placering.
      Selv tak og i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Jeg har slet ingen roser i blomst lige nu, men der er knopper på dem alle....det passer så ikke. Min gule rose er faktisk i blomst, kommer jeg lige i tanker om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Godt der er knopper, så er der også snart blomster :)

      Slet
  8. Så smukke roser du har Lisbeth.
    Man bliver så glad hver gang man ser en ny rose springe ud.
    Din Morten Korch er noget mere abrikos end min er syntes jeg. Syntes at min er lidt mere lyserød i det....

    God aften
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte
      Ja jeg fryder mig over mine roser, sådan har vi det jo.
      Det har nok noget med vejret at gøre med farven på rosen, I har jo haft meget regn.
      God aften

      Slet