fredag den 18. marts 2011

Munkebo Bakke

Ja så er vi nået til Munkebo Bakke. Heldigvis har jeg taget min computer med og den virker :-)
Så nu kan I få et lille vers fra mig.
Turen hertil gik fint, vi fik hentet min mor til tiden og bragt hende hjem. Desværre er hun en meget træt gammel kone, som på mange måder er frisk, men på andre har svært ved at finde ud af tingene. Egentlig er hun efter vores mening bedst egnet til et plejehjem, men det mener visitatorerne ikke, og da hun helst vil blive hjemme så længe så muligt, ja så er hun her på den gamle gård igen. Den er ikke specielt egnet for gamle og handicappede mennesker. Min mor kan næsten ikke gå, hun har meget ondt, når hun stædigt og meget langsomt bevæger sig rundt i huset. Huset/gården er meget stor, men hun nøjes med at være i en stue, køkken og soveværelse. For at komme på toilettet skal hun et trin op og kan ikke få sin roulator med, så det foregår ved hjælp af en armstok og rent ud sagt med livet i hænderne. Hun er usikker og krumbøjet og falder ofte, er sur på sig selv, fordi hun ikke kan flytte benene. Men hjertet slår stadig og hjernen fungerer nogenlunde, men hvad er der ved at blive 88½, når man er så aflægs?

Bortset fra det er der en pragtfuld udsigt her fra Bakken, man kan se alle byens lys om jeg så må sige ovenfra, det er et fantastisk skue. Bent fik taget nogle smukke solnedgangsbilleder og vi gik en lille tur, mens solen gik ned. I solnedgangen kunne vi se kranerne på Lindøværftet og den smukke Odensefjord, til den anden side bugter Kertemindefjorden sig smukt.
Det er dejligt, men jeg længes nu hjem til mine hunde og min dejlige have, for i weekenden kommer foråret.
I morgen tager vi til Ferritslev for at se Per og Signes hus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar