onsdag den 16. marts 2011

kulde og solskin

En pragtfuld klar morgen, men det var en kold fornøjelse at lufte hunde. Vi tager en god lang tur over markerne med start kl. 6.40, man må sige, at man får friske røde kinder af sådan en morgentur. Den anden sidegevinst er synet af en del rådyr, som står nysgerrigt og kigger efter mig. De er ikke særlig bange mere og løber som regel ikke væk.
Da det har frosset i nat, var jeg lidt bekymret for mine rhododendron, de kan ikke lide frostvejr om natten og solskin om dagen, det var der ikke rigtig noget at gøre ved. Jeg fik dog skærmet lidt af for Charles Dickens, sidste år var han ved at dø for mig, så jeg må passe på knopperne i år, håber det hjælper.
Dagen stod igen på oprydning og i eftermiddag fjernede jeg det sidste græs rundt om stenene i skoven.
Da hundene og jeg gik vores sidste aftentur var solen ildrød, det var et smukt syn at se den gå ned, men jeg måtte afbryde seancen lidt før, det var simpelt hen for koldt at stå stille og nyde synet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar