lørdag den 17. januar 2015

Endelig solskin

En dejlig dag med solskin - mon ikke der var sol over hele landet. Her i Høneballehaven skinnede solen i hvert fald flot det meste af dagen, der var også en del vind, men det forhindrede mig nu ikke i at gå i haven. Så jeg har luget græs og klippet en kæmpe clematis.



Jeg havde egentlig opgivet en solopgang, jeg havde været ude med kameraet flere gange, men billederne blev ikke noget særligt. Pludselig opdagede jeg, at det så sådan ud derude, så fik jeg travlt.
 sol i medlys er nu også smuk, bemærk himlen


 kort efter kom der en snebyge, kan I se fnuggene?
Der var et tyndt lag is på bassinet
 som I kan se er det ret mudret at gå tur i området, så vi tog bilen og kørte til havet mod øst.





 Der var gode bølger, mon ikke også Schippo syntes det
I baggrunden ses Kanhave, færgen der sejler til Sjælland. Nu fra Ballen i stedet for Kolby Kaas, så sejltiden er blevet noget kortere.
 Troldnøden/Hamamelis er begyndt at blomstre på den nederste gren
Solen stod det helt rigtige sted, så der var modlys i barken
 Påskeklokken får flere og flere udsprungne blomster
Denne her står i klokkehøjen
Det var en smuk, men kold dag. Gad vide om vi får sne i næste uge? Det lover de i hvert fald.
God lørdag aften.
Hvorfor må jeg ikke komme med ud mor?


30 kommentarer:

  1. Det ser koldt ud, men dejligt at mærke at nu bliver dagene længere. Nu kan det næsten kun gå for langsomt med at blive forår så vi kan komme i haven.
    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Ja det var koldt og blæsende, men alene det at dagene er blevet længere luner lidt :) Vi må nok vente 1½ måneds tid endnu, inden foråret kommer. Det er nemt at håndluge nu, fordi det er så fugtigt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Kære Lisbeth
    Ja, hvordan kan du være så slem ikke at tage Schippo med ud - hold nu op et herligt billede :))) De hundeøjne er da ikke til at stå for! Også skønne solskinsbilleder fra din have - de gyldne farver i planterne omkring pavillionen er så dejligt et syn - her når solen endnu ikke ned i haven på grund af naboens hus og skoven i baggrunden, men den har været her i dag, solen, og lyset med :) Vi fik dog ingen solopgang, så jeg nyder, at du er så hurtig og fik fanget jeres :) Det er meget fine billeder, du har taget af havet - skumsprøjtet står så skarpt, at det er som at være der selv. Mon ikke, det var en lidt kold tur? Og du har allerede klippet clematis ned - godt, du skriver det, for det skal jeg da også huske at få gjort.
    Flot modlysbillede :)
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det var også ondt gjort, men så længe man ikke kan stole på, at den bliver hos mig, så går det bare ikke :) Det var helt fantastiske farver, der kom frem i dag med den lave sols stråler. Godt I også så solen og kunne nyde den og lyset, og at du kunne nyde min solopgang. Skumsprøjtene blev ret gode ja. Jo det var koldt - især da vi gik tilbage, for vinden var lige mod os. Det er lidt tidligt, jeg har klippet den store clematis, men jeg var ved at rydde op i det bed, og så fyldte den alt for meget, så saksen kom frem. De andre venter jeg nok en måneds tid endnu med at klippe.
      Tak skal du have.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Jo solen har skam også været på himlen her. Den var stået op da jeg krøb ud af sengen. Godt jeg kan se solopgangen hos dig :-) Syntes at jeg havde brug for at ligge lidt længere end jeg plejer og jeg har da heldigvis haft det bedre idag så det var rigtig dejligt at kunne komme ud og få lidt frisk luft. Måtte dog have godt med tøj på så det må ha været koldt ved havet men smukt ser det ud. Ja det er ved at være temmelig pløret rundt omkring men mon ikke vi får mindre nedbør nu de lover koldere vejr. Hvor er billedet med barken i modlys fantastisk :-) og så ser Shippo rigtig forudrettet ud. Hvor kan du gøre det :-)

    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja jeg tænkte nok, at I også har set solen. God idé at ligge længere efter din dårligdom i går, så kan du i stedet nyde mine billeder. Der skulle godt med tøj til i dag, det var meget koldt, når man nu ikke havde stille vejr, men det er godt at få frisk luft efter sådan en omgang.
      Ja det tørrer nok lidt på det, hvis vi får sol og tørvejr, men får vi sne, bliver det rigtig slemt, når det tør.
      Det var også tarveligt med Schippo :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hmmmm.... lidt synd for Schippo er det altså.... ;o)
    Dejligt med en solskinsdag hvor man kan få lavet en smule derude. Her har solen skinnet det ene øjeblik, hurtig afløst af byger så der har bestemt ikke været tale om havevejr. ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Ja det synes Schippo også selv :)
      Ja det var rart at komme ud lidt, men så heldig var du så ikke, det var en skam. Syddanmark har vist det dårligste vejr i denne tid, i hvert fald var det også trist til begravelsen på Fyn i tirsdags.

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Hvor ser han sød ud din Schippo,
    Dejlige billeder fra en fin solskinsdag, godt du holdt stand så du fik det fine solopgangsbillede, og sne har I også haft på Samsø i dag.
    Når jeg ser billedet af din troldnød kommer jeg i tanke om, at jeg i dag konstaterede, at min troldnød er fuldt udsprungen, men fik desværre ikke taget billede af den, de må jeg da se at få gjort i morgen.
    Også dejlige billeder du fik taget ved havet.
    God weekend.
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Ja Schippo er rigtig sød og fræk.
      Det var nu ikke meget sne vi fik, skal det ikke blive værre end det, er det ingen sag :)
      Du må have taget billeder af din troldnød, min er længe om at blomstre synes jeg.
      Tak skal du have - også god weekend til dig.

      Slet
    2. Ja han ligner en rigtig lille krudtugle.
      Min troldnød står i læ op af huset så det må være forklaringen på at den er så langt fremme.
      Dejligt med sol i dag har taget lidt billeder af den tidligere men må nok ud igen !!
      God dag

      Slet
    3. Nå ja så forstår jeg bedre, at din troldnød er længere fremme.
      Sol? ikke hos os, desværre.
      Men så skal du nok få en god dag :)

      Slet
  6. Dejligt med solskin og dejligt med dine smukke billeder af både himmel og hav :)

    Jeg venter nu en måned eller to før jeg klipper mine gruppe 3 ned, men det kan sikkert sagtens foregå nu.

    Jeg kom kun på en kort haverunde med cameraet - jeg dyrker stadig vinterhiet med bøger og håndarbejde :)

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var en nydelse med solskin i dag, og dejligt jeg fik taget gode billeder :)
      Det var heller ikke planen at klippe min clematis ned i dag, men den fyldte så meget og tog udsynet, så jeg vovede det. De andre får nok lov at vente lidt endnu.
      God ide at dyrke vinterhiet endnu, så tillokkende er det heller ikke at være ude.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. hej lisbeth

    Ja, det var også sol her østpå - og i læ var det rigtig fint!
    Ellers var det mere friskt - men det er vi jo også!

    Fin tur i havde til havet!
    Og så dagfrost i næste uge siger de - vi får se:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Godt I også havde sol, men også blæst kan jeg forstå. Ja heldigvis er vi friske :)
      Ja vi får se, om vi får dagsfrost
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Vi fik også lidt sol i dag mellem bygerne - dejligt! Dejlige solbilleder fra din have med græsser og smuk himmel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Nå ja du bor på Fyn, der var nok flere byger.
      Tak skal du have.

      Slet
  9. Ih, hvor har det været skønt med sol i dag! - Også her hos os. Stakkels Schippo der sådan er spærret inde ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja det var så skønt med sol i dag - godt I også havde sol. Ja det var ikke pænt overfor Schippo :)

      Slet
  10. Kære Lisbeth.
    Tak for de dejlige billeder. Men hvad tror du Dyrenes Beskyttelse siger til, at du spærrer stakkels Schippo inde? Hvor ser han bedende ud.
    I Odense har vi haft lidt sol med rigtig mange slud og regnbyger. Ikke vejr der har indbudt til at være ude.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Selv tak, ja stakkels Schippo, det var ikke pænt af mig.
      Jeg har bemærket, at det har været dårligere vejr i de sydlige egne, i dag bliver vist heller ikke noget særligt hos os.
      Kærlig hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth.
    Fantastisk smuk solopgang , det var godt du fik fat i kameraet i en fart. Jeg får helt forårsfornemmelser i maven når det du begynder at ligge solopgange på bloggen. Dagen i dag har været rigtig dejlig og det har været oplagt til at komme i haven og nusse lidt. Schippo er vel nok fotogen og slet ikke til at stå for. Ham kunne Alma helt sikkert godt lege lidt med.
    Kh fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det var en skøn solopgangs himmel. Foråret nærmer sig, men det varer nok lidt endnu, hvis vi skal have sne i næste uge. Også hos jer var det godt vejr, det var godt, så du også kunne komme ud og nusse. Du må tage Alma med næste gang du kommer, det ville de begge elske :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  12. Hej Lisbeth!
    Skønne solbilleder, og jeg kan godt se snefnuggene:-) Der kom også en rimelig mængde her, men det forsvandt hurtigt igen.Det ser godt og koldt ud ved vandet, og Schipoo er noget så kær, også bag hegnet en rigtig kæledægge.
    Jeg går og kigger efter de påskeklokker jeg har, bladene er flotte men ingen tegn på blomst, og er så nysgerrig for ved ikke hvilken farve de har.
    Ha en god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tak skal du have - godt du kunne se snefnuggene. Der kom ikke ret meget her, men måske kommer der noget i næste uge.
      Ja Schippo er kær og fræk. Jeg kan godt forstå, at du er nysgerrig efter at se farven på dine påskeklokker. Jeg har nogen som er ret sene, måske er dine også det.
      Tak i lige måde.

      Slet
  13. Hej Lisbeth.Ja !!! her var det også det skønneste vejr i går.............så den stod på skovtur.
    Men dejlige billeder fra jeres tur til vandet..............det ligger jo lidt væk fra os.
    Og Schippo ser da lidt bedrøvet ud der bag hegnet.
    Skal have middagsgæster så der er lige lidt forberedelse.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det er dejligt, når solen skinner, så må vi ud. I dag har det ikke været godt vejr hos os.
      I kommer ikke lige til vandet, men godt I så har kort til skoven.
      Schippo var ikke helt tilfreds nej.
      God fornøjelse med gæsterne.
      Knus Lisbeth

      Slet
  14. Ja det har godt nok været en dejlig weekend. Vi har nu ikke haft så megen sol, men alligevel har det været dejligt derude. Man kan virkelig godt mærke at dagene bliver længere.
    Dejlige billeder fra havet og fra haven :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja man kan godt mærke, det går mod lysere tider, men i dag har det nu været meget gråt og halvmørkt her.
      Tak skal du have.
      Hilsen Lisbeth

      Slet