torsdag den 15. januar 2015

Det bliver værre og værre

Ja her snakker jeg om vejret, det har da godt nok både blæst og regnet hele dagen i dag, blæsten var dog værst i formiddag, så der blev ingen billeder taget i dag. For mig var det næsten værre i dag end under Dagmar og Egon.
Det er godt, jeg har arkivet, i dag skal det handle om bl.a. Allium.


 A. Cernuum
 A. Christophii




 A. Ivory Queen

i flere udgaver
 A. Ambassador var meget smuk i løvet til at begynde med. Jeg har fået den af Karsten F.
Den groede helt op i den ungarske syren

Det så flot ud
Elmera Racemosa gror godt ude i ørkenbedet, den har jeg fået af Ole med bloggen Oles Have.
 Den fine chrysanthemum står stadig i pavillionen og blomstrer flot
 lyngen var også fin i går, jeg har ikke kigget til den i dag :)
Jeg må lige vise R. Lemon Cloud igen, det er så fint, at den gror rundt om stenen.
I arkivet faldt jeg lige over billedet af Odyssey, det vækker altid begejstring :)



Åkander var der også, det kan vi da også altid klare.


Solnedgangen er lidt bleg, den er fra i aftes.
Fortsat god torsdag

24 kommentarer:

  1. Her har det regnet mere eller mindre hele dagen. Hvor har du mange fine Allium. Ja de smukke åkander bliver man aldrig træt af at beundre. Det er første vinter vi har åkander (nøkkeroser), så jeg er spændt på, hvor godt de klarer den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej May
      Ja det har været uendelig trist i dag, i morgen lover de sol og blæsevejr. Både Allium og åkander er skønne, de sidste er nemmere end jeg troede, ingen problemer med overvintring.

      Slet
  2. Kære Lisbeth
    Ja, det er regn regn og atter regn, det er snart for træls.
    Men fine billeder igen, R. Liemon Cloud er jo skøn op ad en sten.
    Og flotte himmelbilleder du slutter med.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Vi er ved at være trætte af regnen, i morgen lover de sol og blæst, det kan vel tørre lidt på det.
      Ja R. Lemon Cloud er ikke til at stå for, så jeg måtte tage et billede mere :) en let solnedgang blev det også til.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Ja alle snakker om vejret men ingen gør noget ved det :-) jeg syntes også at det har regnet og regnet men der var ikke mere end 4,5 mm i måleren her kl 18 men blæsten gør det nok værre end det er.
    Åh alt det dejlige Haveguf du viser idag. Glæder mig meget til mine ambassadører blomstrer. Den ene ser omtrent ud nu som på dit billede :-) Jeg er bare vild med Lemon claud der bare smyger sig rundt om stenen :) og begejstringen er da helt i top når jeg får øje på Odyssey. Begejstret blev jeg også da jeg kom hjem til et frøbrev fra Sverige så skal der såes igen. Noget af det er dog sommerblomster. Der er dog også (selvfølgelig) lidt der skal såes nu bla anemonopsis og lillium canadense. Jeg får vist aldrig nok :-))
    Mogens ryster også på hovedet over mig :-)
    Hellere en bleg solnedgang end ingen solnedgang.
    Godt aften herfra
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det har du ret i, men det er nu meget godt, vi ikke kan ændre på vejret, for vi kunne nok ikke blive enige :) Jeg ved ikke, hvor meget der er kommet hos os, men det er meget vådt derude.
      Jeg har lagt mærke til at din ambassadør ser ud som min gjorde sidste år, min er ikke så højt oppe endnu. Ja Odyssey kan altid begejstre.
      Du har godt nok gang i det såning, det bliver spændende med både Anemonopsis og lilium canadense. Det vigtigste er, at du godt kan lide det, ellers havde du jo ikke sået igen og igen. Så lad du bare Mogens ryste på hovedet :)
      Ja ikke :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth - ja før for et vejr! Jeg er slet ikke i havemode, men det er måske lige så meget fordi det stadig også er mørkt når jeg kommer hjem. Jeg har fri i morgen og hvor ville jeg ønske at der kom opklaring snart.
    Mon det er en Tellima du har fra Ole?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er da et modbydeligt vejr, det kan kun blive bedre. De lover sol i morgen, så lad os håbe det, det skal godt nok også blæse, men så tørrer det vel lidt.
      Ja du har ret, det er nok en Tellima, jeg har fra Ole?

      Slet
  5. Skønne Allium, især Ambassador, den vil jeg skrive på ønskelisten.
    Planten fra mig var Elmera racemosa.
    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har du ret i, Ambassador er noget særligt.
      Der var navnet ja, tak for det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Ja, uf.... for et vejr. Jeg længes tilbage til de smukke juledage :)

    Fik da vist ikke lagt Allium løg i efteråret - en fejl, når jeg nu nyder dine billeder.

    Godt at dagen i tirsdags var OK, det er bedst når man bagefter har en god fornemmelse af det. Tænkte på dig.

    knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er et grimt vejr, lad os håbe, det snart bliver bedre.
      Allium er skønne, jeg kan heller ikke huske, om jeg fik lagt flere :) vi får se.
      Jeg var glad for, at det blev en god dag og en god afslutning på et langt liv. Dejligt at I tænkte på mig, jeg ved, der var flere :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Kære Lisbeth
    Her har det også bare været gråt afløst af regn, regn og atter regn, Der har så ikke været meget blæst - bare surt og mørkt - det er til at få pip af! Også inden for Allium er du storleverandør af mange forskellige varianter. Kan da se, at jeg er nødt til at have mig nogle Amabassador :) Jeg satte en del Allium sidste år, men jeg kan faktisk ikke huske, om jeg har fået sat flere i år, og så har jeg nok ikke. Det må der rettes op på til efteråret :) Dejligt med Odessey - du gør, hvad du kan for at muntre os op :) Lemon Cloud omkring stenen er altså helt genialt - har den selv fundet ud af det, eller den hjulpet lidt på vej?
    Skidt med en lidt bleg solnedgang - bare det, at den er der :)
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det er et deprimerende vejr, i dag har jeg overhovedet ikke været i haven, kun på små hundeture. Jeg kan heller ikke huske, om jeg har fået sat flere allium, det får vi at se.Ambassador er god. Ja Lemon Cloud har selv fundet på at kravle rundt om stenen, en god idé :)
      Ja solnedgangen var lidt opmuntrende, forhåbentlig bliver der mere i morgen.
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Dagens vejr var ikke spændende - lysten til udesysler var ikke stor:)

    udmærket Allium tema - spændende at se om ambassadøren igen i år bliver rød i sine første skud!
    Mit favorit er nu A. christophii.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Nej det var rent ud sagt et værre møgvejr, jeg var slet ikke i haven i dag, det var for slemt.
      Jeg er også spændt på Ambassadøren, jeg holder øje med den, den har lige stukket snuden ovenfor :)
      A. Christophii er meget fotogen og flot.
      Tak i lige måde.

      Slet
  9. Kære Lisbeth Det er tilladt at blive inde men kan forstå det er svært for et havemenneske som dig. Jeg var ved at blæse af motorvejen da jeg kørte på broen mellem Sjælland og Amager.
    Flotte Allium, dem jeg sætter bliver spist, altså løgene tror der er mosegrise.
    Har du også åkander! Det er også en af mine favoritter, elsker dem. Lige siden jeg fik en buket som 8 årig af min mors moster ved en tur på det daværende kbh's grønttorv. Jeg synes det var det skønneste gave. Odyssey står sammen med rhapsody in blue på min ønskeliste denne sæson. Hav endelig dag. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Jeg plejer at tage en lille tur rundt i haven, men i går var jeg ikke fristet, så jeg nøjedes med hundeturen. Til en forandring skal det også blæse meget i dag, men tænk så skal det blive stille, det bliver dejligt.
      Ærgerligt at dine allium bliver spist.
      Ja da jeg fik bassinet måtte jeg også have åkander, det var nok nærmest derfor, jeg fik det. Det må have været stor for en 8 årig at få en buket åkander. Jeg håber du får fat i både Odyssey og Rhapsody in blue.
      Også god dag til dig.
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth!
    Her når dagmar og egon heller ikke op på det blæsevejr vi havde i går, og i dag er det endda værre her.
    Dejligt at se dine åkander også med solen på:-) Er spændt på om min, som kludrede i årstiderne kommer frem med en blomst i år.
    God dag
    Hilsen fru Nielsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Nielsen :)
      Ja det er det jeg siger, det bliver værre og værre. Her blæser det også en ½ pelikan, men i morgen lover de bedre, og det retner ikke.
      Jeg tror da bestemt, der kommer blomst i dine åkander i år, de er egentlig ret nemme.
      Tak i lige måde
      hilsen fru Høneballe :)

      Slet
  11. Hej Lisbeth

    Ja, været er helt fryktelig for tiden! Vind, sludd, snø og masse regn er ikke det jeg ønsker meg heller. Vakre gjensyn, og spesielt av Odyssey :)

    God weekend!

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Det er et værre blæsevejr, nu skal det snart blive mere stille, lover de. Frost og solskin vil være bedre nu.
      Ja Odyssey kan man altid glæde sig over. :)
      Tak i lige måde
      Klem

      Slet
  12. Hej Lisbeth.Ja !!! vejret kan vi jo desværre ikke gøre noget ved.
    Men her skinner solen lige nu...............men bælser gør det desværre også.
    Allium er slet ikke til at undvære i vores haver.............og du har da en del.
    Smukke åkander......................ønsker mig sådan et spejlbassin.
    God dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Nej vejret må vi finde os i, vi har også haft sol og byger i dag. Blæst er der jo hele tiden.
      Ja lidt allium har jeg, jeg ved ikke hvor godt det er med åkander i et spejlbassin, jeg har ingen i mit.
      God aften og knus

      Slet