tirsdag den 6. november 2012

Morgen- og sol billeder

Solen skinnede i formiddags, så der er i dag billeder af både lidt solopgang og haven med sol på. Det gør en stor forskel både på billederne og på os mennesker, at solen skinner. Det er meget mere tillokkende at gå ud i solskin.
Jeg nåede at få lavet en del i haven, inden det blev regnvejr igen. Jeg fik bl.a. klippet en del grene af både forsythia og klatrerosen på pælen. Den var efterhånden ved at være noget højt oppe over pælen. Jeg fik også opstammet min bløde ene, det kom til at se helt pænt ud. Afklippet brugte jeg til at beskytte penstemon Raven, så må vi se, om det hjælper.
I eftermiddag brugte jeg en halv time på at grave græs op af ørkenbedet. Det var hårdt arbejde, men alligevel nemmere end jeg havde regnet med. I morgen skal der ryddes op, hvis vejret tillader, man ved aldrig. Der skal også nyt sand i bedet, der blev store huller efter opgravningen.
Her kommer billeder:



Det sidste billede er af en benved, som både har bær og blade endnu.
Som I kan se, er solen endnu ikke stået op, så billederne er lidt mørke, men så kom solen.



Det gør en betydelig forskel, det sidste billede er hasselnøddetræer, nu er de også fine i bladene

Den ene af mine magnoliaer har alle bladene intakt endnu, det er Yellow River, den har ikke haft så mange blomster endnu, men den er groet godt og til næste år, tror jeg, de kommer.
Tretorn har også en del blade på endnu
Tibetansk kirsebær
Den hvide lærkespore har stadig lidt blomster, jeg er spændt på, om den har bredt sig godt i løbet af året. Den er taget hjemme fra mit barndomshjem, der var den over alt. Min mor kaldte den ukrudt, men den må nu gerne komme flere steder hos mig. Jeg har også lovet en bid til Hanne i haven.
 Multiblue
og Xerxes med sol på
Jeg fandt også roser, nogen er bare taget for billedets skyld, nyd dem, der er ingen navne på i dag.







Jeg håber, I nød dem, de er ikke alle lige kønne, men solen gør som sagt underværker
Til slut, ja selvfølgelig endnu et billede af pavillionen i solskin :):):)
Fortsat god dag og god aften


33 kommentarer:

  1. Flotte stemningsfotos og godt der er stadig er roser i haven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jan, ja det er skønt med roser i haven endnu.

      Slet
  2. Tak og i lige måde søde Lisbeth - tak for en skøn solskinstur igennem haven. Her holdt solen til middag siden har det atter regnet :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Selv tak, jeg er glad for, at du nød den. Solen stoppede også med at skinne her i middags, men regnen kom først ca. 14.30.

      Slet
  3. Så flotte solskinnsbilder fra hagen din! Rosene dine er jo stadig like fine :-)
    Ha en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er skønne solskinsbilleder, det hjælper altid når solen skinner. Der er stadig lidt roser ja.

      Slet
  4. Godaften Lisbeth.Så smukke solskins billeder fra din have.Du har da været flittig idag.Min bløde enebær er også opstammet,og jeg bruger den rigtig meget til kranse og dekorationer.
    Jeg har også været flittig i det gode vejr vi har haft idag.Din Tibetanske kirsebær er da bare flot der i solen.
    Og billedet af pavillionen med rosen er så smukt.
    Rigtig god aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Ja det blev til skønne solskinbilleder, og når solen skinner er jeg mest flittig :)Jeg satte lidt af den bløde enebær i en krukke til pynt.
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth. Sikke nogle gode billeder og hvor er dine roser dog flotte endnu. Jeg synes, det er utroligt, jeg har også nogle, men det er ganske få, de ser dog lidt forkølede ud. Dit billede med det høje græs i solskin er virkelig flot, det kunne man næsten forstørre op og hænge på væggen! Du har da fået lavet en del i dag. Rigtig god aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have, mine roser er såmænd også ved at se lidt forkølede ud, men jeg kan altid finde et par stykker, som ikke er helt så forkølede :)
      Græsset i solskin er slet ikke til at stå for, det har du ret i. Klokken 14.30 var det slut med at lave noget, så kom regnen her også.

      Slet
  6. Jeg har nydt hver eneste af dine billeder.
    Dit sidste billede er rigtig god.
    Tusind tak for "gevinsten". Den er kommet godt frem. Jeg er rigtig glad for blodgræsset og de andre ekstra planter, som du også sendte med.
    De ER kommet i jorden. Jeg glæder mig til at se dem næste år.
    Også god aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Jeg er glad for, at du har nydt mine billeder, ja det sidste billede er også mit favorit, idag var det ekstra flot i solen.
      Velbekomme godt du blev glad for det, jeg synes lige, der skulle lidt overraskelser med. Godt du har fået dem plantet, så skal de nok blive til meget mere.

      Slet
  7. Smukke morgenbilleder, og vidunderligt at du kan blive ved at finde nye roser! Jeg har nogle få knopper på mine og en del der istedet rådnede. Din Tretorn er et rigtig kønt træ, er det den der hedder Sunburst?
    Hav en rigtig god aften ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Tak skal du have, ja jeg er heldig, der kan blive ved med at være roser, jeg må nu lede lidt for at finde dem :) Mine rådner også desværre.
      Tretorn er fantastisk, den er jeg meget glad for, det er ganske rigtig, den der hedder Sunburst.
      I lige måde :)

      Slet
  8. Solen gør især underværker på rosenbillederne, hvis man klikker på dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Du har helt ret i, at det er bedst at klikke på billederne, så kommer de rigtigt til deres ret og især roserne ja.

      Slet
  9. utrolig flotte billeder, især de tre første , roserne dine er altid fine 🌹

    SvarSlet
  10. Flotte stemningsbilleder. Jeg nød også synet af din Tretorn. Glæder mig til at mine bliver større.

    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ole, godt du nød min tretorn. Jeg kan godt forstå, du glæder dig til din bliver større. Nu er det jo ikke sikkert, at dine er Sunburst, det er de smukkeste, fordi de får gult løv. Jeg tror i hvert fald ikke mine de små er det, de er meget grønne i det, men kønne bliver de forhåbentlig alligevel.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Smukke billeder! Jeg bliver først langsomt opmærksom på alle de fine haveblogs der findes. Nu har jeg også fundet din :-) Den vil jeg følge. Jeg kan se at du har skrevet en kommentar hos Haveplaner og plantebegejstring om at du ikke kan lægge kommentarer hos mig. Det er jeg altså ked af. Jeg ved ikke hvad det kan skyldes. Men jeg skal nok arbejde på at blive tilgængelig for kommentarer. Jeg vil jo rigtigt gerne have dem! Og nu vil jeg sætte din blog på min blogliste. Hav en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Endelig mødes vi :) Velkommen hos mig.
      Jeg har forsøgt at kigge ind til dig, nu prøver jeg igen. Man skal lige finde sine ben i blogland og finde ud af, hvem de forskellige er. Jeg vil som sagt gerne byde nye bloggere velkommen, derfor har jeg forsøgt at lægge kommentarer hos dig. Jeg prøver igen nu.

      Slet
  12. Kære Lisbeth.
    Flotte billeder af haven - du kan blive ved med at finde dejlige motiver.
    Ja, billedet af din pavillon i sol er smukt!
    Har set billederne fra i går!
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have, det er nemmere at finde gode motiver, når solen skinner :)
      Godt du også så billederne i går :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  13. Godmorgen Lisbeth. Skønne billeder - hvor er den skøn din pavillon. Det var et rigtig godt køb. Tror du er ligeså glad for den, som jeg er for vores nye drivhus.

    Ha´ en dejlig dag.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Lise Lotte
      Tak skal du have, ja jeg er glad for pavillionen, for hvis jeg ikke kan finde andet at tage billeder af, så kan jeg altid tage et af den :) Men den er nu også dejlig at have, selvom det ikke lige er nu, at den bruges så meget.
      I lige måde.
      Kh Lisbeth

      Slet
  14. Vidunderlige, stemningsfyldte billeder - flot lys :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marlene
      Ja der var et fint lys i går, i dag er det gråt, men med solstrejf ind i mellem.

      Slet
  15. Ja dejlige stemningsbilleder fra Høneballehave igen igen! Jeg har været på »besøg« i Lønbæk Planteskole og bl.a. købt den dværgkejserbusk som Marie også har fået fingre i! Nej hvor har Anne Marie mange spændende planter, jeg fandt en syren med flerfarvede blade......den må jeg vente et helt år med! Men det er godt, at have noget tilgode. Hold op jeg kunne købe mig fattig der!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Tak skal du have. Vær du glad for, at du ikke har været i Lønbæk irl. for så går man da helt amok, det har jeg gjort to gange nu :) Anne Marie har virkelig mange spændende planter, men kan slet ikke løsrive sig siden igen.
      Kan du godt få sendt planter fra hende? Hun har det jo ikke så godt for tiden, så jeg troede ikke, at de sendte.

      Slet
  16. Jeg har spurgt pænt først, for Marie fortalte, at det nok ikke var muligt pt.
    Anne Marie skrev tilbage, at hendes mand pakker og sender for hende.....så jeg bestilte med god samvittighed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du kunne bestille med god samvittighed :) Jeg troede faktisk ikke, hun sendte ret meget, men det kan åbenbart lade sig gøre, det er jo godt at vide.
      For øvrigt har jeg duftpelargonier i vindueskarmene nu, det lykkedes for mig med stiklingerne :)

      Slet
  17. Ja de er supernemme at stiklingeformere, så jeg regnede da også med, at du kunne! Jeg har altid et par pelargonier inde i stuen, fordi de hygger, synes jeg!
    Anne Marie sender til både Norge og Sverige og altså også til Sjælland, hvor hun også har mange kunder, fortæller hun!! Klart med sådan et udvalg!;0))

    SvarSlet