søndag den 14. oktober 2018

Ud og se med DSB

Fredag formiddag startede jeg af sted med færgen mod Sjælland, jeg skulle prøve en togtur til København. Først var færgen forsinket, så jeg nåede ikke toget i Kalundborg, det gjorde hele den lejrskole, der var med heller ikke. En time senere kørte jeg med bumletoget til København, det tog laaang tid, for vi stoppede ved hver enkelt lille flække  Bent var for øvrigt ikke med. På Østerport station stod vi og ventede nogen tid, mens det ene tog efter det andet holdt i vejen, så toget mod Nivå ikke kunne komme ind og hente os. Til sidst kom vi dog til Rungsted. Her var jeg sammen med to af mine drenge og to af børnebørnene.
Næste dag stødte de sidste 4 familiemedlemmer til, hvorefter vi tog toget ind til Tivoli, det gik fint, hele familien var samlet bortset fra Bent, som ikke brød sig om at komme i Tivoli, det havde nu heller ikke været noget for ham med så mange mennesker, det vrimlede med folk i det flotte vejr.
Det var nu heller ikke lige mig

jeg er ikke så meget til den slags og var egentlig lidt skuffet
men mon ikke nogle af de mange mennesker nød udstillingerne
der var da også lidt blomster, som jeg kunne lide

men jeg nød de smukke træer i den gamle have

Da vi spiste sad vi, så vi kunne høre rådhusuret slå hvert kvarter
Ginkgo Biloba

 Jeg nød bestemt også at være sammen med både store og små, Edith og jeg blev vældig gode venner
og hele familien hyggede sig og spiste medbragt mad i Pingoland
Klokken 16.43 skulle jeg hjem igen, den tur var ikke bedre end turen dertil i fredags. Det myldrede med folk, så jeg måtte stå op fra Hovedbanegården til Roskilde, der var for lidt vogne på toget. Efter 4½ time i Tivoli var det lidt hårdt, men jeg klarede det, nu er jeg glad for at være hjemme igen. Jeg/vi bryder os ikke om at køre turen i bil, det er ikke meget bedre at køre med tog, men nu har jeg prøvet det.
Dagen i dag er knap så fin hos os, her blæser det en hel del, så bladene falder af træerne, det er lidt trist, men selvfølgelig uundgåeligt. Heldigvis er der stadig lidt flotte høstfarver.



 Det nye bed, her kan I bedre se størrelsen, en stjernemagnolia blev plantet, inden jeg tog af sted.
Dagens roser:
 Adam Messerich
 Akvarel
 Blue Perfume
 Café Latte
 Charles Austin
 Chopin
 Elaine Paige
 Iceberg
 Marie Curie
 Mia
 Sheilas Perfume
Summersong
Til slut dette finurlige beskårne billede af begge pigerne.
Fortsat god søndag, nu vil jeg gå ud og nyde det gode vejr.

26 kommentarer:

  1. Ingen tvivl om, at I har det bedst hjemme i jeres dejlige have. Du nyder den nok ekstra, når du har været på tur, så det var nu alligevel nok meget godt. Du fik jo også været sammen med familien. Det er også godt ;-)
    Rigtig god oktobersommersøndag.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja når bønder kommer til byen, har de det ikke godt. Det er rarest at være hjemme, men jeg nød at være sammen med familien, så noget godt kom der ud af at forlade reservatet :)
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Godt at du havde et vigtigt mål med turen. Samvær med børn og børnebørn er sådan en tur værd :-) - Men en reklame for DSB er det altså ikke du leverer ;-) Nu kan du nyde nogle smukke solskinsdage i jeres smukke efterårshave!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja det er jeg også glad for, samværet med familien var det bestemt værd.
      Nej det er ikke en reklame for hverken vores færge eller for DSB, det var nu heller ikke meningen.
      Ja nu nyder jeg det her i haven i stedet.

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Deilige bilder! Det sees på fargene at det er høst hos dere også. Mange blader har falt av trærne her også, for ved det minste vindpust så faller de hurtig av.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak for det, ja nu er det høst her, og det blæser mere, så bladene falder i en lind strøm.
      Klem

      Slet
  4. Hei Lisbeth.
    Det kan ta skikkelig lang tid å reise med tog. Om vi skal ta tog for å besøke barn og barnebarn, bruker vi nesten tre ganger så lang tid som når vi kjører bil. Så vi bruker bilen.
    Fint at du ellers hadde en fin tur.
    Borte bra, men hjemme best:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Ja det tager meget længere tid og er dyrere at tage toget, men nu har jeg prøvet det.
      Ja det var en fin tur, her siger vi: ude godt men hjemme bedst :)

      Slet
  5. Selvom du ikke er vild med Tivoli, oser billedet derindefra nu af familiehygge. Togforsinkelser sætter virkelig ens tålmodighed på en hård prøve. Sjovt billede af de to piger:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var også familiehygge, indtil jeg kom på toget, det var ikke sjovt. Ja jeg synes, det var et helt fint billede af kusinerne :)

      Slet
  6. Hvis det er en trøst syntes togpersonalet at forsinkelser er lige så træls som andre. alt rykker sig jo..
    Men en dejlig dag med familien trods alt.. Et sjovt billede af de to små "rosenknopper".
    Giver dig fuldkommen ret,,, øst vest hjemme bedst.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Nej jeg tror heller ikke, at togpersonalet det er sjovt hverken med forsinkelser eller stuvende fulde vogne. Ja vi havde en dejlig dag med familien.
      Ja hjemme er nu en gang bedst :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Hu-hej, sikken tur, selvom det ikke gik hu-hej stærkt. Virkelig dejlige billeder fra Tivoli - jeg kan sagtens følge dig at store menneskemængder ikke er sjovt, men der er da virkelig flot i Tivoli lige nu, så jeg var glad for at se dine billeder.
    Familiesamværet var da i top, ser det ud til - skønne billeder af jer alle.
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja huhej var det godt nok ikke, men jeg kom sikkert frem og tilbage. Nej det er ikke sjovt med store menneskemængder og Tivoli sagde mig ikke så meget, måske på grund af de mange mennesker. Arthur var glad, han var oppe og få krammer af Rasmus Klump :) Godt du var glad for billederne fra Tivoli, der var smukke efterårsfarver.
      Ja familiesamværet var i top, tak for det. Vi havde jo ikke fotografen med.
      Knus

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Sikken en togtur, mon det er efterårsferien der kommer bag på DSB?
    Tivoli virker da total Halloween agtig - det har jeg aldrig rigtig forstået vitsen med.
    Sheilas Perfume var ny for mig - sikken flot sag - er den sund - det er den nok, ser det er en Harkness sag...?

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var noget af en tur, der var alle mulige slags mennesker med, flere med cykler og barnevogne, det lignede ikke rigtigt noget med efterårsferien.
      Ja det var meget Halloweenagtigt i Tivoli, alt for meget for min smag. Jeg havde bedre kunnet nyde de smukke blomster og træer uden græskarrene, dem kan vi se herhjemme, måske er de endda fra Samsø :)
      Sheilas Perfume har ikke blomstret så meget endnu, den fik vist et angreb af stråleplet efter første blomstring, men det gør de nye tit.
      Jeg sender frø i morgen.
      Tak i lige måde

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Det var da noget af en tur du blev udsat for, men var jo nok dejligt at se familen, ja ikke minds de små. Dejligt at vi så også lige kom med på Tivoli turen, det er jo ikke lige der man kommer så tit. Alt Halloween ståhejet passer nu meget godt til træer og buskes efterårfarver, men det er så også det for mig :-) men mon ikke børnene går rimeligt meget op i det. Vi gamle er jo ikke flasket op med alt det amerikanske halløj.
    Her var vi oppe og snuse til 24 grader igår. Det var helt fantastisk og idag har heller ikke været dårligt. Vi skulle heldigvis ikke noget i denne weekend så det er blevet nydt fuldt ud.
    Det blev da til et pænt stort bed og spændende hvad det kommer til at huse. Nok noget kønnere end en tjørnehæk.
    Dagens rose, ja det må være roser idag og det må klart være de to små prinsesser. Sommersong er også lækker :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var det, men nu fik jeg billeder fra Tivoli, så os der ikke kommer der så tit også kan nyde dem. Godt ord Halloween ståhej, det er ikke noget, vi har været vant til, græskarrene kom måske endda her ovre fra, så jeg kan se dem herhjemme.
      24 grader ja det var meget, vi har haft fint solskin også i dag, men for meget vind for min smag.
      Ja det er et pænt stort bed, så må vi se, hvad der skal i, i hvert fald en syren, når det bliver til at grave den op. Den står mellem roserne.
      Ja de to små prinsesser må godt få roser :) Prinserne havde meget travlt med at suse rundt med onkel :)
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  10. Sikke en weekend. Ja jeg ville nyde det. Ikke de mange mennesker men tivoli.
    Jeg elsker at komme der. Men nok fordi det forbindes med at jeg hygger med min søster.
    Men sikke en tog tur...... der ville jeg også være gået kold!
    Så fik jeg da lige en rose mere på listen. Akvarel. Den må jeg lige høre mere om i duft, højde og drøjde. Den er virkelig smuk. Impoberet over du kan de navne.

    Smuk mandag
    Klemmer

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja det var noget af en weekend, jeg synes også, at Tivoli er en fin have, men Halloween er ikke lige mig. Det var togturen bestemt heller ikke.
      Akvarel har let duft og bliver omkring 1 x 1 tænker jeg. Den er købt hos Rosenprinsen :)
      Tak i lige måde
      Knus
      Lisbeth

      Slet
    2. Der er en der ligner den Sheilas Perfume, måske skal du også have den.

      Slet
  11. Hej Lisbeth!

    Ibland måste man bara komma ut och se något annat och du hade ju ett viktigt syfte med resan, att träffa och umgås med dina anhöriga. Jag har varit på Tivoli någon gång för evigheter sedan men minns inte mycket av det. Väldigt fina bilder du har tagit därifrån.

    Skönt att komma hem igen och nu har du en ny, nästan tom bädd att plantera i, kan inte bli bättre än så.

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja en gang i mellem må man uden for haven, især når man skal være sammen med sin familie. Det var hyggeligt. Jeg er glad for, at du kunne lide mine billeder fra Tivoli.
      Ja det er rart at komme hjem igen og at kan gå i gang med at tilplante et nyt bed.
      Kram

      Slet
  12. Är inte så förtjust i Halloween häröver i Skandinavien men det var längesen jag var på Tivoli och det skulle vara roligt att se igen. Härligt att vara med familjen och barnbarnen är för härliga.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det Halloween er jeg heller ikke vild med, men der er smukt i Tivoli, det kan man godt nyde. Ja det var dejligt at være sammen med familien og børnebørnene.
      Tak i lige måde

      Slet