fredag den 26. oktober 2018

Roser med regndråber

I dag har været en fin dag, vi fik 5 mm til morgen, og tilmed var det dejligt stille vejr, det var igen vejr til at komme i haven, så da regnen var slut gik jeg rundt med kameraet, her kommer roser med og uden regndråber:
 Cressida i dag
og d. 24.10.
Koko Loco i dag
og den 24 med mange knopper
Elaine Paige
Marie Curie
ukendt, men den var så fin med regndråber

 Chippendale har også mange knopper, den har en noget anderledes farve nu end om sommeren
 Mia
 Morten Korch i en solstråle, slidt af blæsten
 Poustinia
Sheilas Perfume
Carolyn Knight
og til sammenligning Summersong, desværre er billedet fra august, men den er noget rødere nu, der er ikke lige en sprunget ud..
Vi skal også se lidt fra de sidste par dage, inden de fleste af bladene blæste af træerne:
 Den store ahorn ved indkørslen fik alligevel lidt farver, inden bladene blæser af.
 portalen ind til den store have, her til venstre var tjørnehækken

 Lidt høstfarver på de løvfældende rhododendron
 R. luteum
 R. My Mary
 R. Pennsylvania
R. Summerduft
lidt mere af den Viburnum sargentiana Onondaga jeg viste forleden dag
Her midt i blæsevejret har der været flotte skyer på himlen:
 ahornen tidlig morgen

 vores naboer, får :)
det var fine skyer, men voldsom blæst, derfor har jeg nydt at gå i haven i dag, der er stadig nok at se til derude.
Til slut Gräfin von Hardenberg sammen med Nyssa sylvatica.
God weekend

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Ja, summersong og den nye dobbeltgænger er det nok bedre at sammenligne på samme tidspunkt, min der blomstrede nu minder meget mere om din Carolin K.
    Flot rhodo løv - heroppe i kulden er det forbi med det. og de stedsegrønne folder sig sammen:)
    5mm det var super - det var den samme front de troede skulle herop og give masser med sne - men nu må vi vente til tirsdag...

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Min Summersong er meget mørkere, jeg tager et billede, når den springer ud. Ja sådan er det med rhodoerne, når det bliver koldt.
      Ja så har vi da fået 10 i denne uge. Godt I slap for sne.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Så flotte farger det fortsatt er i din hage. Spennende med sånne skyer på himmelen, for de er stadig i forandring. Roser er vakre med regndråper på. Du er heldig som får litt regn.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det begynder at knibe, men der er nogle endnu. Ja de skyer er spændende. Ja det var ikke meget, men bedre end ingenting.
      Klem

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Smukke roser med dråber, ja dråber er vidst også det jeg vil kalde regnvejret her idag. Som vanligt blev det ikke til meget her. Var lige ude i tusmørket da jeg kom hjem for at tjekket. Der var 3 1/2 mm i måleren og det er så ikke kun det fra idag men det samlede for hele ugen.
    Morten Korch i solstrålen er så fin også selv om han er blevet lidt slidt, det vil jo næste også være mærkeligt andet med den blæst. Min Morten står også med en blomst, den er tilgengæld ret flot, da den har stået i læ ved drivhuset.
    Smukke billeder af de omliggende marker og dem fra haven er jo som altid smukke.
    Så er det ved at være slut med en lang danseaften og en flot en af slagsen.
    Fortsat god aften og god weekend (måske med sne) :-)
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det regn bliver ikke til så meget, men det kan da pynte lidt på roserne om ikke andet. Vi har da fået 10 for hele ugen, ja så har vi været mere heldige.
      Ja det blev rigtigt fint billedet af en slidt Morten Korch i solstrålen. Heldigvis er der andre knopper på vej, så må jeg passe på, de ikke bliver slidt, jeg har også plukket en ind.
      Ja så er det slut med dansen for i aften, det var en fin aften.
      Tak i lige måde, det tror jeg nu ikke på det med sneen :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Der er smukt både indenfor og udenfor hækken. Jeg kan godt forstå, du nyder at gå derude, og får er da hyggelige dyr at have som naboer.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Tak ja det er der, især når solen skinner. Fårene er hyggelige, bare ikke når de kommer ind i haven, det er heldigvis mange år siden, vi prøvede det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Lækre roser! Her er der både koldt, vådt og blæsende, så det bliver mest til indendørsaktiviteter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie
      Ja det samme her, men der er ikke meget gang i aktiviteterne, jeg sløver bare :)

      Slet
  6. Gillar dina rosor och sorterna med en mer kopparton - Cressida var jättefin. Här var en gråbrun dag igår som inga höstfärger orkade lyfta :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja Cressida er fin og med dejlig duft. Her er regn og rusk i dag, så jeg har kun været ude og lufte hundene.
      Tak i lige måde

      Slet
  7. Dejlige roser både med og uden regndråber. Det er nu meget dejligt når det klarer op hen ad dagen, den regn og blæst der hærger om natten for tiden er ikke sjov at stå op til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth
      Ja de er ret flotte nu, men kan ikke lide den megen vind, til gengæld har jeg mange buketter inde. Nej blæst bryder vi os ikke om, men en hel dag med stille regn ja eller to, vil jeg ikke have noget imod, men det interesserer nok ikke dig for tiden :)

      Slet
  8. Stadig dejlige roser. Og så med lidt "diamanter", regn er vist ved at være lige så dyr som diamanterne.
    Med den blæst kan bladene da snart falde, så vi kan få puttet de sartere planter og fodret regnormene inden vinter. Har samlet 5 trillebøre med top på gårdspladsen i dag. Herlig.
    Er spændt på om det bliver frostvejr i nat her. For en sikkerheds skyld har jeg sikret mig, og sat de sartere krukker ind i drivhuset.
    Og i nat vender vi endelig tilbage til normal tid, hurra.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Tak ja og med diamanter er de fine, du har ret, regn er kostbart, vi kan sagtens bruge et par dage med stille regn og vel og mærke uden vind. Ja det er fint at få bladene ud i bedene, det kan både vi og regnormene lide, så må vi håbe, de tager godt for sig af retterne.
      Ja vi får ikke frost, men det kan nemt tænkes, at I gør. Her er der kun godt 4 grader, så det er koldt. Jeg har flyttet et par sarte rhodoer ind i pavillionen, men ellers ikke foretaget mig noget.
      Ja hurra, det bliver godt, selvom vi lige skal vænne os til normal tid igen.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Af en eller anden grund ser blomster og planter særligt smukke ud med dug/regndråber på.
    Billedet med asters og græs forrest og hus i baggrunden er fint komponeret :-)
    Tjah - 5 mm er vel bedre end ingen ting.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det har du ret i, og hvis de får sol bliver de til diamanter, som Gunvor skriver her ovenover. Tak for det, ja det er med at stå det rigtige sted. Vi ønsker os flere mm/diamanter, men der kommer ikke meget af gangen.
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Hvor har du mange fine roser stadigvæk.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Ja det er dejligt, jeg er heldig.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth
    Cressida har jeg også, den er så smuk og så har den jo den mest fantastiske duft. Du har stadig mange roser i blomst :o) jeg ved ikke lige hvordan mine ser ud, der har ikke været tid til haven i de sidste.
    Det er for alvor blevet efterår nu, det ses tydeligt når man kører gennem strækninger med skov.
    I dag har både været isende kold og det har regnet, jeg håber på at kunne komme i haven de næste par dage.
    Knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja Cressida er smuk, det er først nu, den vil blomstre, den var længe om at komme i gang her i efteråret, heldigvis nåede den det med hele 3 blomster :) Det er ikke godt med den blæst, det har været for koldt at være i haven, så det gør ikke noget, du ikke har haft tid. Heldigvis har du jo en god habit, så du klarer den nok de næste par dage. Vi har ikke fået så meget regn, men koldt har det været i dag.
      Knus til dig

      Slet