tirsdag den 21. november 2023

Solskin kan man altid finde

 Dog ikke de sidste par dage, hvor det har været gråt og regnfuldt.

Men i lørdags var jeg heldig, dejligt stille vejr med frost i græsset.

Da jeg startede på morgenturen var det ikke lyst endnu, men husets vinduer var oplyst af solen
da jeg kom hjem skinnede solen smukt
her til venstre ligger huset
solen står op over granerne
her er jeg på vej op af Toftebro, og lige der til højre under solen ligger vores hus
her skinner den på staldbygningerne
Lærketræet i vores have er fantastisk nu, det skinner som guld
se bare her, vi er glade for alle træerne i haven, ikke mindst lærken, vi er så heldige med de store træer, vi har i her. Det er en europæisk lærk

Bladene fra den japanske kirsebær ligger smukt under træet
i foråret glædede vi os over det
nu glæder det os med de fine høstfarver
Vi har sat lys op i haven, men det er svært at tage billeder, når det er mørkt. Det ser fint ud, de spejler sig i søen og lyser op på træernes stammer
Vi har været til kunsthåndværkernes julemarked i Skullerodsholm
Der var rigtig mange mennesker, så det var ikke nemt at tage billeder eller for den sags skyld se noget. 
Der var spændende ting, men det var for mørkt

så billederne blev ikke så gode


Dette er Inges bod, der stod alt for mange mennesker, så det var ikke til at tage billeder. Jeg foretrækker havebilleder, Inge har nok åben have igen til foråret/sommeren, så tager jeg derhen igen.

I de sidste dage har jeg ikke brugt penge på planter, er det ikke flot 😊 Jeg skal til tandlæge i morgen, så der er rigeligt at bruge pengene til. 
Rigtig god dag til jer.











18 kommentarer:

  1. Oh, hvilken morgenstund! Den har da virkelig guld i mund, men jeg håber du kan nøjes med mindre - hos tandlægen:-)
    Ja, det er nok meget nemmere at tage billeder i haven, og de sidste gule blade gør det godt, navnlig i sollys. Sådan et marked med masser af mennesker er ikke nemt, men jeg kan da se fine sager som folk har brugt mange mange timer på at fremstille. Træ-ting er jo meget skønne, og måske kom der lidt med hjem?

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var en skøn morgenstund, ja jeg nøjes i hvert fald med mindre hos tandlægen, men det bliver dyrt nok endda.
      Ja det er nemmere, men der er ikke meget tilbage at tage billeder af, men så må vi i stedet tage billeder af stammerne.
      Ja trætingene var skønne, men nej jeg købte ikke noget, det var jo ikke planter, som min bror drillede mig med. Men det var heller ikke til at komme til ;)
      Knus

      Slet
  2. Det er så deilig å se solen hod deg. Den har vært helt fraværende her i det siste. Fint med de gule blader under treet.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja her var også sol i dag, så er det til at tage flotte billeder. Jeg håber, der snart kommer lidt sol hos dig.
      Klem

      Slet
  3. Disse kunsthåndværkermarkeder er altid spændende. Vi har nogle ganske få her i det østlige Danmark, og jeg har da også besøgt et, men ikke i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Nej jeg prøvede at lokke dig, men jeg kan godt forstå, det er for langt væk.

      Slet
  4. Flotte billeder af en fin solopgang. Sikke dit lærketræ lyser op i solen. Dejligt at gå og kigge på de fine sager på håndværksmarkeder men desværre er der tit trængsel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sydney - ja lærketræet er fantastisk endda uden sol, men flottest i solskin, det træ er vi meget glade for. Ja det med trængsel er vi ikke glade for, men der var mange fine ting.

      Slet
  5. Ja lørdagen var flot med sol, og "selvfølgelig" skulle vi til familiehejs hele eftermiddagen. Sådan er det vist altid. Idag tittede solen frem hen på eftermiddagen, skulle jeg til Ringsted og vaccineres. træls. Mon ikke vi får frost i nat, det er en flot himmel derude nu.
    Julemarkeder kan være spændende, men som jer bryder jeg mig ikke om at gå skulder ved skulder. Så hellere udendørs, der er da lidt luft. Det er ellers skønne ting du viser,,, de træskåle uhmmm, og den krans eller er det en skål af grene i Inges bod er så fine. Der ville jeg have svært med at styre mig.
    hilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det var den i da har også været fin. Ja det er tit sådan, at det er fint vejr, når vi skal noget familietam eller andet. Der er en fin måne her, så måske bliver det frost.
      Nej julemarked med en kødrand af folk hele vejen rundt, det er ikke sagen, så kan jeg ikke nyde de fine ting. Ja Inges ting er rigtig fine, men jeg klarede det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Nej,meget sol har der ikke været de seneste dage. Flot lærketræ!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Vi havde lidt sol i dag også, men ellers er det lidt gråt. Ja det er et fint lærketræ.

      Slet
  7. Det var en smuk morgen med solskin i ruderne og lærketræet der lyste.
    Det er hyggelig og stemningsfuldt at gå på julemarked, men det er næsten blevet for populært, man kan hverken komme frem eller tilbage for mennesker.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det var skønt, men ja julemarkeder er blevet for populære, så det gør vi ikke næste år.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth,
    Sikke flotte billeder du viser af solopgangen, hvor ville jeg ønske jeg var så god til at komme tidligt op, men det bliver jeg vist aldrig. Lærketræerne er flotte med deres gule nåle. Jeg har haft travlt med rengøring og oprydning, blev nødt til at slå græsplænen 2 gange for at få alle bladene med op, der er stadig nok at gøre udendørs hvis det bare skal se ud som om der bor mennesker, alleerne skal rives, gårdspladsen rives, og jeg er begyndt at få ondt i begge hofter.
    Men jeg glæder mig virkelig over de flotte farver som bøgetræerne har i skoven, og jeg har blomst i 1 julerose og et pebertræ og selvfølgelig i kejserbusken, så der er da noget at se på og de sidste blomster i rhodoerne.
    Næste søndag tror jeg nok at jeg vil til julemarked på Ørslevkloster som nu er et refugium og det er lige blevet renoveret, en af mine venner plejer at udstille dernede, men ellers er jeg heller ikke til steder hvor der er for mange mennesker. Det ser hyggeligt ud med lys i haven, jeg har aftalt med Peter at vi skal sætte julelys op i næste uge, jeg er jo absolut ikke til alt det juleri men lidt lys gør nu noget i den mørke tid. Ærgerligt at du skal bruge penge på tænder i stedet for planter, men det vil jo heller ikke være så rart med søbemad, jeg har også været til tandlæge men nøjes med rensning.. Mine planter ankom fra Hachmann i Tyskland, 1 taks og en gul hamamelis, det er altid flotte sunde planter derfra og de er plantet, så nu har jeg både en rød, gul og orange hamamelis, jeg er vild med deres tidlige blomstring.
    Fra nu af bliver der rigtig travlt på arbejde, jeg skal arbejde black friday og det bliver vildt. Så kirkegården på Tranebjerg kirke var oversvømmet så de har da fået godt med vand på Samsø.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Tak skal du have, ja jeg fik også smukke billeder her til morgen, det var fantastisk. Hvis du nu skal noget, kan du vel nok komme op. Ja vi er meget glade for vores lærketræ. Det er da vældigt som du gør rent, godt jeg ikke har så meget at se til. Du må tage den lidt med ro, det er da ikke rart at have ondt i hofterne.
      Bøgetræerne er utroligt smukke, godt der er mange af i skoven. Dejligt du har noget der blomstrer, jeg ville også gerne købe påskeklokker, men dem i dagligvarebutikkerne er ikke så fine, og andre steder er de rigeligt dyre, så jeg må vente. Jeg har også kun lys i haven, fordi det er dejligt med lidt lys i mørket. Ja jeg er hård ved tænderne, så jeg må af med mange penge, jeg har jo heldigvis også købt en del planter, jeg kan ikke have så mange, så det kan ikke betale sig at sende bud til udlandet efter noget, du har jo mængder af plads.
      Selvfølgelig får du travlt i anledning af Black Friday, det bliver sikkert vildt. Ja på Samsø har de fået voldsomt meget regn siden vi er flyttet, sjovt nok, men det er træls med alt det vand på kirkegården. De har også problemer i min gamle have.
      God arbejdslyst
      Kh Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Solopgange er sjældne i disse tider, i morges var den der også, men det blev desværre overskyet så det fik vi ikke meget glæde af. Der loves heldigvis koldere vejr med frost, så er det håb for nogle flotte solopgange, vi trænger godt nok også til noget tørvejr.
    Flot at der stadig er så mange blade på jeres japanske, vores har stået nøgen næsten et par uger.
    Jeg er kommet bagud med lyskæderne i år, men mon ikke jeg får tid i weekenden. Det er så smukt med lys i mørket.
    Var der slet ikke noget der fristede på julemarked? Inge laver ihvertilfald mange fine sager. En pyntesyg som mig var helt sikkert blevet fristet :-)
    Uha ja! Tandlæge ikke det bare sjov. Håber at det er en du føler dig tryk ved, men det er nok ikke blevet billigere af at flytte til Fyn.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja men jeg fik heldigvis billeder af den i morges, jeg har ikke set dem endnu, men jeg tror, jeg fik et smukt på vej til tandlægen. De lover desværre regn igen i morgen.
      Ja både den japanske og lærken holder godt på løvet. Ja du må have lyskæder op, vi nyder lyset i mørket.
      Der var så mange mennesker, så jeg kunne slet ikke nå at blive fristet, Inges var fint, men der var en kødrand af mennesker, og der var jo ingen planter, det er det, der frister mig mest.
      Ja tandlægen er fin nok, men uha det gjorde ondt, jeg var sej og tog den uden bedøvelse, hader bedøvelse. Billigt er det ikke, ja ikke nogen steder, og vi havde ikke været ved tandlæge i et år, det blev det ikke billigere af.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet