torsdag den 30. november 2023

Man har et standpunkt til man tager et nyt.

 Selvfølgelig kunne jeg ikke bare lige stoppe med at lave indlæg, slet ikke fordi vi fik en dynefuld sne, det måtte jeg have billeder af, dem må I da se. Man behøver ikke at kommentere, men jeg er glad, hvis I nyder billederne. Det varer jo ikke længe, inden man er træt af at se på snebilleder. Der er i hvert fald mange på facebook. 

Men det er helt i orden at springe over at kommentere. 


huset set ude fra vejen
her er det indkørslen, det sker aldrig, at jeg kører bilen ud, der er ikke meget plads.
Camelliaen står her ved kældervinduerne, jeg overvejer stærkt om, den skal i garagen.
Magnolia grandiflora
Schippo på isen

Stenene er dækket af sneen


Den gulbrogede sølvblad med sne
Sølvblad og Bellis

hækken
hortensia
pilen uden for vinduet i udestuen
udsigten i dag var ikke så flot

roserne
den vilde orkidé som jeg købte sidste vinter i det nu nedlagt orkidégartneri. 

så er det ved at være mørkt og belysningen er tændt

Det var ikke længe, I fik fred for mig, men det havde I jo også spået. Jeg taler ikke så meget, som jeg skriver 😀Mon ikke der går et par dage igen, inden jeg får noget i kameraet.
I må have en god weekend med eller uden sne. 



14 kommentarer:

  1. Ja, men det var da hyggelig at du endret standpunkt! Flotte bilder av snøen, og det er jo ikke ofte at du viser bilder av snø. Her har det ikke kommet mer enn 5 cm. Uansett så blir det mye lysere ute. Ja, du burde nok flytte camelliaplanten inn i garasjen. Her er det meldt om kulde i minst en uke.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja synes du ikke, vi kan jo ikke sidde over, når der kommer fine motiver. Det lysner heldigvis med sneen. Ja vi må have camelliaen ind i garagen. Der meldes også kulde her en uges tid.
      Klem

      Slet
  2. Ja, sneen bringer nyt perspektiv til haven og pynter overalt - den luner vel også lidt - og du måtte jo ud og tage billeder sammen med hundene. Smukt ser det ud!

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det gør det, det er flere år siden, vi har haft sne i haven, men der er sne på Samsø nu og heldigvis også her hos os. Det er smukt, men desværre også farligt at gå rundt i, så jeg må holde mig inden.
      Knus

      Slet
  3. Hej Lisbeth,
    Jeg tænkte nok at du måtte ud og tage billeder af sneen, og det er nok også koldere end du er vant til, kan se de varsler ned til - 7 grader hos jer.
    Her er også sne og kulde, forleden nat var der - 11 grader. Jeg kom ikke på arbejde i går jeg har ikke fået vinterdæk på bilen endnu.
    Jeg troede jeg havde fået dækket det der skulle dækkes i skoven men kom i tanke om at jeg havde glemt min nye camelia, så den har altså prøvet -11 uden dækning, den står med store knopper.
    Jeg er glad for sneen det luner lidt for planterne.
    Flotte dage med høj himmel og det er hyggeligt med lys i mørket, jeg har fået mit stillet an og det virker fint.
    Rigtig god weekend til jer begge og pas nu endelig på når du går ud, det er glat, og du skulle jo nødig opleve sådan en tur som på Samsø!
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Ja ud måtte jeg og tage billeder, jeg nåede lige morgenturen i går, men i dag har jeg kun lige været ude i haven, jeg tør ikke gå, sæt jeg falder igen. 11 grader hos dig er noget - især uden vinterdæk, det går ikke, Bent ryster op hovedet.
      Vi må håbe din camelia klarer den og at sneen luner lidt. Min er kommet i garagen, vi får se, hvordan det går med dem. Ja sneen pynter utroligt, når der er et godt tykt lag. Lys i haven er skønt, jeg passer på, jeg har jo skøre knogler, jeg gider ikke opleve sådan en tur igen.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Du har ret i, at selv om sæsonens første sne er spændende, går der ikke ret langt tid før man er træt af sne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Ja man bliver hurtigt træt af sne, selv børnene bliver hurtigt træt af det, men de får i det mindste lov at prøve det. Det er længe siden sidst.

      Slet
  5. Den pause blev unægteligt ret så kort😉 Sneen er da også smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det har du ret i, jeg stornyder vinteren og den smukke sne, så der bliver taget mange billeder, håber I vil bære over med mig.

      Slet
  6. Ja sneen er så smuk. Og vi har haft et par solstrejf, det gør det endnu flottere.
    Jeg har osse været rundt og tage en masse billeder, så jeg kan huske det.
    Dog kørte Hans mig på arbejde, jeg ville ikke risikere at rutce, cykelstien var ikke ryddet så tidligt, og regnede heller ikke med de små veje var. Jeg må jo indrømme at jeg falde noget tungere end for 10 år siden. Selvom det holder hårdt, hmmpf
    Hilsner gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Sådan er livet, vi bliver tungere med alderen. Det er godt Hans kører dig, det kan ikke nytte noget, at du falder på cyklen og slår dig eller brækker noget. Det er så smukt derude, jeg tager stadig mange billeder, kan slet ikke lade være.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Nu kan pauser jo også være korte :-) men der må da berettes når der er noget at berette om, og sne er jo ikke en hverdags begivenhed.
    Selv her på Nordfyn har vi fået, så vi måtte skovle sne i indkørslen både torsdag og idag. Idag måtte vi tidligt ud da vi skulle en tur til Jylland så da sneen var ryddet var vi super friske, for det var bare koldt. Det var en meget smuk tur, da solen skinnede så flot, så det nød vi.
    Tænker at I nyder at sidde og kigge ud over både have og mark fra jeres lænestole, og kameraet bliver nok flittigt brugt, men pas nu på det kan jo være glat.
    Fortsat lørdag aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja hos mig kan de i hvert fald :) men lade være med at tage billeder i sådan et smukt vejr, har jeg svært ved.
      Det er længe siden, vi har set så meget sne, også Samsø får, men det er ikke vores problem. Ja det er koldt at rydde sne, Bent har fejet mange gang i disse dage, det giver helt godt ned, men vi må være taknemmelige for, at det ikke blæser. Ja det må have været en smuk tur. Vi har lige været en tur i Langeskov, der er både Netto og Rema og planteskoler, men der trak Bent grænsen :)
      Du kan tro, vi nyder at se ud fra lænestolen, jeg tager turen hen til havedøren mange gange om dagen, der er det heldigvis ikke glat :) men vi gik nu også en tur, Bent trak med hundene og jeg nød bare at komme ud.
      God søndag
      Knus Lisbeth

      Slet