mandag den 18. september 2017

Indian Summer?

Dagen startede med tågedis og 7.7 grader, jeg var heldig endnu en gang at tage billeder på en dejlig morgentur.

 solen var endnu ikke trængt igennem, da min tur startede

 men da jeg kom op på Bertels Bakke var den der
 smukt mod øst
 men også mod vest
 Der er blevet slået græs på en bakke mere, derfor kan jeg tage billeder ud over Langemark by
 og mod Tranebjerg
 Som I nok kan se, har vi fået en del regn på det sidste, derfor gik jeg ikke den vej, det er for mudret.

 men hjemme fra vejen er det jo også smukt
I dag har det været det skønneste vejr. Over middag kom temperaturen op på over 17 grader, men gyldne farver er der ikke endnu, så vi kan nok ikke kalde det Indian Summer, men en smuk dag har det været. Sol og ingen vind, det kan vi lide.
 Lyset blev tændt i pavillionen, det klarede solen
 smukt så det også ud inde fra haven
 og i haven
Edderkopperne havde haft travlt
 En frøplante af penstemon Raven
 Comte de Chambord
 Grace
 Hot Chocolate
 Indigo
 Little Mermaid
 Mendoza
 Munstead Wood
 også her
 Morten Korch
 Sophia Renæssance
 Souvenir de Malmaison
og til slut Winchester Cathedral

og solnedgangen
Fortsat god aften

26 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Ja, i dag har det vært en indian summer dag her med hele 17 grader og ikke noe vind :)
    Deilig med sånne dager nå så sent i september.
    Vakre morgenbilder du viser!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Dejligt at høre at du også har haft godt vejr.
      Ja endelig et par gode dage, det er dejligt.
      Klem

      Slet
  2. Smuk morgen og smukke morgenbilleder. September viser sig virkelig fra sin bedste side i disse dage.
    Min favorit blandt alle roser er Winchester Cathedral. Formen, farven og duften er skøn, og så er den rigtblomstrende og sund.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elna
      Ja det har været dejlige dage, sådan kan vi lide det.
      Winchester er desværre ikke altid sund hos mig, men det er dejligt, at den blomstrer igen nu.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Kære Lisbeth
    Dejligt at komme med på sin morgentur med hundene - så smukke billeder - du kan tro, de blev nydt! Vi har også haft en flot dag med varme og sol, og jeg nåede faktisk en times havearbejde, og det gjorde mig godt 😊
    Nu begynder mine roser virkelig at blomstre for alvor, så ja tak til lune dage med solskin. Du har kunnet opvise et imponerende skue længe, så godt jeg kunne nyde dine, når nu mine egne har været så længe om at tage sig sammen 😊 Spændende farve på penstemon raven - og dejligt, at den er villig til at frøså sig, medmindre du selv har været i gang? Fantastisk billede af de flittige edderkopper 👍
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja jeg tænkte, du ville nyde det. Godt I også har haft fint vejr, og du nåede i haven.
      Skønt at det endelig er rosentid hos dig igen. Dine stakkels roser har også haft et hårdt liv med alt regnen.
      Jeg tror, jeg selv har plantet Raven, men den havde en helt anden farve fra start.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth

    Jeg nåede op på 19,6 men der var tynde skyer det meste af dagen.
    Flotte billeder fra morgenturen.
    September er nu flot!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      De 17.7 her var kl. 16, så måske har det også været højere temperaturer her.
      Tak for det, ja på gode dage er det en skøn måned.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Tak for en rigtig dejlig morgentur. Den blev nydt :-) Her var det meget tåget imorges og det tog sin tid inden solen rigtig kom igennem men den kom og det blev en dejlig dag her også.
    Fin Penstemon frøplante. Hot Chocolate er stadig lækker og dejligt at du stadig har mange fine roser. Her er der ikke meget gang i dem.
    Dejligt med en fin solnedgang.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Anne
      Godt du nød den, det gjorde jeg også. Så har det gået hurtigere her med solen, kan jeg forstå. Det har bestemt været en dejlig dag. Jeg troede ellers, det var ved at være slut med roserne, efter regnen så det sølle ud, men nu er der heldigvis gang i dem igen.
      Ja jeg nåede lige solnedgangen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Der er altså noget helt særligt over sådan en stille septembermorgen. Sådan nogle har vi også haft de seneste par dage. Med masser af dufte og tåge og sløret sol. Din morgentur ser ualmindeligt dejlig ud :-) Jeg håber den har været ligeså smuk i dag!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja det har du ret i, det har været nogle dejlige morgener. Til morgen var det smukt på en anden måde, det får du at se senere i dag. Nu blæser det, men vi har stadig sol. (endnu)
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Det var lige før jeg ville sige.....
    Hvilket land kommer du fra Lisbeth.
    Her startede morgenen ud med kun 1 grad.
    Der er virkelig efterår. Vi så solen igår, men med en kold vind.
    I dag står der atter ned i lår fede stråler.
    Jeg har kapituleret og sagt at vinteren er over os her mod nord.

    Smuk tirsdag
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja jeg kan jo ikke sige, at jeg kommer fra Sydhavsøerne, men det kunne da godt tyde på, at det er et andet land. Jeg kiggede lige på radaren og så, at regnen er på vej, så jeg må skynde mig i haven. Jeg behøver ellers ikke mere regn, men det går det nok ikke efter, kan jeg forstå,
      Smuk tirsdag til dig indendøre.

      Knus
      Lisbeth

      Slet
  8. I dag regner det igen; men i går var det en fin septemberdag. Vi startede nede på 10 grader og nåede senere op på 19. Nu er det ved at være den tid, hvor man får spind i ansigtet i en uendelighed, når man går tæt på planterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er gråt her, og det ser ud til, at vi også skal have regn, men det er ikke kommet endnu, selvom radaren viser det. Ja spindelvæv er der nok af i haven nu.

      Slet
  9. Dejlig morgentur du havde. Tåge og sol. Det er bare den smukkeste kombination. Når man altså ikke skal køre på arbejde, men bare gå og nyde livet :-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var en skøn tur, tågen var ikke tæt her, kun lidt dis, så det havde ikke været slemt at køre på arbejde, men det skulle jeg heldigvis ikke :) så jeg nød i stedet livet.
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
  10. Ja, det der livsnyderi, det kan man hurtigt vænne sig til ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det tager ikke lang tid at vænne sig til det :)

      Slet
  11. Hej Lisbeth!

    Allt har sin tid , även dimman är vacker tycker jag. Vi har haft härliga sensommardagar men nu har vinden vänt och det blåser från norr, det blir kyligare. I går tände jag en brasa i kakelugnen, det är höst.

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja det er rigtig, det har heldigvis været skønne dage. Også her er det slut i dag, og vi har ild i brændeovnen her lige bag min ryg, det er dejligt.
      Kram

      Slet
  12. skønne skønne fotos taget af dig på sydhavsøerne, kan i mærke efterårets kommen? hos os i nordsjælland har vi meget regn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Tak skal du have, helt på sydhavsøerne er vi jo ikke, i dag kan vi godt mærke efterårets komme, vi har tændt op i brændeovnen. Her begyndte det at regne ved 16 tiden, men vi har ikke fået så meget regn i sommer, som I har.

      Slet
  13. Skøn morgentur du var på i går. Det var køligt i går morges her da jeg gik på arbejde, men skønt vejr hele dagen og lige så i dag. Trods træthed tvang jeg mig ud i haven og fik tømt en masse krukker med sommerblomster. Det var mildt og vindstille og jeg er næsten først lige kommet ind. Flere dage af den slags står på min ønskeseddel :-). God aften til jer. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Ja det var en dejlig dag i går, vi havde kun knap 8 grader i går morges, så ja det var lidt køligt.
      Morsomt at læse din kommentar om i dag, for her har det ikke været godt vejr, men det har det så på Fyn. Her blæser det og har regnet siden kl. 16 :) Håber du får flere af den slags dage, i hvert fald var du heldig i dag, mere end mange af vi andre.
      Også god aften til dig
      Knus

      Slet