fredag den 15. september 2017

Septemberrekorder

 Men først billeder fra min morgentur i dag





en dejlig morgentur
Første rekord i september er 100 mm regn på 9 dage, det er mere, end vi har fået hele sommeren. Vi er svært tilfredse nu - både med regnen, men også med sol og vind i dag, så det kan tørre lidt derude.
Den anden rekord drejer sig om antallet af besøgende på min blog, der er dagligt ca. 1000, der kigger ind, og nej det er ikke russere, men mest danskere. Tak for besøget til alle, det glæder mig.
Til gengæld er der ikke så mange, der kommenterer, det er ok, alle har travlt i vore dage, men det er hyggeligt med en kommentar, når I har tid.
 Efteråret er i gang Hjortetakstræet får gyldne farver
 solen lukker lyset ind i pavillionen
 de sidste blade på rødbirken i modlys
 Morten Korch
 set udefra

flotte kontraster thuja og cypress
Roserne er ikke glade for alt det regn ned i deres hoveder, derfor er det godt med vinden
Roser:
 A Whiter Shade of Pale
 Belle de Clermont fra morgenstunden
 Cariad sidst på eftermiddagen
 Darcey Bussell
 no name
 Hot Chocolate (morgen)
 og eftermiddag
 Gerbe Rose i thujaen
 The lark Ascending
 Mendoza
 Morten Korch
Crownprincess Margareta og Teasing Georgia
Alle roser var glade for den vind og sol, vi har haft i dag, så de livede gevaldigt op i løbet af dagen.

Til slut solnedgangen.
God weekend, vi ses på søndag.

19 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Til lykke med både regnet og besøkende! Hyggelig begge deler. Det er så vakkert å se på dine morgen og aftenbilder.
    God weekend!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak for det, ja det er det.
      Det glæder mig du kan lide mine morgen og aftenbilleder.
      Tak i lige måde
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    det er godt nok mange besøg om dagen, jeg har normalt under halvdelen og da kun de første par dage efter at jeg har skrevet nyt. Så det er da alletiders med så mange kigger ind hos dig!

    Ja, det var dejligt med sol og vind idag, vi fik dog en 3mm kl 15 .

    BdC HC og Mendoza er dagens favoritter.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det synes jeg også, jeg tror heller ikke mine egne øjne og tjekker hver dag, om der er russere på spil :)
      Jeg skriver jo også nyt hver dag, det er nok derfor.
      Ja det har været skønt vejr, ingen regn her i dag.
      Ok
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Det var en smuk morgentur, du var ude på.
    Det mange besøgende, men det er fortjent, for du er flittig til at blogge og til at lægge kommentarer hos vi andre. Jeg elsker at se dine billeder.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja det var det, det er godt at have et lille kamera, jeg kan have med i lommen.
      Ja det var rigtig mange besøgende, jeg arbejder også for det, men jeg bliver glad for sådan en kommentar fra dig.
      Tak for det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth.
    Hot Chocolate har vel nok blomstret længe, nærmest 2 måneder, synes jeg. Flot er den. Gad vide om JAS husker, jeg har en bestilling liggende hos ham.
    100 danske besøgende om dagen er bestemt mange. Du får da også mange kommentarer hver dag. Du er selv flink til at kommenterer hos andre, det er dejligt.
    Det er utroligt, alt hvad du når.
    Hilsen fra Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Nej nej Hot Chocolate har holdt pause, men er så småt i gang igen. Jas plejer ikke at glemme bestillingerne, så den skal nok komme.
      Jeg har lige tjekket status igen 913 danske besøgende på en dag, ja det er mange.
      Jeg gør hvad jeg kan for at holde det hele i gang både her og der, uden kommentarer kører hjulene ikke så godt, heller ikke hos nye bloggere, så dem må vi holde i gang.
      Tja så er der nok noget andet, jeg ikke gør så meget ud af.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. God morgen fru Høneballe:-)))
    Lækre billeder fra din morgentur og haven. Lyset nu er helt fantastisk.
    Imponerende antal sidevisninger, men du er altså også imponerende GOD til at få lavet indlæg og kommentere. I går havde jeg 17 visninger, hi hi, men har også lige været på sommerferie i regnfulde dk-det var så godt at komme hjemmefra, og ha pause fra internettet. I dag står den på en tur til Skagen.
    Jeg slog græs i går eftermiddag, sandet var så vådt at jeg sad fast-så her har vi også fået vand så hatten passer.
    Ha den dejligste dag
    Knus fra fru Nielsen

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen fru Nielsen :))
      Tak skal du have, hvor har jeg da savnet dig og en lille hyggelig kommentar, godt at høre I har haft ferie og nu vil du til Skagen, god tur.
      Ja regn har vi fået mængder af, det kan endda være I har fået mere.
      Min flid med bloggen giver åbenbart pote, det er dejligt.
      Dejlig dag og tur til dig
      Knus fra fru Høneballe

      Slet
  6. Godmorgen Lisbeth. Flotte billeder og roserne ser så fine ud synes jeg trods de store mængder regn. Ja regn mangler vi ikke, det er mere tørvejr og tid der mangler. Jeg er desværre ikke så aktiv på bloggene lige for tiden og når derfor ikke at kommentere på alle indlæg - det er ikke med min gode vilje, men jeg kan bare ikke nå det. Det er flotte besøgstal du har Lisbeth, men du har også meget at byde på på din blog. God weekend til jer, her står den på tur til Jylland og forberedelse i morgen - dvs ikke meget tid til haven (øv). kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Mette
      Tak skal du have, nej nu mangler vi bestemt ikke regn mere.
      Jeg har fornemmet, at du har mere end rigeligt at se til, så helt i orden at du ikke kommenterer, det er der jo mange, som ikke gør, jeg er bare glad for, at mange kigger med.
      Ærgerligt du slet ikke når i haven i weekenden, det er ellers næsten stille vejr.
      God tur til Jylland.
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Sikke en rekord, regn......
    Ja jeg hader den altså.
    Nu er efteråret over os og vi har slet ikke oplevet sommer her mod nord. Tror der har været en dag med 25 grader......
    Flot med dit besøg. 1000 hver dag er mega flot altså.
    Der kunne vi andre lære noget. Der er vist lang vej til jeg er der.....

    Rigtig smuk weekend
    Knus

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Jeg begynder at kunne følge dig i, at du hader regn. Endnu er vi tilfredse, men når det regner hver dag, bliver man træt af at se på det, og af ikke at kunne komme ud.
      Jeg gætter på, at du også får rimeligt med besøg hos dig, og du får mange kommentarer. Du er godt på vej, nu har du spredt dig over mange ting, så vent du bare det skal nok komme, hvis det ikke allerede er kommet.
      Tak i lige måde
      Knus
      Lisbeth

      Slet
    2. Tusind tak hvor er du sød.
      Jep jeg hader regn så meget altså. Min værste fjende, for min have og blomster!!!!!!!!!

      Slet
  8. Det var godt nok to imponerende rekorder. Og Belle de Clermont er still going strong.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det synes jeg også. Belle de Clermont er knap så blomsterrig, som den har været, men den kan endnu.

      Slet
  9. Hold da op så mange besøgende, det er sørme flot. Du arbejder også hårdt for det.
    Det glæder mig at også du nu har fået regn nok, så er der lidt forståelse for vi andres situation.
    Flotte morgen- og aftenbilleder, og alt derimellem.
    Vi ses i morgen
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er mange, og jeg lokker alt det jeg kan :)
      Jeg tror nu hele tiden, jeg har forstået jeres situation, det var nok sværere for jer at forstå vores, når I fik så meget. Vi kan såmænd godt bruge mere, men det må godt vente lidt, så det vi har fået kan nå at synke ned.
      Tak for det - ja det gør vi.
      knus

      Slet