onsdag den 17. maj 2017

En diset morgen

kan også være smuk, så alle billeder er taget i morges. Jeg har hele dagen gået rundt i alle bedene med cirkelhakken, det er hårdt, så nu er jeg godt mør. Ukrudtet er eksploderet efter regnen.
Til morgen gik jeg tur til den nærmeste rapsmark, den ligger lidt væk, som I kan se var det diset.
 da jeg kom hjem gik jeg langs hegnet og tog billeder, her er clematis Alpina, det er en kraftig sag
denne her clematis kender jeg ikke navnet på, men den kan selv finde vej langs hegnet.
 her er udsigten fra vejen, som I kan se, er det ikke alle bøgetræerne, der er sprunget ud endnu, de er meget sene.
 Skoven set ude fra
 også her
 og her
 og her
 den gamle del af haven og stenbedet set bagfra
pergolaen og nordbedet i baggrunden
 nordbedet igen
 her set bagfra
her er det selve haven i morgendis



 set fra regnvandsbedet
 regnvandsbedet
 rhodoerne ved pergolaen
ind mod skoven
 en smuk lille acer, som jeg ikke har navn på
 akelejer og skovmærker i baggrunden
 sommeranemoner
Sumpcypressen. Et billede til Mette med bloggen Hver dag, der kommer et igen, når den er sprunget noget mere ud.
Tyrkisk løn er meget smuk, den skal flyttes, der er ikke meget plads til den her.
Kun få rhodoer i dag, ellers bliver I bare trætte af at se på dem.
 R. Bernstein
 R. Dufthecke
 R. Lavender Princess
 og en kongelig mere Queen Annes
og min sandten om ikke også Snehvide er med
Her er en udsigt, der er en dronning værdig, nordbedet set fra toilettet :)
og så er den første træpæon sprunget ud
I må have en fortsat god aften, nu vil jeg lige hvile mig lidt ovenpå dagens arbejde.

18 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Ja det lyder da også som hårdt arbejde med cirkelhakken.
    Når både planter og ukrudt er eksploderet, Så har du fast arbejde!
    Flot træpæon, jeg ved jo ikke om mine er sprunget ud, heroppe varer det nok noget!

    Ha en dejlig nat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Det er det også, jeg har mange bede med bar jord for tiden, så det er hårdt og fast arbejde.
      Ja træpæonerne er nok noget senere deroppe, måske er de sprunget ud hos dig i DK, det får du at se.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. ja, nu går det ekstra stærkt på alle fronter i haven. Der er ingen fare for at vi falder hen i lediggang! ;o)
    Ønsker jer en særlig, herlig dag på lørdag med håbet om at solen vil skinne på jeres næser. Lidt misundelig er man jo, men jeg tænker på jer, mens jeg sætter tænderne i en kagekone.
    Sov nu rigtig godt efter hårdt arbejde med cirkelfætteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Ja det går bestemt stærkt, tiden slår ikke til, så vi keder os ikke.
      Tak skal du have, vi vil savne dig, os tre som tager os tid til en tur. Du må tage en rosentur i stedet for :) Hyg dig med kagekone og familie.
      Jo tak - jeg kan vist ikke andet :) i lige måde.

      Slet
  3. Godmorgen Lisbeth. Motion skal man nok få når man har en have, kan godt forstå, at du er øm i kroppen efter en dag med cirkelhakken. Håber at du har fået en god nats søvn :-). I dag tegner det også for godt vejr, håber at der for mit vedkommende bliver tid til at komme lidt i haven. Jeg er vild med udsigten fr toilettet, fantastisk syn :-). God dag til jer. Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Mette
      Ja der er rigeligt med motion i en have, det er hårdt arbejde at blive ved, det var nok dumt, man skal jo lave forskelligt i løbet af dagen. Det er dejligt vejr, men det blæser en del her. Ja den udsigt er jeg også vild med :)
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Good morning Lisbeth,
    Another beautiful vieuw out of your paradise. It's so great to see how green everthing get[s. Today your peony will openen. You must be excited.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good morning Marijke
      Yes it is a beautyful view in my paradise :) The peony is full open now, it is fantastic and there are more soon.
      Same to you
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  5. Jeg blir aldri trett av dine rhodoer! De er jo så flotte. Mye luking må til ja, for ugresset gror veldig godt her som vi får så mye regn :(
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Det glæder mig at høre, for jeg vil så gerne vise dem :) Det er noget værre noget med alt det ugress, selv med lidt regn er der rigeligt af det.
      Klem

      Slet
  6. Godmorgen Lisbeth
    Man kan da kun falde hen når man sidder på "tronen" med den smukke udsigt.
    Ja der er godt nok fart på ukrudtet i øjeblikket. Jeg har taget alt det grove nu og så skal cirkelhakken også på arbejde her. Den er et fantastisk stykke haveværktøj.
    Stort knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Linda
      Ja det er nemlig det, man kan sidder der i fred og ro og betragte udsigten :)
      Ja for pokker det ukrudt, i dag skulle jeg gerne have det revet væk, som jeg hakkede op i går. Cirkelhakken er uundværlig.
      Stort knus tilbage til dig.

      Slet
  7. Tak for foto af sumpcypres Lisbeth. Det ser godt ud. Et spændende træ.
    Flot udsigt fra toilettet.
    Det skulle blive varmt i dag, og hvis vi så får regn i aften, er det helt perfekt.
    Hilsner fra Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Mette
      Ja det er et spændende træ. Den udsigt er der ikke noget i vejen med :)
      Ja lad os se, hvad det bliver til med regnen, lunt er det i hvert fald.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth. Det var vel nok nogle gode billeder, taget af en energisk fotograf fra alle mulige vinkler. Jeg sad og smilede hele vejen igennem fordi du har gjort dig så gode anstrengelser:) Det er en smuk udsigt for en dronning:) Sjovt med de sene bøgetræer, det vidste jeg slet ikke fandtes.
    Vi ses i overmorgen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have, bare vent til du kommer herover, man kan slet ikke lade være med at tage billeder, hvis man har et kamera med :) Det er helt fantastisk nu, og den rigtige dag, I har valgt til at komme herover. Næ jeg vidste heller ikke, at der var sådan en forskel på udspring af bøgetræer.
      Ja det gør vi :)

      Slet
  9. Kære Lisbeth
    Sikke dejlige billeder af haven set udefra - minder mig om første gang, jeg besøgte jer og haven - jeg var ikke i tvivl om, at der ventede mig en helt ekstraordinær oplevelse, da jeg kom kørende langs hegnet :) Alt er så grønt og frodigt nu, og man kan se fra dag til dag, hvor meget det hele vokser. Det gælder så også ukrudtet - også her er der fast arbejde til et par dage - mindst :) Fantastisk udsigt fra dit badeværelse - på regnvejrsdage må du jo næsten være fristet til lange ophold derude. Flot med den første træpæon i blomst. Jeg har ikke nogen, så her må jeg vist have fundet ud af noget :) Dufter de mon også?
    Der er den mest fantastiske solnedgang uden for mit vindue - hvor er det bare en dejlig årstid :)
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak skal du have, ja nu er her endnu smukkere, du kan godt glæde dig til din næste tur herover. Det hele incl. ukrudtet gror med lynets hast, der er nok at se til. Ja der kan man opholde sig længe, når der regner :)
      Træpæonerne er desværre dyre, men de er så smukke, og ja de dufter fantastisk, efter min mening bedre end staudepæonerne.
      Jeg har lige været ude og tage billeder af solnedgangen her, de er i mit næste indlæg :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet