tirsdag den 2. maj 2017

En morgentur

Hver morgen når jeg har gået med hundene, tager jeg kameraet og går en tur rundt i haven, det er en dejlig måde at opleve haven på.
I dag vil jeg invitere dig med:






så dejligt så det ud her tirsdag morgen, det ses ikke på billederne, at det stadig er lidt koldt om morgenen. Vind har der været en del af, det køler noget, så vinterfrakken er på endnu.
 Disse to billeder
 er fra mandag aften
Himlens 7 sønner nyudsprunget, den fryser altid lidt tilbage, derfor de visne spidser som jeg ikke kan nå uden at stå på en stige.
 Jeg vil også vise billeder fra ørkenbedet

lidt tulipaner skal vi også have
 her inde ved diget må Appeldorn tulipanerne gerne stå og lyse op

 her en noget mørkere rød tulipan
 og her nærbillede af den jeg viste i går, desværre har jeg ikke navnet på den, men smuk er den.
Til gengæld kan jeg ikke anbefale denne frynsede tulipan Oviedo, den rådner, inden den er sprunget ud.
Rhododendron:
 R. Festivo
 R. Hammer blue
 så begynder R. Lemon Cloud blomstringen
 R. Silber Velour
 R. Simona
 R. Tholasma
 R. williamsianum med både blomster og nyt løv
et forrygende billede af R. wiltonii, hver dag springer der nye ud, det er en fest at gå rundt og se, hvilke der nu er sprunget ud.

 Trillium fra Stauder i Stovby er ved at blomstre nu, jeg købte dem sidste år.
Til slut aftenens solnedgang
Det blev heldigvis helt stille her til aften, men i morgen skal vi igen have meget vind.
Dejlig onsdag til jer.

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Ja vinden lægger sig gerne ved aftentide:)
    Flotte Trillium, ja nu kommer dem med stik:)
    Alletiders med en morgentur før skyggerne bliver korte!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Karsten
      Ja hvis vi er heldige lægger den sig, men det er nu ikke altid, den er her også igen nu.
      Ja disse Trillium er noget anderledes.
      I dag blev der ingen morgentur, det er igen gråt og blæsende med en bleg vinteragtig sol.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. Tak fordi vi måtte være med på morgenturen Lisbeth :-). Det er et skønt lys, du fangede i går morges. Dejligt vejr det var i går, heldigvis nåede jeg et par timer derude i haven - så dejligt at mærke varmen for en gang skyld. God dag til dig. Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Mette
      Ja i går var der et dejligt lys, i dag er det igen gråt og med vind. Godt du nåede i haven og mærkede varmen.
      Også god dag til dig
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. tak min ven for den herlige havetur igennem haven. Jeg bliver så glad af det billede med de mange valmuer, sikken en flot farve.
    Jeg håber at du får en god dag i haven her er det lidt overskyetmen tænker da at solen vil vise sig kl. 15 når jeg har fri for arbejde :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Kirsten
      fordi du gik med. Ja det billede er mange begejstrede for, valmuerne er skønne.
      Tak skal du have og jeg håber, at solen skinner på dig, når du får fri fra arbejde :)
      Knus

      Slet
  4. Good morning dear Lisbeth,
    Thank you taking us with you on your morningwalk through your garden. I think it's a great thing to start the day with. Breathing in the parfum of new green see what is coming to bloom. Fantastic.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good morning dear Marijke
      It was a pleasure, it is really great to see what are started to flower every day.
      Same to you
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  5. Godmorgen Lisbeth
    Tak for turen :-) når man er så heldig at have været på besøg så kan man jo følge med og samtidig se og fornemme hvor i haven du når til. Billeder er jo heldigvis taknemmelige så det trælse blæsevejr glemmes jo helt når solen bare har en fremtræden rolle. Idag har vinden lagt sig men desværre er her mange skyer.
    Hammer Blue en favorit men glæder mig til gensyn med Lemon Cloud. Spændende at se dine nye trillium.
    Solnedgangen i aftes var helt fantastisk. Vi var ude og køre da den var på sit højeste og det var så smukt.
    Rigtig god dag.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Anne
      Selv tak - ja du kan følge med, når du kender haven. Ja det er de, men det er sværere at tage billeder i blæsevejr. Her har vinden ikke lagt sig, eller rettere den er begyndt igen, men det lader til at solen alligevel titter lidt mere frem nu.
      Ja Hammer Blue var til dig, jeg tænkte også på dig, da jeg tog billedet af Lemon Cloud.
      Jeg må se, om jeg kan få flere billeder af de nye trillium, hvis de kan stå stille.
      Ja det var en dejlig solnedgang i går, selvom vi ikke var så tæt på den her.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Takk for morgenturen i hagen !
    Her er kun en rododendron i ferd med å åpne seg, og med denne varmen skjer det nok raskt. Sol idag også, og nesten ikke vind. Og første natt uten frost på lenge!
    Ha en fin dag i hagen:-)
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Eirin - hyggeligt du var med :)
      Med den varme I har, varer det nok ikke længe, før der er flere på spring hos jer. Herligt at frosten er ved at slippe sit tag hos jer.
      Tak i lige måde :)

      Slet
  7. Hej Lisbeth

    Flott morgentur! Ja, det er en fin måte å starte dagen på. Med to hunder så må du jo ut, så det er jo flott å kunne ta bilder samtidig.
    Jeg likte spesielt godt witonii, menså er jeg også svak for de lyse rosa. Jeg håper at mine fra Rhododendronhaven vil komme litt hurtigere i blomst enn de jeg har fra før, og det tror jeg de også gjør. Knoppene er så så store :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det var dejligt, ja først morgentur i området med hundene, derefter morgentur i haven med kameraet :)
      Wiltonii er utroligt smuk nu, mon ikke dine snart kommer i blomst, det håber jeg. Hvis de har store knopper varer det jo ikke længe.
      Klem

      Slet
  8. Køligt på en behagelig måde, sådan virker stemningen på dine billeder, og sådan er det også her. Heldigvis har blæsten lagt sig noget. De røde tulipaner passer fint ude i den mere vilde del af haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det kan man sige, solen skinner her, men det blæser stadig en del, ja det var værre i går. De røde tulipaner står fint i den mere vilde del af haven ja.

      Slet
  9. Hvor skønt at vinden lagde sig til den flotte aftenhimmel. Her blæser det nærmest bare mere og mere op fra morgen til nat og jeg er så træt af det. Men tak for den fine morgentur, jeg nyder at sidde i varmen og trave med i tankerne.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er dejligt, når vinden lægger sig, her har det også blæst en kølig vind fra sydøst, men i vest er der godt at være. Det er rigtig træls med alt den blæst, men sådan er det jo ofte i Dk. Det glæder mig, at du nyder at trave med i tankerne :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth
    Sikke en fantastisk måde at starte dagene på. Her starter de fleste morgener med kampen mod uret, for at nå på arbejde til tiden :)
    Skønne skønne billeder hvor man heldigvis ikke kan se den kolde vind.
    Knus og god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det er en skøn måde at starte dagen på, så er man heldig at være pensionist, så jeg ikke skal kæmpe mod uret )
      Tak skal du have, nej hverken se eller mærke den.
      Knus og god aften til dig.

      Slet
  11. Hej Lisbeth.
    Hvor er haven smuk i den skønne morgensol. Sådan en morgentur igennem haven er en fantastisk måde at starte dagen på.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heike
      Ja det er den, jeg nyder turen, det er bestemt en dejlig måde at starte dagen på, men en aftentur er nu også god :)
      Kh Lisbeth

      Slet