mandag den 5. september 2011

Skybrud og vand i haven :-(

Ja desværre gik vi heller ikke denne gang ram forbi. Vi fik 30 mm kl. ca. 4 i nat og 2 mm mere her sidst på morgenen. Så jeg var rigtig glad for, at jeg fik plukket nogle af mine roser og en anden buket blomster.

Jeg plukkede flere end de tre her, men jeg syntes det var en sød lille buket at vise jer.

Denne her var også skøn.






Ja sådan ser der ud nu i den del af haven, hvor vi vil lave regnvandsbed. Og lige nu ligger der en mørk truende sky over haven her :-( ja og nu regner det igen, suk.

Sådan ser der ud på det sted der ligger højest i haven.


Sådan så blomsterne ud i morges, trist ikke?

Men, men, men midt i alt det triste ringede min telefon, da jeg stod i Netto. En dame spurgte om de måtte komme forbi haven ved ca. 11.30 tiden, ja sagde jeg men på med gummistøvlerne.
Kl. 11.30 kom der 10 personer for at kigge, de havde ikke gummistøvler, så nogen gik med bare tæer, men ingen vovede sig dog ned til vandet. Det kan jeg godt forstå, for det ser faktisk lidt ulækkert ud, er bange for at vandet løber sammen med vores nedsivning, så det ser ikke så godt ud. Hvor der er mest vand når det til op midt på mine gummistøvler, så alt i alt var det klogest at holde sig fra det, men det var da opmuntrende med besøg af en flok sønderjyder, hvis søster bor på Samsø.

5 kommentarer:

  1. Smukke buketter.
    Jeg skal da love for, at i har fået vand.
    Vi har Kun fået `en rigtig god regnbyge i dag. Jeg tror aldrig at her har regnet så meget på så kort tid tidligere.
    Dejlig med besøgende i haven selv om regnen har stået ned stride strømme.

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth.
    Flotte buketter du har lavet.
    Nu må du da snart have fået regn nok......?
    Byge / sol her i dag, ved ikke hvor meget regn vi har fået, for min elektroniske regnmåler er lidt ustabil lige pt., Valter skal kigge på den i morgen.
    Ønsker dig en god aften.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  3. I har ret vi har fået rigeligt regn, det værste er at de lover 24 mm i morgen. Der kan snart ikke være mere i haven, suk.
    Tak for ros til buketterne, jeg plukkede lige lidt flere i aften, hvis det alligevel skal regne i morgen.
    Også god aften til jer.

    SvarSlet
  4. Hvor gør det mig altså ondt for dig, med alt det vand i haven. Jeg ville også være grædefærdig :-(
    Det er godt at du kan se på det postive, med det hyggelige i at vise gæster rundt :-)
    Vi svupper også rundt her, men der er jo ikke noget at gøre ved det. Så vi må bare alle sammen krydse fingrer for at det stopper snart.
    Jeg håber at de tager fejl med mere imorgen, for din stakkels haves skyld.

    SvarSlet
  5. Ja Hanne det gjorde de så ikke, men jeg er fortrøstningsfuld, som du kan se i mit sidste indlæg. Det nytter jo ikke noget at tabe humøret for en smule regn. Vi skal jo heldigvis ikke leve af haven, men derfor må det virkelig godt holde op med at regne bare 14 dage og så lige lidt varme.
    Mon ikke vi har fået mellem 5 og 10 mm nu, men det er holdt op, så det blev heldigvis ikke til 22 mm som først lovet.

    SvarSlet