søndag den 25. september 2011

Plantemarked på Glud Museum

På denne dejlige søndag tog vi lige en tur med færgen til plantemarked på Glud Museum.
Inden vi tog af sted fandt jeg dette fantastiske spindelvæv, som jeg lige synes I skal se.

Tænk at Peter kan lave sådan et flot et på en nat.

Nå men vi tog med færgen 10.45 og kom til Glud kl. ca. 12.40. Det var et flot museum, som kan anbefales til de som interesserer sig for museer. Jeg gik jo mere efter planterne, her er billede af de første boder.

Det var alt, hvad vi kunne se, så jeg blev ærlig talt lidt skuffet. Det var ikke meget at tage fra Samsø for og bruge næsten en hel dag på. Jeg kiggede mig lidt omkring og fandt så ud af, at Staudefeen ikke var der, altså måtte der være flere boder. Lidt længere væk henne om hjørnet fandt vi flere boder, puha det lettede :-)
Jeg gik først en lille runde for at snuse lidt, hvordan lå priserne, var der noget spændende. Ved en af boderne stod der en sønderjyde, som straks greb fat i mig og fortalte mig om en masse af hendes planter, som alle kostede 15 kr. og som jeg absolut ikke kunne leve uden :-)

Og det kunne jeg så ikke, så jeg købte 7 små planter af hende.

Derefter gik turen over til Marlene Staudefeen

For at være sikker på at få et eller andet med hjem, havde jeg på forhånd bestilt hos Marlene, så hun stod klar med poserne til. Vi fik en hyggelig bloggersludder og det var rigtig dejligt at få hilst på hinanden. I poserne var der:
Anthemis Wargrave, Trollius pumilus djubedal, Echinacea Green Jewel og Sunrise, og phlox Sherbert Coctail.
Planterne bar Bent hen til bilen, inden jeg begyndte på næste runde.
Da han kom tilbage tog han dette billede:

Den kunne da være flot at have stående i haven, så jeg spurgte om han ikke kunne lave sådan en til mig, men det mente han nu ikke :-)
Så gik jeg i gang med næste runde

Her var også mange spændende ting, men jeg holdt mig i skindet. Der var ingen emsig sælger.

Men her kom pungen op af lommen igen. Jeg købte 2 dagliljer og en primula.

Et andet sted hvor fotografen ikke var med købte jeg 4 Heucherella/heuchera for 100 kr.
Mit sidste køb var en Hortensia Limelight.
Da vi var på vej derfra efter allersidste runde, hvor jeg ikke købte noget. Stod Marlene og talte med Mette fra Mettes blog, så fik vi lige endnu en bloggersnak, det er rigtig hyggeligt, at man pludselig kender nogen via nettet.

Så var det tid at køre til færgen, vi var hjemme igen kl. 18.10. Her ser i købet:

Til slut dagens rose

18 kommentarer:

  1. Hold da op en høst. Jeg tror at du bliver rigtig glad for din Limelight. Den har jo alverdens farver over sæsonen.

    Ha' en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  2. Pæn portion planter du fik med dig hjem.
    Vejret var da også lige til at tage på plantemarked i, og købelysten har sikkert været i top i dag :-)

    SvarSlet
  3. Madam Bæk: Jeg tror også jeg bliver glad for den, og det bedste er, at den har nye friske uudsprungne blomster, så jeg kan nå at nyde den i efteråret :-)
    Vivik: Vejret var fantastisk, men jeg tror nu ikke helt Marlene var tilfreds, der var for få kunder.
    Det var lige de rigtige rhododendron, du har taget med dig :-) Dejlige allesammen.

    SvarSlet
  4. Hej Prøver lige igen blev smidt af, så mit indlæg til dig kom ikke frem.
    Ih sikke god indkøb du har gjort. Glæder mig til at følge dine nyindkøb her på nettet.
    Spændt på at se den nye Hortensia.
    Herligt vejr I havde. God uge til dig.

    SvarSlet
  5. Tak Anne. Jeg skal nok vise den nye hortensia, når den blomstrer. Og ja det var et rigtig dejligt vejr at være af sted i.
    Også god uge til dig.

    SvarSlet
  6. Ih... så kom du da udenøs igen, Lisbeth. Der ser nu dejligt ud på det plantemarked, selvom der måske ikke var så velbesøgt, som sælgerne kunne have ønsket sig.

    Dejlige planter, du fik med hjem og sikke mange! NU har du da snart alting i din have... :)

    Ulla

    SvarSlet
  7. Nej Nej Ulla sig nu ikke det, så kan jeg jo ikke komme af sted på flere ture. Har en igen tirsdag d. 4.10. til Lønbæk med to veninder :-)

    SvarSlet
  8. Det er altid dejligt at komme på plantemarked - det gør jeg flere gange både forår og efterår, og jeg får altid købt en masse nye, spændende, dejlige planter :)

    SvarSlet
  9. Achillea: En rigtig havenørd kan slet ikke lade være med at købe nye dejlige planter :-)

    SvarSlet
  10. Det var da en skøn måde at bruge en helt fantastisk sommerdag på :-)
    Og hyggeligt at du fik hilst på et par andre bloggere - det er altså lidt sjovt at se folk i virkeligheder.

    SvarSlet
  11. Ser ud til at det har været en god oplevelse.

    Du har da rigtig fået nyt til haven. Det er bare skøn.
    Vejret kunne jo ikke have været bedre.

    SvarSlet
  12. Sikken en flot høst du fik med hjem :-)
    Man kan næsten ikke se at du holdt dig i skindet :-D
    Det lyder som rigtigt dejlige ting. Hvilke dagliljer købte du?
    Sikke et vejr det har været. Jeg brugte første halvdel af dagen på at hente den mindste i lufthaven hjemvendt fra 12 dage i USA. Men det var nu også dejligt :-)
    Så får du travlt imorgen med at plante :-)

    SvarSlet
  13. Hej Lisbeth,
    Godt du fik taget billeder til plantemarkedet for jeg glemte desværre mit kamera. Jeg fik også købet en del planter hos den sønderjydske dame, hun var god til at sælge! Jeg havde også bestilt hos Marlene på forhånd og fik foruden en masse små stauder til 15 kr også købt 10 jordbærplanter og en flot thuja.
    Bagaerummet var fyldt op og eftermiddagen gik med at plante det hele ud. Skøn dag.
    Ærgerligt vi ikke mødtes.

    SvarSlet
  14. Hej Lisbeth.
    Sikke en skøn dag du har haft.
    Både med lidt "blogtræf" og handlen.
    Ønsker dig en god mandag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  15. Signe: Ja det var en rigtig dejlig dag og dejligt at få hilst på andre bloggere.
    Landbohaven: Ja altid skønt at få nyt til haven.
    Hanne: Hvis jeg ikke havde holdt mig i skindet, havde jeg købt dobbelt så meget :-)Dagliljerne var Artic Snow og Joan Senior, så er der snart til et hvidt bed. Mere om det senere. Og selvom vi er havenørder er børnene stadig det vigtigste, selvom de er "næsten" voksne, så selvfølgelig måtte du hente din mindste :-)
    Gitte: Ja hun forstod det hende sønderjyden, det må man sige. Der var jo nok endnu mere, da du købte hos hende. Jeg glæder mig til at komme i gang med at plante i dag :-) men først må jeg ud og handle.
    Hanne Bente: ja det var en skøn dag.
    God mandag til alle søde havebloggere :-)

    SvarSlet
  16. Kære Lisbeth,

    det var bare så dejligt endelig at møde dig - du er jo ikke kun en "blogven", men også en af mine "gamle" kunder :-))

    Du har ret - jeg var ikke tilfreds med salget - man kan næsten fornemme min skulende mine på billedet - ha, ha! Hvis jeg skal være helt ærlig, var det det dårligste salg, vi har haft nogensinde. Utroligt, at der ikke kommer flere, når der bliver annonceret så kraftigt for et marked...... I det hele taget har det været sløvt til plantemarkederne her i sensommeren...

    Nå, men vi havde en rigtig hyggelig dag i skønne omgivelser :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  17. Kære Marlene
    Jeg synes også, det var rart at møde dig. Jeg er nok en af de gamle kunder, det er i hvert fald hos dig, jeg har købt alle mine storkenæb.
    Jeg var også lige ved at skrive, at det ikke var mig du så ondt til. Du ser lidt sur ud. Men det må da også være træls at bruge en hel dag og så ikke sælge noget. Men nu er det vel slut for i år. Så må vi hygge med bloggene i stedet for, men det kan du jo ikke leve af.
    Ja det var skønne omgivelser og rart at møde, nogen man kender :-)
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  18. Hæ, hæ, ja, jeg ser lidt sur ud, men det var jeg nu ikke. Jeg kan godt se lidt halvsur ud på billeder, hvis jeg koncentrerer mig om det, den anden siger (og fordi jeg ofte kniber øjnene sammen, da jeg ikke kan tåle lys overhovedet (ville helst stå med solbriller!) :-)

    Ja, jeg kan nemlig godt huske, at du har købt mange storkenæb af mig - det skrev du også engang her i vinter.

    Ja, nu går sæsonen på hæld, og nu skal der ryddes op i planteskolen, så der kommer en del gode tilbud (dog kun til afhentning).

    Kh. Marlene

    SvarSlet