torsdag den 20. oktober 2011

Glædens dag

Jeg er så glad i dag, at jeg må dele det med jer.
Min ældste søn har gået ledig og kun haft småjobs i 10 mdr. og har ikke fået dagpenge i den tid, så det har været nødvendigt at spare. I dag har han fået arbejde, han starter på mandag.
Så skønt :o)
Min næstældste søn har været udmønstret i søværnet i 10 uger, han kommer hjem i dag, ikke til mig, men til kæresten, det er bare så skønt for dem. 10 uger er længe når man er nyforelsket :o)
Resultatet af min røntgenfotografering af knæet var heldigvis godt, kun ganske lidt slidgigt :o)
Synes I ikke, jeg har grund til at være glad?
Her kommer en del efterårsbilleder og billeder af de roser, som blomstrer i dag, men allerførst denne her:

Min klokkeranke har lagt et æg, øh frø :o)


Hjortetakstræer er godt nok slemme til rodskud, men når man ser disse billeder, kan man godt tilgive det. Sorbus Dodong er også smuk nu.

Og kornellen

Sumpeg og Limelight

Charles Austin

Crocus rose

Eglantyne

Extravaganza

Scepter d´isle

Jane Austin

Queen of Sweden

Reine de Violette
Fortsat god aften

19 kommentarer:

  1. Masz powody do radości- dzisiaj był dobry dzień dla Ciebie i w ogrodzie jeszcze ładnie. Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Tillykke med det hele, dejligt når det går godt for andre:) Anne Gine

    SvarSlet
  3. 3 dejlige ting at glædes over...:)

    Smukke roser, har du da endnu.

    Og flotte efterårsfarver i kornellen og hjortetaktræet.

    SvarSlet
  4. Jeg forstår godt, at du er glad. Tillykke med det.

    Smukke efterårsbilleder.
    Morsomt at din Klokkeranke har lagt et frø.

    SvarSlet
  5. Tak skal du have.
    Ja gad vide om der bliver nogen frø til såning næste år?

    SvarSlet
  6. Skønt, med al den glæde du deler med os! Ledighed kan jeg snakke med om, men allerværst er det for de unge mennesker når ingen har brug for dem. Tillykke til sønnen!

    SvarSlet
  7. Det var dejlige ting at glædes over. Jeg sidder jo selv i en a-kasse og kender problemerne.
    Du har de skønneste efterårsfarver i haven, og dine roser blomstrer så flot. Sorbus Dodong er også på min ønskeseddel.

    SvarSlet
  8. Jo, det er da en glædens dag...og sikke en masse gode ting på en gang - dejligt for dig/Jer.
    Hjortetaksen er SÅ smuk med de røde blade - det er helt utroligt som det hele skifter farve i øjeblikket :o)

    SvarSlet
  9. Jeg kan godt forstå at du er super glad, det var da mange gode nyheder. Tillykke med det hele.

    Håber din klokkeranke frøkapsel når at modne.

    Jeg er stadig imponeret over alle dine smukke roser.

    SvarSlet
  10. en rigtig solstråle historie :) og ikke mindst flotte roser :)

    SvarSlet
  11. Tak for alle søde kommentarer både til glæderne og roserne og ikke mindst hjortetakstræerne :-)
    Gad vidst hvad jeg skal gøre med frøkapslen? Nogen der ved noget om det? Skal jeg mon lægge den til tørre, jeg har ikke plukket den af endnu.
    Susanne: Du har ret, det værste er at der ikke er brug for de unge, og de gamle må ikke gå på efterløn. Underlig verden vi lever i.
    Gitte: Du kan roligt sætte Sorbus Dodong øverst på ønskesedlen, den er fantastisk. Kender du Solhøj Planter, det kan ikke være langt fra dig. Der kan du nok købe den for en rimelig penge.
    http://www.solhoj-planter.dk/Hjem.html

    SvarSlet
  12. Det lyder som alletiders dejlige dag, du havde igår, Tillykke :-) Både med sønnerne, men ikke mindst med dit knæ. Det må være en lettelse at vide, at det 'kun' er lidt slidgigt.
    Hvor er dine efterårstræer/buske smukke. Jeg kan mærke, at nu er jeg endelig ved at kunne sige farvel til blomsterne, sådan da, og goddag til de skønne gyldne farver. Og nu skulle vi få nogle dejlige solrige dage igen.
    Og imorgen får vi hjælp til at flytte vores seng tilbage i det nye soveværelse, jubii :-D Måske skulle man sove hele dagen for at fejre det :-D

    SvarSlet
  13. Hej Hanne
    Ja det var en rigtig dejlig dag i går. Med hensyn til knæet var jeg sikker på, det var slidgigt, men bange for, at der skulle et nyt knæ til. Min mor har fået to nye knæ, så man kan aldrig vide, men lige nu ser det ud til at faren er drevet over :-)Det var så lidt, at det ikke var værd at snakke om sagde lægen.
    Jeg tror ikke, det er fordi vi ikke kan sige farvel til blomsterne. Det er snarere fordi, vi ikke har forstået, at der ikke rigtig blev nogen lune sommeraftener i år. Det har vi ikke helt fattet endnu, så vi går stadig og venter på det:o)
    Sove hele dagen, du må da være vimmer. Det må være en god seng du har, så længe kan jeg ikke holde ud at ligge i min. De lover godt vejr søndag, du skal i haven :o)

    SvarSlet
  14. Hej ,
    Det var da dejligt at høre alt er godt:-)
    Vedr. klokkeranken har jeg høstet mit æg, da det var nærmest gummi/blommeagtig at mærke på. Skallen kunne åbnes med fingrene og aller yderst ligger frøene lag i lag. Jeg pillede dem af og har tørret dem færdig inde. Desværre var der kun en frøkapsel på min plante.
    Flotte farver i din have og smukke roser - herligt. Knus Anne

    SvarSlet
  15. Hej Anne
    Tak for din hilsen og tippet med klokkerankeægget. Der er også kun en frøkapsel på mine, jeg har i hvert fald ikke opdaget flere. Denne her gror hen ad jorden, men jeg har også nogle højt oppe i en røn, så der kan jo være en, jeg har overset.
    Knus

    SvarSlet
  16. Stort tillykke med det hele, men specielt din søn som er kommet i arbejde. Hos os er der også unge mennesker uden arbejde til trods for flotte eksamener og masser af lyst og vilje til komme igang, - men ak..!

    Også dejligt med dit knæ, så er der ingen undskyldninger for at grave løg ned...;o)

    Jeg har lagt mit klokke-æg til tørre i drivhuset, så må vi se hvad der sker ved det, men fint lige at læse hvad Anne skriver.

    Skønne-skønne efterårsfarver i din have.
    Rigtig god week-end til dig :o)

    SvarSlet
  17. Tak fru Friis
    Ja det er så dejligt, at han har fået arbejde. Han har nu ingen store eksamener, men det er også ligegyldigt, for dem der har det, kan heller ikke få arbejde. Så jeg er bare glad for, at han nu har fået et godt arbejde, tror jeg. Han starter på mandag.
    Jeg har plantet løg, til trods for det dårlige knæ, men nu er det heldigvis gået over. Dog inden jeg fik diagnosen :-)
    Ja spændende med klokke-ægget, jeg har ikke plukket mit endnu, det må jeg huske i morgen.
    Også god weekend til dig.

    SvarSlet
  18. Et stort tillykke med alle de glædelige nyheder. Hvor må I allesammen være glade. Jeg er helt vild med alle dine roser. De er meget smukke.

    SvarSlet