mandag den 23. september 2024

Måske ikke helt købestop

 Ja altså man skal ikke tage til Nonnebo, hvis man vil lave købestop, der røg lidt i kurven, men ikke så meget :)

Jeg havde set, at de reklamerede med St. Hans urt til 10 kr. stykket, jeg ville gerne have nogle flere mørkbladede, men dem de havde var ikke pæne. Derimod havde de Sedum til samme pris. Jeg fik en idé og købte 4 stk. 

De blev plantet i 
irishøjen, så er der også lidt, der shiner nu
Desuden købte jeg en Calliandra surinamensis (Persisk Silketræ, den kan ikke være ude om vinteren, lige nu står den i udestuen, der skal den stå indtil foråret. 

Verbena Bampton sår sig selv både i staudebed og i rosenbedet, det er en fin lille sag
Lilje Miss Alice med dejlig duft
Photinia/glansmispel med bær
søen, se liljen spejler sig i vandet. Jeg har fundet et sted, hvor man kan købe nøkkeroser, det bliver et projekt til foråret. Jeg har talt med Åkandegartneriet Åkandegartneriet, vi har lavet en aftale for sidst i marts, det ser jeg frem til.
Vortemælk er smuk nu, fine blomster
og blade
Roser, der er ikke så mange at vise, derfor er der
to billeder af rosen Mia
Som er lavet af Rosenmageren
Scepter d isle
en fin Austin rose, den havde jeg også på Samsø
jeg håber, der kommer lige så mange blomster i min nye, som der er her.
Indenfor er der også ved at være gang i planterne, her er det Streptocarpus pretty Turtle
Kalanchoe gror godt, den havde jeg også på Samsø, men fik den ikke med, så jeg måtte investere i en ny hos Nonnebo, det var sidste år. 
Det var alt for denne gang, der kommer nok lidt mere om mit køb hos Nonnebo i næste indlæg. 
Jeg skulle have været til træning i dag, men det er så tåget, at sigtbarheden kun er 50 meter, så jeg blev hjemme, hellere blive hjemme end komme galt af sted. Der er mange sving herovre på Fyn.
Rigtig god dag til jer. 






2 kommentarer:

  1. Ja, det er best å holde seg unna gartnerier og planteskoler hvis en skal overholde kjøpestopp :)
    Så fin din Streptocarpus er. Den varianten har jeg ikke sett her.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er det, men i min alder er det med at få fat i noget fint, mens man har livet og ikke mindst pengene.
      Jeg må tilstå, at jeg ikke vidste, det var en Streptocarpus før jeg googlede den. Jeg troede den hed noget med turtle. Jeg købte den i Billigblomst sidste år.
      Klem

      Slet