torsdag den 26. september 2024

Endelig regn - billeder fra ture og andet godt.

 I dag kom regnen også til os, vi har fået 18 mm, det var tiltrængt, vi har holdt os inden døre i dag.

Efteråret er i gang
jeg møder heste på min vej næsten lige meget hvilken vej jeg går

lindetræerne skifter farve nu
da vi var i Nonnebo blev jeg fristet af denne lidt større Himlens 7 sønner, den er noget større end den jeg købte ved Jespers Planteskole, og selvfølgelig også dyrere. Per er den heldige, der får den lidt mindre, så han må finde en plads til den. Han bestilte en i Nonnebo sidste  år, men syntes den blev for dyr. Denne her har stået længe i potten, måske er det den, han bestilte, det er da lidt sjovt. Den er så stor, at vi hentede den med trailer. 
Elefantgræs blomstrer fint nu

hosta Lederhosen fik vi af Elna sidste år, nu er den blevet flyttet til et mere sikkert sted
Irishøjen er blevet fin

med de små sedum

Viburnum popcorn er endelig blevet plantet
sammen med de to andre viburnum i rhodobedet
de står helt ovre ved hegnet, det er viburnum Watabe og Viburnum Tinus
Liriope var gemt under bregnerne, jeg kom i tanke om den, da Elna viste sin
Tudselilje
også her
Roser:
Mrs. Oakley Fischer
Munstead Wood
Ofelia Climbing
De sidste solstråler inden regnen kom, billederne er  fra i aftes:


birketræerne er 
flotte nu
Jeg slutter af med disse flotte skyer fra min morgentur i går
I går havde vi besøg fra Solbakken af Susanne og Thorben, det var en fornøjelse. Susanne er lige så nørdet med træer, som jeg er, så det tog lang tid at komme rundt i min lille have, Susanne er en god betragter, til sidst blev det regnvejr, så gik vi ind til lagkagen. Thorben og Bent nørder godt sammen om værksted, biler og cykler, ja og lagkagen var en succes. 
Rigtig god weekend til jer alle. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar