mandag den 3. juni 2024

Besøg hos Lene og Bo

Hvis der er nogle, som ikke ved, hvem Lene og Bo er, så kommer der et link her Lenes liljer det er bare med at bestille løs, der er mange spændende sager, se bare her:

De har foruden hosta, liljer og iris en meget spændende have, den er værd at se. 
Her er det kanelbusken Calycanthus
her kamæleonbusk
et kig igennem haven
og skoven
Kornus

hosta
og iris er der mange af
pæoner 
og en smuk cornel
der er meget at se og meget at købe, hosta, liljer og iris kan bestilles på hjemmesiden.
Jeg købte en Itoh pæon, det var svært ikke at lade sig friste, men tiden var knap, så jeg "nøjedes"

I min have kan man stadig se iris, roser og rhododendron, men de er ikke til salg :)
Aconitum/stormhat
Iris


R. Wine and roses
R. Tinkerbird, som har klaret en flytning
Stenene med søen i bagrunden og Gertrud Jekyll i forgrunden
Tretorn og parykbusk
Til slut en tudse jeg mødte ved søen, den har sikkert sin hule der, da Bent kom sprang den i vandet med et plask. 
Nu må I have en god start på den nye uge..




16 kommentarer:

  1. Det var hyggelig å se bilder fra Lenes hage. Jeg bestilte mange liljer fra henne i fjor. Det blir spennende å se om de kommer med blomster i år. Flotte iris!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Godt du syntes det. Mine liljer er ved at have knopper, jeg tænker også, du snart kan se knopper. Ja de iris er fine.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth,
    Sikke en dejlig have hos Lene & Bo, og mange fristelser. God ide med hosta i krukker, det må jeg vist også overgive mig til. Hvor er din R. tinkerbird flot, bare det var min, måske jeg skulle prøve en sidste gang, den skal altså ind om vinteren og det kom mine ikke. Jeg har drøntravlt, der skal jeg luges inden havegruppen kommer næste mandag, men det går rimeligt endnu. Mine roser blomstrer for fuld styrke, det er dejligt, er tilpas med jeg gav dem gødning sidste søndag. Det er været en skøn weekend med sol og varme og nu kommer der regn, hvad mere kan vi forlange.
    Ha en god dag.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Ja Lene og Bo har mange fristelser, de har også problemer med snegle, så må hostaerne i krukker. Du ved jeg havde tinkerbird med fra Samsø, den visnede helt ned, for sjovt klippede jeg den ned, og så kom den fint igen med nye skud. Min blev plantet sidste år i jorden og har stået fint siden derude. Så sæt du den i jorden, det kan den lide. Folk ser ikke om du har ukrudt, det er jo en skov, tag den bare med ro. Ja det har været en dejlig weekend, i dag er det koldt og blæsende og ingen regn her.
      Tak i lige måde.
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. Åh man kan blive fristet når man ser fine sager i andres haver. Og i din have er der i hvert fald nogle meget flotte iris.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Ja det er nemt at blive fristet, jeg er glad for mine iris.

      Slet
  4. dejlige billeder fra Lene's have ;)

    SvarSlet
  5. Ja det er Lenes fristelser. Det er altid farligt at gå ind på hendes hjemmeside. Og nu viser du spændende hosta og iris, av av.
    Den gul-violette iris du viser, er dog fra din egen have ? smuk er den.
    Hihi I har osse en tudse boende, herligt.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det er farligt at gå på Lenes hjemmeside, men lidt fornøjelser skal vi vel have :)
      Ja det er fin iris og en fin tudse :)))
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Du reklamerer godt for Lenes have og forretning. Nyvæksten på dine rhododendron er så lækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Tak - ja det kan hun ikke klage over. Ja der har stort set ingen blomster været i år, så må jeg nyde nyvæksten, og det gør jeg i fulde drag.

      Slet
  7. Ja, du kender alle de gode (læs: farlige) steder at handle og i haven kender tudsen også de gode steder:-)

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det gør jeg, det er dejligt :) Ja tudsen har sikkert flere gode steder.
      Knus

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Nå da, du måtte lige en tur til Lene når vi nu ikke kunne komme det imorgen :-)
    Deres have er nu også altid et besøg værd, man bliver bare så fristet, men det ser da ud til at du holdt lidt igen denne gang :-) deres Kornu og Kornel er virkelig flotte, sådan et par gad jeg godt ha’ nåeee nej jeg har jo slet ikke plads.
    Fin Stormhat, er den ny?
    Jeg bliver aldrig træt af dine præsentationer af søen. Mon ikke hr. tudse også nyder den :-)
    Fortsat god aften
    Vi ses i morgen.
    Knus Anne

    SvarSlet
  9. Du skriver, at dine planter ikke er til salg. Men er du ikke ved at have fyldt godt op? ;-)
    Irisserne er fine. Jeg kan bedst lide de ensfarvede, og den blå er rigtig flot.

    Hilsen Elna

    SvarSlet