torsdag den 11. juni 2020

En alsidig have og blog :)

Hver dag (for tiden) viser jeg forskellige motiver fra min have. I dag ingen undtagelse. Netop i dag har jeg rundet 1.5 mill. sidevisninger. Der er snart heller ingen havebloggere tilbage, vi er kun nogle få. Til gengæld ser I ikke meget fra mig på instagram, heldigvis kan der ses mange flere havebilleder der. Men på min blog er der også en del. Seneste tiltag kan ses her, så må vi se, om det er en god idé, her er i hvert fald meget at se på. Jeg har i øvrigt som sædvandlig åben have iflg. aftale. Skriv eller ring til mig.
Snart giver roserne den helt store oplevelse, de er så småt i gan.
 Klatrerosen Barock
 også her
 Buff Beauty
 Crownprincess Margareta
 Desdemona
 Jayne Austin
 La Paloma
Susan William Ellis
Løgblomster
 Allium
 Allium Honneybell
Buske man ikke ser så tit
 Cladrastis lutea har jeg opstammet, kronen bliver klippet i form
 Kalmia
 Kameliaen er også opstammet, lige nu står den med fine røde skud
 Primula
Bronzeblad/Rodgersia i år med blomster
Rhododendron:
 R. Breslau
 R. Bloombux som kan klippes som en Buksbom
 R. Canons Double (løvfældende)
 R. Charles Dickens
 en azaliedendron med den skønneste duft, R. govenianum har været i haven i mange år
 R. Marcel Menard
 R. Rosebud
R. Tamarindos
Sidstudsprungne R. Späthlese
Der er mange fine planter i min have, men det er ingen mønsterhave, der er også ukrudt :)
Rigtig god dag derude.

26 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Ja, det er godt at du stadig holder på med bloggen din. Jeg synes det er så trist at det snart ikke er flere hagebloggere tilbake. Jeg vet ikke hva en kan gjøre med det dessverre. Folk er blitt så opphengt i div. sosiale medier hvor alt går så hurtig, og bloggene er blitt gammeldags. Vi tilhører åpenbart en utdøende rase i blogg verden, men vi får holde på så lenge vi orker. Til lykke med de flotte tallene, og fine blomster.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja vi er heldigvis nogle stykker endnu, men der er langt imellem indlæggene. Så har vi mere tid til vores egen blog. Du har ret, folk er meget ophængt, coronaen satte det lidt i stå, men ikke så længe, nu er der fuld fart på igen. Så er vi bare gammeldags, skidt med det, vi holder ud, så længe vi orker.
      Tak for det
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Nu ikke så meget jammer;) Lidt glæde over din smukke have er da på sin plads!
    Tillykke med de vildt mange besøg, det er bare imponerende. Jeg er også ret sikker på at hver enkelt besøgende har brugt mere tid hos dig end det man bruger på IG og FB.
    Der er en klar tendens mod mere substans i disse tider, møder man begejstring og glæde på vore blogge risikerer vi en kraftig opblomstring;)

    Flotte sager du viser - Kalmia er noget af en overset perle!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jeg jamrer ikke, jeg konstaterer bare fakta, tiderne skifter, sådan er det.
      Tak for det, det har du nok ret i, jeg kan i hvert fald ikke bruge ret lang tid på IG, nok fordi jeg ikke følger ret mange.
      Ja måske bliver der en opblomstring, men det er da klart nemmere, hvis vi ikke er så mange, så er der mere tid til egen blog, når der nu er så mange, der kigger ind.
      Ja Kalmia er fin, ikke så blomsterrig i år som sidste år.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Næh, hvor spændende, Lisbeth, at du er kommet med i aftenskoleprogrammet! Det bliver godt!
    Jeg tror ikke at bloggenren er uddøende, men at mange gerne vil læse med (det viser dine sidevisningstal jo også :-) )
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja det er spændende, så må vi håbe, det bliver godt.
      Ja men så er du mere optimistisk end mig. De der er holdt op vender ikke tilbage, til gengæld er der mange andre, som synes, det er spændende at læse med, det er godt. Så må de andre beholde IG.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Jeg ved ikke, hvor mange læsere der skal til for at det er godt. Det er jo nok et vidt begreb. Jeg er glad for dem, der er, og er sådan set imponeret over, at der er så mange, der gerne vil læse med og også kommentere og fortælle fra deres have. Men hvis du har oplevet at der har været flere, så er det selvfølgelig ærgerligt.
    Flot, at du er kommet i aftenskolebladet.
    Bloombux er sjov fordi den både kan faconklippes og blomstrer.
    Og kalmiaen er bare smuk <3
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Jeg er fint tilfreds med, at så mange læser med, jeg er bange for, at jeg ikke har udtrykt mig ordentligt. Men hvis du læser det, Ulla har skrevet, kan du måske forstå, hvad jeg mener. Jeg er meget glad for, at mange læser med og kommenterer, jeg savner nok bare, dem der er væk. Det er bare mig, der er gammeldags, tænker jeg.
      Ja det er da meget fint, slet ikke min egen idé, men hvis nogle kan tænke sig det, er det fint.
      Ja når Bllombux er færdig med blomstringen kan jeg bare klippe.
      Ja det er den :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  5. Jeg siger at fordi din have måske ikke en mønsterhave, så er det en rigtig have. Altså grøn levende med masser af farver og planter.
    den Honningløg, hvor stabil er den? jeg har haft den men den forsvandt efter et par sæsonger.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Tak for de ord, jeg håber, du stadig mener det, når du har været på besøg her.
      Jeg mener honningløg er nogenlunde stabil, jeg har haft den nogle år nu, men derfor kan det sagtens være, at den forsvinder igen.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Spændende med haverundvisning via aftenskolebladet - nu må vi se om der kommer nogen.
    Jeg ved godt hvad du mener med de færre bloggere, men det kan nu ikke nytte at tænke tilbage til de store blogår i 2012-2015/16 - tiderne skifter og de fleste skifter med. Der er da mange, der læser med hos dig og kommenterer flittigt - men du savner måske at have flere blogge at læse med på?
    Der er så smukt og frodigt i din have at man bliver helt høj af at se det hele.
    Nu vil jeg se om jeg kan lave et indlæg om besøget i Lille Malund senere i aften.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er spændende, jeg har fået at vide, at der på første hold er 5 tilmeldte, så må vi håbe, de ikke melder fra igen.
      Ja du ved, hvad jeg mener, det gør jeg heller ikke, men derfor kunne nogle af dem, der er på IG godt kigge på bloggen bare en gang i mellem, det er egentlig det jeg savner. En kommentar hver anden uge ville lune. Såmænd ikke flere blogge at læse med på, den tid tror jeg er forbi, det er for stort et arbejde, derfor går folk på IG i stedet. Det forstår jeg også godt, men netop i denne tid kunne det være hyggeligt, at man kigger ind og ser, hvad der sker. Jeg forventer bare for meget og er gammeldags.
      Men det er nu dejligt, at du vil lave et indlæg i dag :) ja og selvfølgelig at du kommenterer.
      Knus

      Slet
    2. Ja, du har ret i at gamle havebloggere på IG godt kunne ulejlige sig ind på et af vores indlæg i ny og næ - hvem ved, måske gør de det også uden at kommentere?

      Slet
    3. Det er der, jeg har mine tvivl, jeg ved kun en, nemlig fru Friis. Det er nok bare mig, der er nysgerrig og synes, at det må de andre også være.

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Det ser da ud til at mange kigger indenfor hos dig, så mange sidevisninger er da flot. Ja der er nok forsvundet en del blogge igennem årene, men sådan går det jo nok når nye medier opstår. IG er jo et hurtigt medie, så nok derfor at det er populært, de fleste har jo travlt i vores dage.
    Flot nyt tiltag med have aftenskole. Håber at det bliver populært. Der kan ihvertilfald læres en masse af dig og din have hvis de har bare en smule lyst til at få jord under neglene og så er det da nok en fordel at de kan se at en have ikke behøver at være fri for ukrudt og stå snorlige for at være smuk.
    Fine buske du viser, og skønne løgblomster.
    Vi fik 11mm i løbet af natten og i morges, mon I blev snydt?
    Fortsat god aften
    Knus Anne


    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja der er mange, der kigger indenfor, det er jeg glad for, men de gamle bloggere gør ikke. Men I er mange på IG, det er nok, fordi de fleste har travlt.
      Ja nu må vi se om de vil på aftenskole i min have :) Ja noget kan de nok få ud af sådan et kursus.
      Vi blev snydt fik kun spredte dråber, ikke noget der kunne måles. De lover noget i nat, vi får se.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Sikke en god ide med aftenskolen. Jeg har set, at man i England og Irland holder kurser i flere have, det kunne jo også være en ide.
    Jeg er en af dem, der ikke rigtig får kommenteret på de forskellige blogge og selvom jeg har en plan om et indlæg hver uge på min egen, går der tit noget længere. Det er ikke interessen der mangler, men når man både skal passe arbejde og have er der ikke så megen energi til at sidde og skrive når man kommer ind om aftenen. Jeg når dog tit lige at kigge på bloggene. Jeg bruger IG og facebook lidt mere når der ikke er så megen tid, det er hurtigere, men bestemt ikke det samme. I dag fik jeg en fridag, så nu både kigger og skriver jeg inden jeg går ud :-)
    Dine roser er meget længere fremme end vores. Vores ser rigtig fine ud, men kun nogle få er sprunget ud, men de har masser af knopper så det kommer.
    Flot Kalmia, vores har kun nogle få blomster i år.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Nå gør man det, det er da spændende, nu må vi se, om nogle er interesseret hos mig.
      Jeg ved, du har travlt Lene, det er jo også helt i orden, jeg tænker bare, at det er hyggeligt at høre fra hinanden en gang imellem, ikke hver dag fordi jeg laver indlæg hver dag. Jeg kan godt lide at vide, at I kigger med, men ikke har tid til kommentar, det er klart, at mange har travlt. Tak fordi du tog dig tid i dag :)
      Sjovt nok du skriver det om roserne, vi har lige været i Tranebjerg for at handle, der og i Onsbjerg er de meget længere med roserne end her.
      Det må være vejret, der gør, at der kun er få blomster på kalmiaen.
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
  9. Good morning dear Lisbeth,
    It must be great to have so many vieuws. I hoped that the whole coronacris would bring people together again. But it is not. We don't have to forget that a lot of people are still very selfish. What I mean is they are only interested in what they have to share themselves. Always using the same excuses that they are SO BUSSY to leave a comment on other people's blogs. But the loyal ones "GOOD"people will stay and leave a comment. They are the ones that are really interested what you are sharing. Well enough negative words (fun). I loved what you are sharing. Must be fantastic to see the rosesblooms are coming out!
    Have a wonderful day. And go on sharing what's happening in your beautiful paradise.
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good morning dear Marijke
      It is great to have so many looking at my blog. But specially I love your comment, every thing you have written is through, I think the same. It is nice that there are loyal people too, it makes me blog very often. I don´t think I would do it so often if I didn´t get comments or could see that people are looking at my blog.
      I will keep on sharing :)
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  10. Det er da et imponerende antal sidevisninger, du kan fremvise. Jeg gætter personligt på, at de tidligere bloggere, som nu mest er på IG og Facebook, jævnligt kigger med. De orker bare ikke at lægge kommentarer, og det forstår jeg på en måde godt. På min egen blog har jeg haft stigende sidevisninger i 2020, men antallet af kommentarer ligger på samme niveau som andre år. Det er et frisk initiativ med aftenskolen. Man kan håbe, at det vil inspirere til endnu mere haveaktivitet ovre på øen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er ret godt, men jeg laver jo også tit indlæg, jeg tror, mange nyder mine mange billeder, men jeg ved det ikke. Jeg tror desværre ikke, at tidligere bloggere kigger med. Jeg forstår bare ikke, at de ikke er nysgerrige. Dejligt at du har stigende antal sidevisninger, for din blog er meget informativ. Jeg tror kun, at det er vi "gamle" faste som kommenterer, det er også fint, for det holder hjulene i gang her hos mig.
      Kurserne er lavet for turister, samsingerne har mulighed for at komme her iflg. aftale, eller hvis jeg laver åben have. Det gør jeg ikke mere, for der kommer ingen. Når de har set haven en gang, må det jo være nok, måske lidt med janteloven?

      Slet
  11. Hvor er dine roser og rododendron smukke! Ja, det er alle dine blomster, buske og træer.
    Det er lidt trist, at der ikke er så mange aktive bloggere tilbage - det er nemlig så dejligt at få inspiration til sin egen have ved at kigge med hos dig og andre havebloggere.
    Sikke en god idé at du har åben have via Samsø Aftenskole!
    Jeg er sikker på, at du har mange flere læsere end dem, der kommenterer.

    SvarSlet
  12. Tak Gitte - ja her er dejligt nu, men jeg har nu også vildnis flere steder som du har, det er ikke nemt at undgå.
    Ja det var hyggeligt med de mange blogge, men selvfølgelig også svært at få tid til at kommentere hos alle, det klarer vi nemt nu :)
    Ja det vil vise sig om Samsø Aftenskole er en god idé, jeg håber det.
    Ja jeg har mange flere læsere end dem, der kommenterer, heldigvis da. Jeg kunne ikke overkomme at svare på så mange.

    SvarSlet
  13. Så mange fine blomster billeder.
    Du har så meget i haven. En fryd altså.
    Syntes det er et fedt tiltag du har gjort.
    Det glæder jeg mig til at høre om.
    Ja lad os håbe der kan komme flere bloggere.
    Men det tager tid og kræver lidt. Så ikke alle kan overskue det.

    Klem og dejlig weekend
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja du skulle lige være her nu, du ville elske det, eller måske om en uges tid, men du har jo meget andet at tage dig til.
      Ja det bliver spændende, om der bliver noget at fortælle om tiltaget.
      Ja flere bloggere eller flere, der bare fortæller, at de kigger ind.
      Vi må sige, det tager mere tid end IG, derfor er de fleste nok der, foståeligt nok hvis man har en travl hverdag.
      Klem og i lige måde

      Slet