fredag den 17. august 2018

Haven og roserne

Morgenerne er skønne, i går blæste det lidt, i dag er der ikke meget vind, og vi har fået en lille byge der knap kunne ses på fliserne.
Jeg tager så mange billeder af min have og deler gerne med jer, jeg håber, I nyder dem. Det er ikke ligegyldigt, hvordan lyset falder, men når det falder rigtigt, kan jeg ikke lade være med at tage billeder.
 For en uge siden var her stadig tørt og brunt, men græsset kom hurtigt igen. Bent har allerede slået det en gang, herligt at se grønt græs igen.


 taget fra skoven
Her var der grønt græs og trædebregner i hele tørkeperioden.
 Dværgsyrenen blomstrer
 Hortensia Great Star
 Hostabillede til Gunvor
Kaprifolien blomstrer flot nu
og nerien blomstrer i pavillionen
Flere og flere roser kommer i blomst, se her, mange billeder:
 A shropshire Lad
 A whiter shade of pale 15.8.
 og 16.8
 Alexandra af Kent
 Black Beauty købte jeg hos Jas sidst jeg var der, desværre er der ikke meget sort i den, men lidt for meget rødt.
 Carl Nielsen
 Cloe Renæssance
 Crownprincess Margareta
 Englands Rose blomstrer så flot næsten hele sæsonen
 Grace
 Alnwick Rose
 Iceberg
 Jacqueline du Pré er i fuld gang igen
 L.D. Braithwaite
 Lady of Shalott
 Little Mermaid
 Maid Marion er lige startet igen
 Scepter d´isle - sikken en blomstring
 Sweet Juliet
til slut Wild Rover, som lige er startet igen.
I morgen skal vi til blogtræf hos frk. Anemone, så ingen nyt indlæg her før søndag.
Rigtig god weekend

18 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Nej, den er der ikke meget sort i. Men jeg synes det er ret generelt at de blomsterknopper der udvikledes under ekstremnvarmen og i tørken ofte har en noget anden farvetone, min "Zeelandia / Miracle on the Hudson" har heller ikke vist sin dybe farve endnu - andre har, Munstead W. er begyndt. Roserne har haft et fantastiskt år, jeg tror på en noget flotte måneder nu!

    Ha en dejlig weekend og god tur:)

    SvarSlet
  2. Hej Karsten
    Nej overhovedet ingen rødt i den, men når man googler den, er den godt nok noget mere sort, vi får se ved næste blomstring, ikke flere knopper i år. Ja du har ret i, at mange af roserne under tørken havde andre farvetoner.
    Min Munstead Wood er ikke vågnet op til dåd endnu.
    Tak for det og god weekend til dig med.

    SvarSlet
  3. Det ser så dejligt friskt ud alt sammen! Tænk at regnen endelig kom :-)
    God tur til Frk. Anemone!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana
      Ja det er det også, det var så dejligt med regnen.
      Tak for det.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Dine roser ser så fine ut, og skulle ikke tro at det hadde vært tørke hos deg i sommer :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak - ja de er ved at være fine - trods tørken, de klarede sig uden vand.
      Klem

      Slet
  5. Tak for hostabillede. Jeg samler jo på dem lige i øjeblikket, hihi.
    Og skønne rosenbilleder, anden blomstring er ofte mere intens i farverne syntes jeg.
    I må have en rigtig god tur.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Gunvor
      Ja det var jo det jeg vidste.
      Vi er helt enige rosernes farver er mere intense ved anden blomstring.
      Tak for det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Det grønnes, ja det er utroligt så hurtig det går, men sommeren 2018 vil vi nok ikke luge glemme. Mogens skal også ha' slået græs en af dagene, det gror jo :-)
    Jeg syntes at det røde har det med at snige sig ind hos dig. Navne er ikke altid helt hvad de gir sig ud for. Black nej det er der vidst ikke meget af der :-) Englands rose er en fantastisk rose, nok den der har været flottest her i tørken.
    I må ha' en rigtig god dag hos frk. Anemone
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er fantastisk at det kan gå så hurtigt med græsset, nej den sommer glemmer vi ikke, med mindre der kommer flere som den, lad os ikke håbe det.
      Ja det er ikke sjovt med det røde, håber den får anderledes farve næste år, ellers må den ud. Det black er helt forsvundet.
      Ja Englands Rose er et hit simpelthen.
      Tak for det og god weekend til dig.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Græsset retter sig altid ret hurtigt igen og det er da dejligt. Hvor ser dine roser flotte ud, der er mange dejlige. Jeg synes også at der sniger sig rødt ind hist og pist :)
    Vi ses i morgen, jeg glæder mig.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det må man sige, det går så stærkt med det grønne. Ja der er mange dejlige roser, men også mange der ikke vil noget. Det røde må ud igen, hvis det ikke viser sig fra en pænere side. Når det er købt hos Jas, kan det godt komme an på en prøve, priserne er gode :)
      Ja vi ses senere på dagen, jeg glæder mig også.
      Knus

      Slet
  8. Jeg kan faktisk ikke sige så meget ud over woooooooo
    Dine roser er jo helt fantastiske Lisbeth.
    De står gude smukt altså.

    Skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
  9. Underbara rosenbilder... ..igen ;) Många vackra och fina sorter. Tyvärr blir man väl oftast besviken på blommorna hos de som heter något med 'Black' i.

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlet
  10. Roser og liljer har vist været de mest succesfulde i denne tørre sommer, og nu kan man jo se hvordan roserne labber regnen i sig og sætter nye friske skud og blomster. Ganske fantastisk!
    Men jeg holder nu meget af dine billeder af haverum. Det giver mig inspiration til vores have at se de fine perspektiver du har opnået på jeres grund.
    Flot Hortensia Great Star!

    God fornøjelse med blogtræffet!
    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  11. Hej Lisbeth
    Det er dejlige billeder ud over den flotte have. Der ser så frodigt ud. Især nr. 2 og 3 er super :-)

    SvarSlet
  12. Jeg havde vænnet mig til den brune græsplæne, men må indrømme, at det frisker gevaldigt op med den grønne farve. Det er da tydeligt, at du mangler roser😋

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja man kan vænne sig til meget, men den grønne plæne er alligevel pænere.
      Ja men det er da nemt at se, jeg mangler roser. Gisp nu skal jeg lige finde en plads til dem ;)

      Slet