tirsdag den 3. april 2018

Krokus med bier og lidt roser til sidst

et dejligt forårsbillede fra i går, bemærk bien til højre.
den var helt beruset af sol og honning
 det var svært at tage et billede uden den.

Jeg vågnede op til morgen og var fit for fight efter en god nats hvile.
Desværre så det sådan ud, så der blev ingen havearbejde i dag. Ikke at det var en overraskelse, vi var jo advaret, men jeg ville nu hellere have haft sol og forår. Det får vi så i morgen, siger de. Lad os håbe det, nu er det i hvert fald grødevejr, helt tåget - jeg vælger at tro, at det er starten på foråret, der kommer i morgen.
Jeg tog en masse krokusbilleder i går, vel vidende at i dag er der ikke så meget ved dem.
Billederne kommer her:









 I morgen springer disse ud, tror jeg bestemt.

måske lidt mange billeder af crocus, men jeg håber I vil nyde dem, når nu vejret ikke er til udendørs aktiviteter


lidt påskeklokker blev det også til
Sneen er heldigvis væk igen, det gør ikke noget.

sådan så det ud i går morges, da jeg kom hjem fra turen.

I aftes derimod var himlen noget blakket, og i dag er det som sagt bare tåget.
Der blev lige plads til et par roser:
 Morten Korch
 Our last Summer
 Ophelia Climbing
og til slut Poustinia
Fortsat god aften - vi ses igen på torsdag. I morgen skal jeg i haven næsten hele dagen.

21 kommentarer:

  1. Vidunderligt billede af den væltede bi :-) Fantastisk at du fangede det.
    Skønne, skønne krokus du har. De er bedst i sol, ikke?
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja der var jeg heldig, selv Bent var imponeret over mine billeder, det var en fotogen bi :)
      Jo når solen skinner på krokus bliver de så smukke. Solen fanger dem heldigvis altid på et tidspunkt, hvis den ellers får lov til at skinne :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Jeg satser også på imorgen og har taget fri:)
    Flotte billeder af bien, ja de tumler festligt omkring når de først viser sig, Jeg har demn endnu til gode, men mon ikke imorgen?

    Ha en dejlig havedag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Det forstår jeg godt, denne gang vil vi ikke skuffes :)
      Jeg håber, du ser bier i morgen, her kunne jeg knap tage et krokusbillede uden en bi, de savner lige så meget solen, som vi gør.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Kære Lisbeth
    Lad os håbe, det var sidste omgang sne i dette halvår - det har ligesom mistet charmen, og jeg gider ikke mere! Også tæt tåge her, men jeg tror ligesom dig, at det er forløberen for dejligt solskin 😊 Skønt med de mange krokusbilleder - det er sådan nogle glade farveklatter på denne årstid. Hvor er det bare fine billeder af den tummelumske bi 😊 Også skønt med lidt roser, der kan minde os om, at vi har meget godt i vente.
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja lad os håbe det, nu har vi fået rigeligt af det hvide stads. Mon ikke det er forløberen for dejligt solskin. Ja krokus er dejlige, når solen skinner på dem, så de kan lukke sig op. Tak ja den var ivrig for at komme med på alle billeder :)
      Jeg tænkte, jeg kunne glæde nogle med rosenbilleder.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Vi fik heldigvis næsten ingen sne i dag, men hold op hvor har der været koldt, men jeg håber også på, at det er de sidste krampetrækninger inden foråret rigtig går igang.
    Fine krokus, dem har vi ikke så mange af, men de er nu søde, så måske skulle jeg sætte nogle flere.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Jeg kunne godt se, at I slap i Nordjylland, da var I heldige, det har nu ikke været udevejr nogen steder i dag.
      Ja hvis du ikke har krokus må du have det, de er så dejlige nu, kan du se, og så er de gode til bierne, det fremgår vist tydeligt :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Her kunne vi heldigvis nøjes med regnvejr i morges. Blot 20 km væk havde de sne.
    Hele dagen har været grå og diset og her til aften er det tæt på at være reel tåge. Men - hvis det er fordi foråret kommer, så er det okay.
    Dog et noget trist vejr at vågne op til efter dagen igår.

    Skønne billeder af krokus - min yndlingsforårsblomst. Du har helt ret i, at de var kedelige idag, men jeg bemærkede dog på min lille rundtur, at mange af mine "korte" var vokset en del i længden siden i går. De bruger altså gråvejrsdage på at få stilke ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Godt I kunne nøjes med regnvejr, I har også fået så rigeligt sne de sidste dage. I dag har det ikke været udevejr, men mon ikke det kommer i morgen, det lover de i hvert fald, så holder vi nok til den grå dag i dag.
      Ja du holder meget af krokus, de er også fine, når de står der i solen. Godt de er ved at komme ordentlig op af jorden hos dig.

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Her fik vi også en lille smule sne i nat, men da jeg kom ud af sengen kl 7 var det meste væk igen. Nu behøver der heller ikke at komme mere af den slags. Dagen har mest budt på lidt regn og noget dis men solen kom da lige igennem her til aften men kun fir at blive afløst at noget regn.
    Det er da dejligt at få bi besøg. Den er da modig at komme ud i det vejr, men de smukke krokus er jo også tiltrækkende. Dem kan man da kun blive i godt humør af at se på.
    Også fine roser :-)
    Håber du får tørvejr til at bruge dagen i morgen i haven. Det ser det ikke ud til her men jeg skal jo alligevel på arbejde.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det sneede kraftigt, da jeg gik hundetur i morges og det lagde sig, men heldigvis ikke så længe. Solen har vi bestemt ikke set skyggen af i dag, vi har ikke haft helt ens vejr.
      I går var vejret godt for bierne, ingen tvivl om det. Ja krokus er fine, når solen skinner, og roser er altid godt :)
      Ja lad os håbe på tørvejr, jeg er lige kommet til at invitere gæster, så det bliver først over middag, at der bliver tid til haven, det går nok. Jeg kan alligevel ikke følge med.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Härliga krokusbilder och nu har det sköna insektssurret börjat höras bland växterna. Jag skrev etiketter igår - bra väder för det. Nu är de klara att sättas ut när solen visar sig :)

    Ha det gott! CArina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Carina
      Ja det er skønt, når bierne kommer i gang, jeg kan godt forstå, at de er vilde med de fine crocus. Dejligt at have fået etiketterne i orden, så må du have noget sol.
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Ja, denne snøen kan vi godt unnvære nå. Her fikk vi 5 cm med snø i går kveld, så i dag er det rene julestemningen her ;)
    Deilige bilder av crocus og bier. Nå må våren komme!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja ikke mere sne til os nu, nå I fik sne det var synd, væk med det.
      Tak for det, ja nu må vi have vår, her er det blevet lunere.
      Klem

      Slet
  9. Så smukke Krokus du har og sikke klynger. Det elsker jeg.
    Ser så flot og bombastisk ud.
    Selvfølgelig er dine roser også skønne. Der går man aldrig forkert i byen.

    Smuk dag i haven
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte
      Ja der er mange fine klynger af krokus, jeg er også vild med dem.
      Nej roser er vi nogle stykker, der kan lide.

      Jo tak - det har været en god dag.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  10. Good morning dear Lisbeth,
    I forgot to tell you how happy I was to see that little workchair for in the garden. It will be something for me too!! Celebrating my 60th birthday in february and it's time that I get one for myself. Things are not going that easy to work in the garden when I get a little older. I was so supprised to see how short you prune your roses. Rosepruning is still one of the most difficult times for me in the garden. Thank you for your replay on my question about Dutchess the Montebello. Stupid enough I did not read about how huge this one is going to be (fun).
    Have a wonderful day and lets hope for better weather!! It looks more like autumn overhere. My little garden is a swamp because of the heavy rain we had last night.
    Rosehugs Marijke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Good morning dear Marijke
      Nice to hear that you like my little workchair, I am 9 years older than you, so I am very happy for mine. It is difficult to get up from the ground so it is a nice thing to have.
      I use to cut my roses short, but it takes a little time for them to come again, but they will. You are always welcome to ask, I will answer if I can.
      Same to you here is wet too, we have had a lot of rain the last week. We are waiting for spring.
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  11. My little garden is a swamp because of the heavy rain we had last night.


    Royal1688

    SvarSlet