onsdag den 3. august 2011

Varme og de sidste nye liljer og ny solhat

Jeg er trukket ind i skyggen, det er rigeligt varmt derude lige nu, så jeg foretrækker at arbejde om aftenen i stedet. Om lidt kommer en tidligere kollega på besøg med datter og barnebarn. Der skal plukkes blomster til en dekoration, og det er hun supergod til.

Anastasia er sprunget ud i nat, det er den sidste af de liljer, jeg købte ved Plantesamlingen i foråret. Desværre vender den hovedet nedad, men den er da smuk.



Den lyserøde lilje hedder Le Reve den er også ny, de to andre er gamle kendinge, som har været her i flere år.

Der er stadig mange blomster i Green Flutter

Rosen Jude the Obscure er meget smuk

Lady Emma Hamilton er smuk med sine skålformede blomster

Den sidste nye solhat, som hedder Fatal Attraction

En af mine bekendte forærede mig aflæggere fra hans syriske roser, det var smukke blå farver. Se nu hvad bierne har gjort, det er jeg ked af, jeg kan bedre lide de blå. Jeg har tre store buske, så nu håber jeg nogen af dem bliver blå.

7 kommentarer:

  1. Jeg forstår godt du ønsker dig den blå syriske rose - den er helt skøn. Jeg har i år fået flyttet min til et bedre voksested, så nu håber jeg at den snart blomstrer og bliver rigtig stor til næste år.
    Din Green Flutter daglilje er bare så skøn - jeg glæder mig til min skal blomstre til næste år.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  2. Hej Berit
    Jeg skal nok sætte billede på af den syriske rose, hvis der kommer blå blomster.
    Og tænk Green Flutter har blomstret i mindst en måned nu, jeg håber, du får lige så meget glæde af din.
    Det er ikke ligegyldigt, hvor den står, den vil gerne have meget sol.

    SvarSlet
  3. Dejlige billeder :-)
    Jeg havde en af de blå syriske roser, men den overlevede desværre ikke vinteren. Nu går jeg og overvejer at købe en afløser, for de er nemlig bare så fine. Håber nogle af dine også bliver blå :-)

    SvarSlet
  4. Hej Signe
    Synd med din syriske rose, jeg har flere nye frøplanter, men ved ikke om de bliver blå :-)

    SvarSlet
  5. Åh hvor har du altså mange skønne liljer :-) Der må dufte helt fantastisk i din have.
    Jeg kan se af mine pakker, at jeg også har købt Le Reve på et tidspunkt, men den er pist forsvundet.
    Jeg kan godt forstå at du gerne vil have nogle af dine stiklinger bliver blå. Jeg elsker min blå hibiscus, selvom det faktisk var min mand, som ville have den i sin tid. Jeg har den på min blog i aften.
    Hvor længe gik der før dine frøplanter blomstrede. Jeg har nogle som er 6 år nu, og jeg må indrømme at jeg er lidt ved at miste tålmodigheden med dem :-)
    Den Green Flutter er bare skøn, hvor er jeg glad for at jeg også købte den hos Staudestedet. Den glæder jeg mig til næste år :-)
    Det skulle blive sidste dag med varme imorgen, ihvertfald hos os. Men jeg har altså ikke lyst til alt den regn igen, bare almindelig lunt sommervejr og drivende hvide sommerskyer :-)

    SvarSlet
  6. Hej Hanne
    Ja der dufter helt fantastisk i min have. Når jeg sådan går rundt, kommer der pludselig en dejlig duft, jeg har nemlig også min Arborescens, som har få blomster tilbage, men stadig giver en dejlig duft og så alle liljerne pænt fordelt over hele haven.
    Jeg morer mige lidt over, at du skriver, du kan se på dine pakker, at du også har købt Le Reve. Jeg gemmer også mine pakker :-)
    Der gik mange år inden de blå hibiscus blev til noget, og de nye som har frøsået sig, har heller ikke vist tegn til blomstring endnu, så der skal meeeeget tålmodighed til.
    Jeg er også imponeret over Green Flutter, tænk den står med 3-4 blomster hver dag, det er da fantastisk, men den har også været længe om at give så meget.
    Ja almindelig lunt sommervejr er fint, men jeg kan godt klare en enkelt nat med regn, så er jeg fri for at vande, men så skal vi have dejligt vejr igen :-)

    SvarSlet
  7. Lige præcis. Gik det efter mit hovede, så havde vi stille regn en time eller to hver nat. Og så omkring 20° med sol og drivende hvide skyer hver dag... det er en drømmesommerdag for mig :-)
    Jeg væbner mig med tålmodighed med hibiscusene så, nu har jeg også ventet så længe, så så giver jeg ikke op :-)

    SvarSlet