mandag den 29. januar 2024

En dejlig søndag

 Mon ikke vi er mange, der har nydt søndagens solskin. Endelig så vi solen, det var tiltrængt. 

Jeg tog en masse billeder af morgenrøden:







mens jeg gik morgentur med hundene
Arthurs 10 års fødselsdag, han er meget kreativ, så han fik farver og malebøger i fødselsdagsgave.
er det ikke fint
jeg nåede lidt havearbejde, jeg har ikke så mange stauder, så de blev klippet i lørdags


se så forskellige bladene er på mine cyklamen/alpevioler
huset fascinerer mig, når jeg står her i bunden af haven
Der er meget sol i mit oplæg i dag, nu er den ved at gå ned


udsigten ved udestuen


og bag læhegnet ved vejen
udsigten til Hellerup kirke i aftes, morgenen i dag starter lige så smukt. 
Tak for sol på en dejlig søndag, Arthur har været en god dreng, og det er han bestemt.
God start på ny uge, jeg håber, I kan lide mine solbilleder, det var det, jeg fokuserede på i går. I dag vil jeg i haven. 








18 kommentarer:

  1. Deilige bilder av soloppgangen. Tillykke med Arthur. Han har samme navn som min farfar hadde, og det er jo et fint navn. Du har så mange fine cyclamen. Det er hyggelig å se at de allerede nå er i blomst hos deg.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marit. Ja de gamle navne kommer igen, jeg var ikke begejstret for navnet for 10 år siden, men vi vænner os jo til det, og nu har jeg købt en rose, der hedder noget med Arthur :)
      Klem

      Slet
  2. Ja, du er en solelsker Lisbeth, og søndag har den fået for fuld skrue! Men det var en flot søndag, og da det ser ud til at fortsætte i dag tror jeg det er tid for mig at komme en tur i haven. Lidt oprydning kan det altid blive til, og det er sandelig længe siden sidst.
    Sjovt billede med kirken i hjertet - og mange dejlige solbilleder. I har et fint kig til huset fra enden af haven, så måske skulle du have en smuk bænk der i yderkanten. Et blikfang fra hussiden, og en behagelig pausebænk med udsigt gennem skoven til huset. Det må være dejligt at have sol på sin fødselsdag, og du har taget et godt billede af de to søskende!

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja om vinteren er jeg og foråret, men om sommeren er jeg ikke så vild med solen. Vi bor et godt sted her til både solopgang og nedgange.
      Ja det var fint med hjertet, jeg fik pludselig øje på det. Ja Danielle synes også jeg skal sætte en pausebænk der. Det må jeg lige undersøge. Der er jo også roserne, jeg kan sidde og beundre der. Ja nu er det 2. år, han har sol på sin fødselsdag. Det var Per, der tog billedet ;)
      Knus

      Slet
  3. Danielle.
    Très jolies photos du lever et coucher du soleil, moi aussi j 'adore les couchers de soleil. Votre jardin est déjà bien net.... Ulla a raison , vous devriez installer un banc au fond du jardin. Aujourd'hui sous le soleil je vais travailler dans le petit bois de noisetiers,
    Amitiés.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Danielle
      Tak skal du have, ja her har vi både sol-op og nedgange, det er jeg heldig med. Ja i betragtning af, at haven endnu ikke var påbegyndt for et år siden, er vi da nået langt. Jeg håber, du havde en dejlig dag i hasselskoven. Jeg tror også, jeg skal sætte en bænk på det sted, jeg må kigge efter den helt rigtige.
      Havehilsener og tak fordi, du er trofast til at skrive.
      Lisbeth

      Slet
  4. Ja, i går og i dag har det været det fineste havevejr i lang tid, så jeg kastede mig over visne blade I græsset og på gange. Det ligger enorme mængder. Til lykke med barnebarnet og de blomstrende alpevioler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja i dag har det nærmest været forårsagtigt. Jeg har revet grene og kviste sammen i det fine vejr. Bladene er jeg ikke begyndt på endnu.
      Tak for det, ja det er dejligt at have blomstrende alpevioler nu.

      Slet
  5. Tillykke med barnebarnet. En fin dag til fødlsdag. Her var solen nu bedst om formiddagen. Den var mere sløret om eftermiddagen, men herligt lyst alligevel. Så jeg er gået igang med æbletræerne, og diverse visne blade og stauder, når "klippe højt" musklerne bliver trætte. Man skal lige i træning igen. hihi.
    Hvor er de fine dine cyklamen. Forrige år havde jeg faktisk planlagt en tur til gartneriet Spiren i Skælskør. Der viste jeg de havde, men ak og ve. Da jeg tjekkede åbningstider, så jeg de havde lukket og gået på pension. jamen altså, det kunne de næsten ikke være bekendt. Sådanne skønne steder finder man desværre færrer og færrer af.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Tak for det, ja det var en fin dag at fejre fødselsdag, sidste år skinnede solen også på dagen. I dag har det været forårsagtigt. Men ja at klippe højt oppe så bliver musklerne trætte. Ja man kan godt mærke, at man ikke er i træning. Jeg har fået alle mine cyklamen af Anne, hun sår dem selv og forærer villigt væk af dem, herligt. Ja Spiren lukkede, det er der mange som er kede af. Nej der er ikke meget af den slags længere.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Belle foto con alba e tramonto! Amo i ciclamini, i tuoi sono davvero belli e variati!

    Buona serata e buon arrivo della primavera.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, ja jeg er heldig med mine cyklamen, takket være en haveveninde. Tak i lige måde og god aften.

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Skønt med lidt sol, det hunger vi jo efter så de dage må nydes, og så sådanne dage kan vi virkelig mærke at dagene bliver længere. Dejligt når fødselsdagenørnene har opført sig pænt, for det nyder vi andre jo godt af, så tak til Arthur :-)
    Smukke billeder af solen både morgen og aften, og kirken i hjertet er da et meget smukt motiv.
    De små cyclamen er så fine, især her hvor blomstring er sparsom. Jeg har dog ingen i blomst lige nu. En er lige afblomstret, men der varer vidst ikke længe det er nogle på vej.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja vi længes efter solen, men i dag så vi den ikke her, kun i morges i disen. Ja godt Arthur har været en god dreng, så vi kunne få lidt solskin.
      Øv har du ikke blomster i cyclamen endnu, det var synd, du har endda foræret mig dem. De står perfekt der mellem stenene, tror jeg, det er nok derfor.
      Sov godt
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth,
    Så blev det endelig tid til en kommentar, dejlige, dejlige solskinsbilleder, dem kan man ikke få for mange af. Jeg har som alle andre haft travlt i haven i det gode vejr, og gode gåture med hunden.
    Nu skal jeg da lige love for det blæser igen. Du har allerede mange dejlige alpe violer, jeg har kun en blomst i min, måske kommer der flere, men dagligt kommer der endnu et sted med vintergækker det er skønt.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Det var godt, du fik tid til en kommentar. Ja det er dejligt med solskin men ikke med det stormvejr, det er godt nok koldt i dag. Ja jeg er heldig med alpeviolerne, jeg tror, det er et godt sted for dem mellem alle stenene. Her kommer der også vintergækker flere steder, det kniber mere med erantis, der er kun en, jeg håber, der kommer flere.
      Kh Lisbeth

      Slet
  9. Det er nogle fine solskinsbilleder du har taget. Man blive helt glad af at se på dem. Ja det er skønt at udnytte det gode vejr til at rydde lidt op i haven.

    SvarSlet
  10. Du har altid været glad for at fotografere himlen, så du må have en kæmpe samling billeder af solens op- og nedgange, det ene billede smukkere end det andet.
    De er altså søde dine små alpevioler.

    Hilsen Elna

    SvarSlet