onsdag den 21. august 2019

Havenørdetræf på Samsø for særligt inviterede :)

Dato lørdag d. 21.9.
så altså om nøjagtigt en måned fra i dag.
Hvem hører så med til de særligt inviterede:
Aktive havebloggere som har været i Høneballehaven før
Tidligere havebloggere som ikke længere er aktive, men har været her før
og ikke mindst de som flittigt kommenterer på min blog uden selv at have en blog.
Formål:
Hyggeligt samvær og deling af mine store hostaer, som det kniber med at have plads til i haven. De har godt af at blive delt. Prisen sættes billigt.
Kom hvis du har tid og lyst, det bliver garanteret hyggeligt, de første to har meldt sig til.
sådan så det ud d. 21.9.2017, jeg kunne ikke finde et fra 2018 :)
her ses nogle af de delbare hostaer:








Jeg har ikke taget billeder af dem alle, men det skulle være muligt, at alle kan få en bid eller to afhængig af interessen for at mødes.
Tænk over det og lad mig høre, hvad I mener om det. Man kan slå sig sammen, så ikke alle skal have billet til bil på færgen, men kan deles om udgifterne.
Fra haven de sidste dage:
Forleden var jeg i Odder, hvor jeg købte en ny clematis, den hedder Bagatelle
den er plantet her i hundegården. I forgrunden ses hundenes egen indgang, der fører ind i bryggerset.
 den sidste blomst på Anastasia heldigvis. Dens kronblade tiltrækker sneglene, det gør hostaerne også. Selv om vi nærmest ikke får regn, har Bent taget 65 snegle i aftes :(
 den hvide lilje kunne ikke holde sig oprejst, så den blev plukket ind og udsender nu en skøn duft i pavillionen.
jeg fik for øvrigt pakke med flere liljer fra Lenes liljer, næste år kan jeg rigtigt vise liljer.
 alpeviol/Cyklamen, den klarer fint overvintring, det er ikke en af dem, Anne har foræret mig
 Begonia grandis
 motiv midt for
 og lidt til højre
 Hjortetrøst/Eupatorium
 og Hjortetrøst Chocolate
 Nordbedet, også hostaen i forgrunden skal deles
Roser:
 Hot Chocolate igen, igen
 men her noget nyt Jacqueline du Pré er klar til anden blomstring
 en guldsmed på Wild Rover
Sombreul blomstrer fint nu
Tænk over invitationen, sæt evt. x i kalenderen og giv mig en tilbagemelding. Jeg skriver om det igen en uge før.
Dejlig solskinsdag til jer.

35 kommentarer:

  1. særligt inviterede ???????????????????????????
    Da fik jeg næsten kaffen galt i halsen, vi to har vist engang talt om en "person" som også brugte det ord (griner)....
    - Jeg er bestemt ikke afvisende, men må lige se hvordan det hele udvikler sig indfor de næste uger :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim
      Du har ret, men denne gang faldt jeg for fristelsen, når andre kan, kan jeg vel også :)
      Det er bare i orden, du er velkommen :)

      Slet
  2. Så flot en guldsmed på din Wild Rover! Og meget spændende at du har åben have igen for særligt inviterede.
    Hvor er det smart, at hundene har deres en egen indgang.
    Så smukke billeder du viser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja du er jo med blandt de særligt inviterede, du er da flittig til at kommentere, og du har en blog. Så jeg håber da, at du kan komme denne gang.
      Ja det er praktisk, at hundene selv kan gå ind og ud.
      Tak

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    De er så heldige som kan komme på bloggtreff i din fine hage. Lekre hosta og roser.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg ville nu ønske at du kunne komme og se haven en gang.
      Klem

      Slet
  4. Uuhh,, je ville ha været meed…. Men det er netop den dag Sønnen skal giftes. Vi er "hårdt ramt" i år af diverse familietamtam. Det er liige før jeg glæder mig til oktober når der bliver lidt fred..
    De er ellers flotte dine hosta, der ser ikke ud til at være ret mange sneglegnav i dem. Og dine roser, så smukke. Og liljerne osse. Et par af mine liljer er osse blevet ædt af snegle, surt.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det var også dig, jeg tænkte på, da jeg skrev om kommentarerne. Ærgerligt at du ikke kan komme med, men du er altid velkommen en anden dag, hvis du har lyst. Jeg henter dig gerne ved færgen. Jeg kan godt forstå, hvis du glæder dig til oktober :)
      Jo der er en del sneglegnav i nogle af dem, og for den sags skyld rust i rosenes løv. Ja øv de snegle.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Jeg tænker, at jeg godt kan gå under kategorien særligt udvalgte, da jeg er nogenlunde stabil Tim st kommentere 😊 Desværre kan jeg så ikke den 21/9, da vi fejrer mine forældres 80 års fødselsdag. Det kunne ellers have været spændende både at se haven igen og eventuelt få et par stykker af dine fine hostaer med hjem, men det går så ikke. Fantastisk, at dine roser allerede er klar til anden blomstring. Mine er først ved at sætte nye skud. Til gengæld blomstrer mine floks for anden gang, og nu jeg tænker efter, oplevede jeg det samme sidste år - sådan sker der så meget mærkeligt i år med tørke 😉 Her går den vilde sneglejagt også, men så har jeg jo noget at tage mig til, nu hvor der ikke længere skal vandes.
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det gør du bestemt, du må komme en anden weekend, du ved, at du altid er velkommen. Jeg vidste godt, at det var den weekend, du skal til 80 års fødselsdag, men datoen blev bestemt sidst vi havde blogtræf. Du må have hostaerne til gode. Godt der er gang i dine floks igen, så du kan nyde dem, jeg tror ikke mine når 2. blomstring. Ja du skulle da nødigt kede dig ;)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Många fina bilder som vanligt :) Och det låter som en trevlig träff. Men jag undrar över den här meningen "ikke mindst de som flittigt kommenterer på min blog uden selv at have en blog". För mig som svensk låter det som utan att själv ha en blogg...

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Carina
      Det bliver helt sikkert et godt träff, hvis der altså kommer nogen. Der er en del, som skriver her, som ikke er bloggere, derfor skriver jeg sådan, så du har forstået det rigtigt.
      Tak i lige måde

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Flot at du lægger have til endnu et træf, håber at mange af de særligt indviterede vil tage mod tilbuddet :-) tænker at jeg falder inden for kategorien, men om det er muligt ved jeg ikke endnu, kan se allerede nu at vi får et travlt efterår.
    Det er da en ret fin clematis du fik fat i der, og flere liljer, ja så blir der mange at vise frem næste år.
    Vi havde besøg af en af Mogens’ skolekammerater igår og noget af det som konen faldt for i haven, var de små Cyclamen og Begoniaen så det fik hun selvfølgelige lidt med hjem af.
    Dejligt opløftende med en dag hvor vi ikke har fået byger, men hold da helt op hvor ukrudtet pipler frem efter regnen, så det er tid at komme igang med lugejernet, her i slutningen af ferien.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg synes jo, at det er hyggeligt med besøg. Ja du hører bestemt med til kategorien, så må du se, om I har tid, og om Mogens gider tage turen igen.
      Ja jeg må jo også have lidt nyt til haven, når du hele tiden får nyt ;)
      Jeg forstår godt, at konen faldt for de små cyklamen, mine fra dig er ved at dukke op nu.
      Byger hvad er det for noget? Ukrudtet kommer fint uden. Ja du skal jo heller ikke kede dig, du må i gang med at luge, du har jo ingen snegle at fordrive tiden med ;)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Fotoet med guldsmeden er supersmukt. 💚
    Du kender allerede mit svar på blogtræffet, så det undlader jeg at komme med. 🤗🌞👍🏼

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det <3
      Ja det gør jeg, glæder os til at se jer :)

      Slet
    2. Jeg kunne nu godt tænke mig, at hører for svar og om der mon er plads i bilen, hvis den skal til Samsø �� Håber på jeg går under særlig inviteret.
      Knus

      Slet
  9. Sikke smukke billeder fra din have. Jeg er vild med hostaer :0) Hos mig blomstrer Sombreul og Jacqueline du Pré også igen sammen med rigtig mange andre roser. Det er en skøn årstid, og ikke mindst med det skønne vejr vi har i disse dage. Jeg ville elske at se din have, men der er så frygtelig langt fra København, og så er der det med tiden. Jeg har kun mulighed for at være i min egen have på Lolland i weekender og ferier, så tiden til havebesøg er desværre meget begrænset. Jeg håber, det lykkes at komme en tur til Samsø på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Tak skal du have, hostaer er uundværlige i haven. Det lyder som om, du også har mange roser. Du er velkommen, hvis du en gang har mulighed for at komme til Samsø. Jeg forstår godt dit dilemma, der er langt herover og også herovre fra, derfor kommer man ikke sådan på havebesøg, slet ikke når man også har en have på Lolland, som skal nydes og passes
      Tak for din hilsen, du siger bare til, hvis du en gang har lyst til turen.

      Slet
    2. Anette Rundstrøm (udsigtshaven)22. august 2019 kl. 11.59

      Og i lige måde, hvis du nogensinde kommer en tur til Lolland :0)

      Slet
    3. Tak et af de steder jeg gerne vil til, men der er langt. Jeg ville gerne besøge Peter Hansens have :)

      Slet
  10. Blogtræf på Samsø; det er et rigtigt fint tilbud, men jeg tvivler desværre på, at vi kommer. Flot billede af guldsmeden på den smukke rose.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja ikke, men jeg kender jo turen, den er lang oppe fra jer. I er velkomne, hvis I får lyst til turen.

      Slet
  11. Flot invitation, men jeg må vente med at beslutte, for det falder sammen med en fødselsdag.
    Jeg håber, der kommer mange, og at du kan komme af med en masse hostaer. Jeg skal ikke selv have flere hostaer - jeg gider ikke det med sneglene. Det er ellers smukke planter.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth
    Tak ja men du venter bare, det er ikke nemt at finde en dag, hvor alle kan, men jeg er glad for, at du svarer.
    Endnu er der ikke flere meldt til, der er jo så meget andet. Jeg håber nu alligevel, at I kommer en tur, men vi får se. Ellers kan I bare komme en anden dag, det ved du.
    Nej hostaer med sneglebid er ikke kønne, men lige når de kommer op er de fine.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  13. Tak for invitationen. Jeg betragter ikke mig selv som en havenørd, men jeg kan se, at jeg opfylder kravene, så jeg må hermed have fået en ny betegnelse😀. Jeg kommer ikke, men jeg synes, det er et fint initiativ, og din have er bestemt værd at se. Jeg håber, I alle må få en hyggelig dag.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Selv tak, nå det mener du ike, at du er. Jeg kunne ikke rigtigt finde en betegnelse, men godt du er klar over, at invitationen også gjaldt dig :) Ja du har jo været her på besøg en gang, så du ved, hvordan her ser ud. Jeg tænker nu ikke, der kommer andet end de to først tilmeldte, det er jo også hyggeligt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  14. Rigtig fint initiativ :-)
    Jeg kan desværre ikke komme, skal til 60 års fødselsdag og passe børnebørn den weekend. Håber snart det kan lade sig gøre, at besøge Samsø igen.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene :)
      Nej man kan jo kun være et sted ad gangen. Måske kan du bruge en af de datoer i oktober, som Ulla her nedenfor har foreslået. Det kunne være hyggeligt at se dig igen.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  15. Ja, det bliver garanteret hyggeligt :)

    Desværre fejrer vi den weekend min fars 85-års fødselsdag, så vi kan ikke komme til Samsø.

    Jeg tænker dog at vi vil komme midt i oktober, hvis vi kan finde en dato, da jeg stadig har til gode at se din efterårs have i fuldt flor. Sidste år var det sidst i september og ikke sent nok.
    Lad os se ad, vi har den 12. og den 26. fri i kalenderen, som det ser ud nu. Hvis det er noget for jer, kan det jo være at andre har lyst der også.
    En hel kasse med liljer, ej hvor dejligt - du bliver jo til en hel liljedame også.
    Din Hot Chokocate er så flot, min er ved at gå til i det bed, jeg satte den i - nu er jeg nok mest stemt for at grave den op og plante i en krukke.
    Ha' en dejlig fredag.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var ærgerligt, men du havde jo næsten sagt på forhånd, at I ikke kunne. Ja men så må vi prøve i oktober, jeg kan godt huske, at farverne ikke var ordentligt fremme, da I var her sidst. Desværre er de nævnte datoer ikke friweekender for fru Friis, kan jeg se. Så vi hygger bare med dem d. 21.9. Så må jeg prøve igen d. 12. eller d. 26.
      Ja liljer må der til :)
      Ja prøv at sætte Hot C. i en krukke, det kan være det hjælper.
      Tak i lige måde
      Knus

      Slet
  16. Hej Lisbeth

    Sikken en god ide;)
    Og mon ikke det bliver en succes - Det tror jeg!
    Flotte billeder!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak :)
      Jeg tror nu ikke, der kommer ret mange, det bliver svært at finde en weekend, hvor alle kan. Men to par er jo også hyggeligt.
      Tak i lige måde

      Slet
  17. Hej Lisbeth, igen en weekend jeg arbejder. Men pyt med det, jeg kommer da bare på et andet tidspunkt, det hører du næremere om.
    Der skal da nok komme en del, din have er jo smuk og man kan få meget inspiration til hvad der blomstrer i september.
    Knus og Kh fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja desværre arbejder du og fru Friis modsat weekend, der kommer nu nok heller ikke andre end hende og manden, der virker ikke til at være den store interesse for sagen. Heldigvis kommer du jo bare en anden dag, gad vide hvornår, nu er her gråt og ret fugtigt.
      Knus og kh Lisbeth

      Slet