mandag den 26. juni 2017

Det kan kun blive bedre

eller kan det nu det? Hvis vi virkelig får skybrud ovenpå al denne blæst, så skal jeg da love for at roserne bliver ødelagt.
 Nyd det idylleriske billede her
 og her
 for her kommer der truende skyer
billederne er fra i går, i dag skinner solen, men det blæser stadig voldsomt.
Derfor er det også svært at tage billeder, men det lykkedes at tage et fint billede af Buddleja globosa
På afstand er det nemmere, der er heldigvis mange gode steder i min have, som jeg kan tage billeder af.
 Der er allerede en del hostaer med blomster
 endnu en martagonlilje, liljen ved siden af er desværre mærket af billerne, men blomsten fejler ikke noget.
 Peltoboykinia watanabei købte jeg hos Rita i foråret
Rita har selv sået den, den er ret flot i bladene
De blå riddersporer holder sig mærkværdigvis oprejst endnu, denne står ved skuret sammen med roserne, den er lidt voldsom der.
Jeg fik dejlige planter af Heidi, nogle hun selv har sået: Kinesisk Forglemmigej, Leonitis neparifolia Shrimp Coctail (på dansk løveøre) den kendte jeg ikke. Dværglupiner, hvide Jakobsstiger og chokoladeblomster, som hun selv har sået. Jeg har været i gang med at plante dem i dag, når de blomstrer, skal jeg nok vise billeder.
 bemærk den fine lilla valmue i forgrunden, de får ikke alle samme mørke farve
Roserne:
 Eugénie Guinoisseau
 Iceberger Climbing
 James Galway har endelig vist en smuk blomst, de første var ikke så gode
 Pauls Himalayan Musk
 Raubritter
 Lady Salisbury
Scepter d´isle
 Souvenir du docteur Jamain
 Souvenir de St. Anne
The Pilgrim
 til slut et par billeder til Karsten af P. delavayi, den er blevet ret høj
der er endda en knop på vej, ser det ud til, der var lidt for meget sol, da jeg tog billedet.
til gengæld er her en solnedgang fra i aftes
God tirsdag, det lader til, at det skal være en stille aften i morgen, det skal nydes :)

24 kommentarer:

  1. Blæsten har været træls i dag, så her blev det ikke til meget havearbejde. Mine Iceberg er også sprunget ud for alvor - den er meget hvid!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja den har været meget træls, jeg har været ude alligevel, mig skal den ikke kue :) Ja Iceberg er meget hvid.

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Lekre roser du har! Solnedgangene dine er vakre enten det blåser eller ikke :)
    Klem

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth

    Ja, tirsdag tror jeg bliver fin, så jeg har taget fri hele dagen!
    Spændende billeder af din delavayi hybrid (det er et kryds Ole har lavet) den kan sagtens blomstre igen, især hvis skuddet kommer helt nedefra.
    DMI virker ret sikre i deres prognoser: 3 dage med styrtregn! - det bliver ikke godt for sarte roser, måske man skulle lave sig en bukket eller 2 forinden?

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Det er nok en god disponering at tage fri hele dagen i morgen.
      Nej så stor er den fra Ole ikke, dette her er min gamle, som jeg har haft 3-4 år. Skuddet kommer helt nede fra, så det bliver spændende.
      Ja jeg kan lave en kæmpe buket :) Lad os trods alt håbe, at de også denne gang tager fejl.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Nu ser det da ud til at vinden lægger sig men så får vi lovning på en ordentlig skylle. Ja regn vil jeg gerne ha men helst af den stille slags og det er jo ikke lige det der lægges op til. Nå men vi må se. Har jo lov at håbe :-) Imorgen bliver så dagen hvor der skal tages billeder og når motiverne står stille så er det lidt lettere men du klarer nu kampen med vinden meget godt.
    Dejlig med en kasse nye planter. Løve øre glæder jeg mig til at se for den har jeg heller aldrig hørt om.
    Også en række skønne roser idag. The Pilgrim er smukke sin sart gule farve.
    Også en fin solnedgang idag og mon ikke du kan fange en i aften også.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja er det ikke det ene, så er det det andet, det er godt, det ikke er i denne uge vi skal til Nissumgård. Jeg tager mange billeder hver dag, de kan heldigvis bare slettes igen.
      Ja det var skønt med nye planter, løveøre har jeg googlet, det er ikke lige min stil, men vi får se, hvordan de ser ud i virkeligheden.
      Jo jeg fik også en solnedgang i aften.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Skal vidst lige tjekke dåbsattesten 😂😂

      Slet
    3. Mener ikke der står Linda på den 😂

      Slet
    4. Hov nå der faldt tiøren, undskyld. Det er ikke sådan, når man har travlt, det er nok mig der skal tjekke dåbsattesten :P

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Her blæser det stadig temmelig meget, og jeg er så træt af det! Ja, det kan lige passe, at der så kommer tre dage med voldsom regn, der ødelægger roserne. Vand er velkomment, men på den stille måde. Egentlig er det jo bare typisk, at så snart børnene får sommerferie, bliver det elendigt vejr 😕 Ja, du har mange skønne motiver og løber aldrig tør for spændende ting at vise 😊 Jeg har også de lyslilla varianter af høneballevalmuen, og de bliver nydt. Skønne, skønne roser - hvor har du mange forskellige 😊
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det gør det bestemt også her. Ja gerne vand men stille og roligt, det mener de så ikke i DMI. Lad os nu se, om ikke det bliver bedre efter regnen, vi har da lov at håbe. Nå har du også de lyslilla, de er ret flotte.
      Ja jeg har mange forskellige roser, det kniber at nå at vise dem alle.
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Det er en dramatisk himmel, du kan fremvise på nogle af billederne, men flot ser den ud. Den Pelto....(det er et svært navn), ser spændende ud, bladene er virkelig smukke. I dag skal min favoritrose være Souvenir du docteur Jamain. Den har en smuk farve.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja den himmel var ret dramatisk, jeg elsker at tage den slags billeder. Den plante var og er meget spændende, den har da også fine små blomster, spændende om den vil blive boende.
      God favoritrose du har valgt, den har en rigtig smuk farve ja.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Hvor sjovt for jeg prøvede lige i går at få et billede af den med det halsbrækkende navn. Det lykkedes ikke rigtig så de er slettet igen, men du fik da din i kassen. Jeg er spændt på hvad de udvikler sig til. Håber dine Roser klarer regnen, men skal det komme vildt og voldsomt tager en del nok skade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Ja men så var det jo godt, at jeg fik taget et par billeder af den, det er godt nok et skrækkeligt navn, men planten er pæn. Ja vi må holde øje med dem, det er spændende planter.
      Lad os håbe regnen kommer stille og roligt, men det er ikke det, de lover. De har før taget fejl.

      Slet
  8. Good morning dear Lisbeth,
    So beautiful to see all your roses in bloom! while most of mine are already out of blooms. Let's hope the weather is not going to be as bad as they forecasted.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good morning dear Marijke
      Yes now it is blooming with me, but how long if we get alle this rain. You started early with the roseblooming, but soon they will come again, I hope.
      Same to you
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  9. Godmorgen. Da jeg stod op, blæste det nærmest ikke og jeg tænkte yes. Men nu blæser det igen. Der må gerne komme regn her men jeg vil da foretrække en stille sagte regn men jeg bliver nok ikke spurgt :-) :-). Roserne er bare så flotte Lisbeth. Dejlige plantegaver du fik :-). God dag til dig. Her står den bla. på en tur til planteskolen sammen med min far for at købe blomster til min mors grav. Måske der kommer noget med hjem til haven:-) kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Her har det blæst hele tiden, men måske knap så meget nu, solen skinner heldigvis. Hvis vi bliver spurgt vil vi nok alle gerne have stille og rolig regn - ikke noget med skybrud. Ja roserne er lækre nu. Jeg var glad for plantegaverne. Ja mon ikke der smutter et par planter med hjem fra planteskolen :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth. Her har det også stormet i flere dage, jeg er så træt af det! I dag har vinden lagt sig og jeg tror, det bliver en dejlig rolig aften i haven i aften. Jeg skal vande alle krukkerne. Din have tager sig rigtig frodig ud og jeg kan slet ikke se, at det blæser på dine billeder:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja vi er alle grundigt trætte af det stormvejr, i aften må vi nyde det. Jeg er glad for, at jeg ikke har så mange krukker, jeg har nok i at vande rhodoerne. Nej men blæste gjorde det :)

      Slet