søndag den 8. maj 2011

Flere rhododendron og Mors dag

Jeg har været så heldig, at mine tre drenge har givet mig en tur i Falkecenter Samsø til sommer. Vi skal følges ad derned alle fire, det bliver hyggelig, det var så min Mors dags gave. Der er jo ingen grund til at give mig blomster, jeg har så mange i haven. Dagen er gået med at fjerne ukrudt, som breder sig fra marken/diget bagved og så ind i min have. Desuden har jeg taget en masse billeder, mest af rhododendron, så de kommer her:
Hydon Velvet for første gang i blomst, den har smukt indument på bladene
Ken Janeck også med smukt indument
Lavendula med duft i bladene
Cunninghams White og Onkel Dines i en busk, de uudsprungne knopper er Onkel Dines
Dette her er også en rhododendron en løvfældende, der hedder Qinquillifolium
Queen Annes med dobbelte blomster
Wiltonii fantastisk smukke blade, men ingen blomster i år. Hm kan godt se, at fotografen har skygget på alle billederne, jeg er jo ikke prof. Håber I tilgiver :-)

2 kommentarer:

  1. Har du navneskilte ved dine rhododendron, eller kan du huske alle navnene udenad ?

    SvarSlet
  2. Jeg har navneskilte på for en sikkerheds skyld, men kan stort set dem alle udenad. Det er min kontorside, der titter frem der, så jeg laver statistikker på, hvornår de blomstrer hver år. I år er det tidligere end sidste år.

    SvarSlet