søndag den 20. oktober 2024

En solopgang et egern og lidt nye planter

 


Tidligt lørdag morgen var jeg heldig at få billeder af en smuk solopgangshimmel, i dag søndag kom solen bare frem uden den flotte himmel. Nå men vi så nu heller ikke meget til solen i dag, blæsten derimod beøger os tit. 


Vi var også heldige at få besøg af Egon, han samler valnødder og graver dem ned i haven. Bent har taget billerne af Egon.
Himlens 7 sønner har nu fået de røde dækblade.
Rhododendronbedet for et år siden
sådan ser det ud nu
Jeg køber ofte nye og de vokser jo også.
Denne købte jeg ved Nonnebo til 50 % R. makinoi
Også den R. queen Bee
jeg har et rhododendronbed mere i haven, her blev R, queen Bee sat
græsserne som jeg fik af Susanne fra Solbakken blev plantet her ved irishøjen
så kunne Bent lige så godt grave lidt mere græs væk, og jeg fik endnu et bed.
hos Thyboesminde stauder købte jeg bl.a. denne fine fuchsia med brogede blade, Fuchsia magellanica var. molinae‘Sharpitor’, meget spændende plante. 
havens store træer fra denne side
En ny høststenbræk mellem stenene ved søen, Saxifraga cortisufolia 
Persicaria filiformis 'Lance Corporal' fra Thyboesminde
lidt roser er der også endnu
Madame Anisette
Olivia
Princess Alexandra of Kent

Det har været efterårsferie, så der har ikke været så mange læsere i de sidste uger. Nu starter uge 43 og hverdagen starter igen. I må have det godt. 








1 kommentar:

  1. Js, vind og uvær er ventet mange steder i morgen. Det kan bli orkan, men ikke her da. Stormen kommer fra England, så det kan jo hende dere også får merke den. Egon er så søt. Bedene dine blir stadig flere. Det blir fint. Nydelig himmel.
    Klem

    SvarSlet