torsdag den 17. oktober 2024

De høje træer

 Glæder vi os meget over, det er ikke mange, der er så heldige at have høje træer, når man skal starte en ny have op, det giver meget mere karakter til haven, og ved vintertide kan man sætte spots op, der lyser op i træerne. 

Ja det har jeg vist før, men jeg synes, I skulle have lov at se det en gang til. Hver aften står vi og nyder synet, i aften har vi hjælp af månen, der skinner her ved 19 tiden ind på træerne. 
her er det store birketræ, som vi kan se inde fra, vi har 4 birketræer på matriklen.
og her er tretornen, som  er ved at få gule farver.
og ellers har vi jo søen, som bliver nydt i fulde drag.
Her har jeg taget billeder rundt om søen, der er nemlig smukke farver nu
de spejler sig i søen



Vi nyder synet, selvom det har blæst lidt rigeligt de sidste dage, heldigvis lover de stille vejr i morgen, det vil glæde os.
glasbær, købt sidste år
og denne som var med fra Samsø. Jeg var i dag på besøg hos Aase, hun har et glasbærtræ, der er mindst lige så højt som mig, nej hvor var det flot. Hun har også et kyskhedstræ
Himlens 7 sønner har nu fået røde blomster
hosta plantet mellem 2 træe, i krukken er der en kamelia
Lindera obtusiloba er nu ved at få efterårsfarver
Magnolia Kobus købte jeg i foråret hos Ghita og Kurt
Magnolia Sieboldii
Glansmisplen har fået bær
Stewardia har flotte efterårsfarver
sørme om ikke min sølvlys har sat et par blomster, det er i sidste øjeblik, håber den bliver bedre næste år.
I weekenden var der 50 % i Gartneriet Nonnebo, Susanne og jeg tog derhen
Jeg købte denne Heuchera
R. makinoi
og R. queen Bee, så vi kunne få lidt flere rhododendron
Susanne fra Solbakken havde nogle græsser med til mig, de er nu plantet her ved irishøjen.
Jeg har sendt bud efter planter fra https://thyboesminde.dk/ det får I mere at vide om en anden dag,
det var skønne planter.
Vi slutter denne gang med vejen hjem, solen skinnede på læhegnet. Vores hus ligger lige fremme til højre.
Så er der kun tilbage at ønske jer alle en skøn weekend.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar