fredag den 8. december 2023

En tidlig morgen i haven og lidt sommerbilleder

 Så forsvandt sneen sikken en suppedas. Det er ikke sjovt at skulle ud i vejkanten, hvor der ligger sne, når der er en traktor, der skal forbi.

Men en morgen 5.12. gik Bent med hundene, mens jeg gik i haven, det var mørkt endnu, så billederne er ikke supergode, det var halvmørkt, men nu får I dem, så jeg kan ønske god weekend.

Det var en solnedgang, vi har stort set ikke set solen siden.
jo altså tirsdag
men den forsvandt med det samme
Her er jeg tæt på lysene i skoven
så kan I rigtigt se stammerne bliver lyst op
sneen er næsten tøet og slet ikke køn mere
og den anden vej

lys i huset
stuen
og en lille hund Schippo, der holder øje med, at alt går rigtigt til, oh ve den stakkel, der går forbi ude på vejen ja eller cykler, de får skæld ud.

Nu til lidt farver:
10 år gammelt billede fra Høneballehaven, det er vokset meget på 10 år, må man sige, men dejligt at se det igen og med friske farver. Jeg har vist det på min gruppe på FB.
Her i haven går det heldigvis også godt, jeg glæder mig ligesom alle andre til foråret. 









Vi glæder os alle til foråret vender tilbage, men frostsneen var nu smuk

Rigtig god weekend til jer. 







18 kommentarer:

  1. Det er deilig å se dine bilder fra morgenen, for det er så fine farger på himmelen. Du har fått mildvær mens her er det stadig -5. Men det er bedre enn -16 som vi hadde tre netter på rad. Her skal det begynne å snø igjen, og så skal det bli mildt etterpå. Det er jo synd at du ikke får beholde den hvite snøen, men det kan jo komme mer snø innen det blir jul. Flotte blomsterbilder som lyser opp nå i desember mørket.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er skønt med lidt farver både sommer og vinter, sol-op og nedgange kan vi ikke få for mange af, og sommerbilleder er også godt, nu snur solen snart, det bliver godt. Her blæser det en del og er koldt.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth,
    Dejlige billeder af solopgangen, det er da frygtelig tidlig at stå op på denne tid af året, men vi har vel alle et indre vækkeur, mit siger kl 07, og det synes jeg er tidligt.
    Tøsne er bestemt ikke rart det er skøjte glat alle steder og det er tungt at gå i sneen, vi har nok fået ca 15cm ialt, det sneede hele onsdagen, vejene var grusom glatte i går da jeg kørte på arbejde, men jeg mærkede nu ikke noget.
    Jeg kan godt forstå du glæder dig til foråret med alt det du har plantet i 2023 så nu bliver der virkelig noget at se frem til af blomster og farver.
    Vi andre glæder os også meget til et nyt have år. Har lige været i skoven og rhodoerne har det fint, så har jeg det også godt. Har lige set der er kommet en ny engelsk havebog den ser spændende ud det er vist et must have til armchair gardening.
    Rigtig god weekend til jer begge.
    Kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Ja det var heldigt, at solen prøvede at stå op, så fik jeg da lidt sol at se. Jeg vågner uden vækkeur kl. 6 om morgenen, så kan jeg lige så godt stå op. Men det er lidt mørkt at stå op.
      Her sner det og har gjort mindst en time, måske er det også glat, jeg var så heldig, at det først begyndte efter jeg havde været ude at gå ved 14 tiden. Godt du har fået vinterdæk på, så du ikke mærkede noget. Ja det bliver dejligt til foråret, vi har begge plantet meget, det bliver dejligt at se det blomstre. Godt rhodoerne har det fint, så du nu kan hygge dig med armchair gardening.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. Vinterbilleder fra Fyn og sommerbilleder fra Samsø 😊 Her ligger sneen stadigvæk, selvom temperaturen ind imellem lige sniger sig over frysepunktet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Rosenbillederne er fra i år, så de er fra Fyn. Her er også lidt sne, men kønt er det ikke. Vi fik snebyger i eftermiddag.

      Slet
  4. Jamen selvom solen ikke helt har været fremme, så har den kunnet farve skyerne helt fantastisk. Og med sneen giver det et eventyrligt lys.
    Her er det osse begyndt så langsomt at tø. Jeg nåede da at daske det tungeste sne af de sarteste stedsegrønne og få lavet min snemand. Så nu har det været vinter. Lige nu er det nærmest grøn sæbe at cykle i, især i vejkanterne.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Her har ikke været farve på skyerne, gråt og diset hele dagen og så nogle ordentlig snebyger.
      Vejkanterne er ikke rare at cykle i, ej heller at gå tur med to hunde i. Godt du nåede snemanden.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Tak for rosenbillederne! Mon ikke, du har sendt mig en tanke, da du lagde dem på. Billedet med den blå ensian er også smuk. Man kan da godt drømme søde sommerdrømme, selvom det er vinter.
    Du må også have en god weekend.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Elna
      Ja det er dejligt med sommerbilleder, og selvfølgelig skulle der også være roser imellem, godt du nød dem. Alle billeder undtagen det første er fra haven her på Fyn, det bliver nok flot næste år, når der allerede var så meget gang i den i år.
      Tak i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  6. Man må jo nok erkende, at sommerbillederne er lidt kønnere at se på ... men den tid kommer heldigvis tilbage om nogle måneder 😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Ja det må man sige, det kan vi lide.

      Slet
  7. Sikke en flot stemning du får frem på de første par billeder. Fantastisk lys! Haven ser fin ud med julelys og sne, men man bliver helt glad af at se sommerbillederne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Tak skal du have, ja det er dejligt med lys i haven, forår og sommer er dog det bedste, det kan vi glæde os til.

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    En smuk tidlig morgen, og smukt lys i haven. Det nyder jeg også, både vores eget og alle naboernes, så der er lys derude uanset hvilket vindue vi kigger ud af :-) det er dog blevet et kedeligt vejr, her har det været meget tåget idag.
    Så er det jo skønt lige at se lidt sommerbilleder, de giver lige vinterhumøret et pift opad.
    Ja Shippo er en rigtig “farlig” vagthund, han har bare ikke rigtig størrelsen med sig, men jeg tænker at det ved han ikke :-) man kan jo også være stor i en lille krop :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Den her gang nåede jeg, at se din kommentar inden jeg gik i seng.
      Ja det er dejligt at kunne se lys i haven i dette triste grå vejr, her blæser det en del nu. Sommerbilleder er godt at se, når det er så gråt, det er heller ikke noget at tage billeder af nu.
      Schippo er bestemt farlig, når den ligger der i stolen og skælder dem ud, som går forbi derude :)
      God nat nu
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Ja, det er ikke nemt at finde inspiration derude lige nu, hvor alt er gråt i gråt - når det ikke ligefrem er nat. Det kniber med at holde øjnene åbne i dette mørke:-) Dog fik du et par fine skud af solnedgangen, men jeg sætter nu særligt pris på sommerbillederne, som virker helt fantastiske netop nu. Smukt med blomster i den nye have, men også et dejligt billede fra den gamle have! Tænk, så fint bliver der engang igen om et halvt års tid! Det er som om der er meget langt dertil, men vi ved jo godt tiden går hurtigt...
    Godt med lys i mørket Lisbeth!

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
  10. Hej Ulla
    Ja det er en værre suppedas derude, der er absolut ikke noget at tage billeder af, det skulle da lige være vand, åerne er ved at gå over deres breder. Ja jeg var heldig at få billeder af solopgang og lys i mørket. Godt der er lidt i arkivet, jeg kan vise billeder af, det kan da altid opmuntre os. Ja man fatter ikke, at det bliver smukt igen, heldigvis går tiden hurtigt og snart snur solen igen. Det er godt at vide.
    Knus

    SvarSlet