onsdag den 23. juni 2021

Bier og billeder står i kø

 Jeg tog et fint billede af en digitalis her i dag, det må I lige se:

her kan I se, at bierne står i kø 😍
Også billederne står i kø, vi tager roserne først, nu er der ved at være mange, men der mangler stadig en del for at alle har udsprungne blomster:
Akvarel
Alchymist
Boscobel
Champion of the World
Cressida er så yndig
Constance Spry
Mary Ann, ny rose her i haven. Plantede den sidste år.
Princess Alexandra of Kent er jeg meget glad for, så der kom en mere ind i samlingen 😍
Suaveolens står ud til hegnet
Wild Eve
Novalis med regndråber
Ja det var mange, men I fik kun nogle af billederne, for der er også andet at vise:
Tre på stribe
Calycanthus fertilis med helt mørke knopper
Calycanthus Venus
og Sinocalycanthus Hardlage Wein
Clematis:
Piilu
?
Niobe
Hosta:
en af de store med fine regndråber
og en  med fine blomster
Rhododendron:
R. arborescens er løvfældende med en skøn duft
R. Goldflimmer er en af de sidste til at springe ud, den ser fin ud, men det vigtigste er løvet
Parykbusken fylder godt i nordbedet
Til slut en iris Gerald Darby, den har fra start mørke blade, den er ganske dekorativ indtil, den blomstrer.
Rigtig dejlig dag til jer





28 kommentarer:

  1. Wouv, nogle skønheder imellem!Hvilken skøn digitalis med bier i kø 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, ja der er mange skønheder :)

      Slet
  2. Good morning dear Lisbeth,
    Beautiful photo's with the raindrops. I hope you are happy with the rainwater.
    Love the roses! I see you have new ones planted? Well you have space enough (fun) and I don't.
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hello dear Marijke
      Thank you - yes I am happy with the rainwater.
      I have planted a few new roses but I don´t have much space more.
      Same to you
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  3. Skønne rosenbilleder! Du har mange roser, som jeg aldrig har hørt om. Men der laves jo hele tiden nye roser, og de gamle bliver vel ved at være i handlen, så længe der er efterspørgsel efter dem. Det må være et kæmpearbejde at passe så mange roser.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elna
      Ja jeg har mange roser, nogle nye og nogle af de gamle. Austin tager somme tider nogle ud, fordi de ikke er gode nok. Men ja det er ikke noget, man kommer sovende til.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Smuk hvid digetalis. Jeg syntes det er sjældent de bliver så ren hvide.
    Hosta MED regndråber ???? altså.. Og den fine med blomster, de ligner lidt liljeblomster.
    Der bliver vist rigtig meget at se på lørdag, spændende, vi glæder os.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja den er rigtig fin den hvide digitalis, jeg tænker, du kan få en med hjem, jeg har flere.
      Ja hosta med regndråber er også et godt motiv, blomsterne på den jeg viser er rigtig fine, der er mange blomster på vej i dem.
      Ja det bliver der, vi glæder os også til, at I kommer.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Vilken ljuvlig kavalkad och så bra att du skriver namnen på rosorna! Rosor är min akilleshäl...men skam den som ger sig :)
    KRAM och skön midsommar från Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Titti
      Jeg skriver så vidt muligt navne på roserne. Godt du ikke gi´r dig, det skal man ikke :)
      Kram og i lige måde

      Slet
  6. Sjovt med bierne, der står i kø. Sidste år endte vores Alchymist på komposten, fordi mistrivedes. Blomsten er flot, men jeg tror ikke, vi køber en ny plante. Den er for kraftigtvoksende til de pladser, vi har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var lidt sjovt med bierne, jeg var heldig lige at få et billede af det. Alchymisten er en voldsom rose, så jeg kan godt forstå, at I ikke vil købe en ny, især når I ikke har pladsen til den.

      Slet
  7. Herligt med bierne der står i kø. Virkelig godt billede du har taget. Og roserne er bare så flotte. Du er bare verdensmester til det med roser.

    SvarSlet
  8. Hej Sydney
    Nej verdensmester er jeg ikke, men jeg har mange roser, så er der altid nogle der lykkes.

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth
    Sørme nogle velopdragne bier der bor i din have :-) jeg har ingen hvide digitalis i år, i år er det Pams Choice. De to skiftes hver andet år, men sådan er det jo når jeg glemmer at tage frø og få sået så begge kommer hvert år, men det har jo sin charme :-)
    Virkelig fine Kanelbuske, både de mørke og den lyse er da særdeles smuk.
    Så smukke hvide blomster den Hosta har og så har den jo også fine blade.
    Den Iris fik jeg et stykke af sidste år, den blomstrer ikke i år, men de fine lilla/røde blade er blevet nydt her i foråret.
    Fortsat god Skt hans aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja de er meget velopdragne sådan at stå i kø. Jeg har mest hvide digitalis i år, men har lige fjernet nogle af lilla fordi de stod midt i en rosenbusk.
      Jeg er blevet lidt vild med de kanelbuske.
      Ok irisen skal nok komme til at blomstre med tiden, men det blev så ikke i år.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth
    Så flotte rosebilder og revebjeller! De hvite revebjellene er så fine. Gerald Darby blomstrer snart her også.
    Klem

    SvarSlet
  11. Hej Marit
    Tak skal du have, ja det er de. Den er så fin den iris.
    Klem

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth

    Morsomt med bierne i kø - hvorfor mon den ikke bare tager en ledig anden blomst?
    Sikken mange Calycanthus du har incl hybrider og dens kinesiske fætter.
    De er godt nok kommet i vælten!
    Flotte Hosta blomster - er det ikke tidligt?

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja jeg synes, det var helt sjovt, der var da blomster nok at tage af.
      Ja jeg er gået all in for Calycanthus, der var jo en der gik ud for mig sidste år, så kørte vi til Kridtvejs Planter for at købe en ny, det blev så til to, det var jo en lang tur. Den sorte har jeg købt hos Lønbæk.
      Jeg synes også, at det er tidligt med hostablomster.
      Tak i lige måde

      Slet
  13. Hej Lisbeth
    Det er vel nok godt fanget, at bierne står i kø. Det er jo sociale væsener ;-)
    Den ene hosta har vel nok store blade. Flot!
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja jeg var rigtig heldig med det billede :)
      Det er store blade på hostaen, et arvestykke fra min fars have.
      Kh Lisbeth

      Slet
  14. To af mine (fire slags) hosta blomstrer også nu, men mon ikke også de har optimale betingelser i år, hvis de ellers har fået vand nok?
    Jeg kan, som en af de andre kommentatorer, også rigtig godt lide, at du altid skriver navnet på den plante, du viser billede af.

    SvarSlet
  15. Hej Ellen
    Jeg ved ikke helt, hvad der er optimale betingelser for hostaerne, men jeg tror mine har det, de er kæmpestore i år.
    Så vidt muligt jeg kender navnet, skriver jeg det på, ellers lader jeg hellere være med at bruge billedet.

    SvarSlet
  16. Man kan godt se du har fået pænt med vand, og det klæder jo haven. Dine bier i kø var sjove:) Her er det også humlebierne der er flest af lige nu, og de har nok at gøre med alt det der blomstrer.
    På snarligt gensyn!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Det er snart tørt igen, men det går da. Humlebierne er på overarbejde.
      Ja vi ses snart
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  17. En fin blommande kavalkad med rosor, rododendron och andra :) Det finns mycket vackert att fånga nu.

    Kram, Carina

    SvarSlet
  18. Hej Carina
    Tak ja der er meget i blomst nu.
    Kram

    SvarSlet