lørdag den 29. april 2017

En gammeldags have med mange planter

og en gammeldags blog uden pynt. Det er det, jeg står for, tilsyneladende er det ret populært. Jeg har haft omkring 13.500 sidevisninger på en måned, det er jeg helt godt tilfreds med. Jeg er glad for, at så mange kigger ind på min blog. Tak for det. Der er så vidt jeg kan se, ingen spioner fra hverken Rusland eller USA i mellem :)
Her kommer billeder fra haven:
 som det tydeligt kan ses
 holder jeg af at tage oversigtsbilleder
 i min have
 men også nærbilleder
 af blomsterne
 her er det moreltræet, som er ved at blomstre
 kig fra ørkenbedet
 den fine trappe op i stenbedet, det er Bent også god til, jeg har lige luget den :)
Dette er knap så godt, en skilte lappeløsning, jeg må se, om jeg kan skjule skiltene lidt, når jeg får tid. I dag har jeg gødet alle rhodoerne og været igennem alle rosenbedene med riven, så jeg er lidt øm i rygmusklerne.
I dråbebedet er der også skilte, men roserne gror godt.
 Her ved ørkenbedet står den lille prunus med fint løv og blomster
 Prærieliljen/Camassia er godt på vej
Ja og så er der selvfølgelig godt gang i rhododerne
 R. Big Smile
 r. Blewbury
 R. Festivo
 R. Hammer Blue
 R. impeditum Azurika
 og Lemon Cloud venter pænt til frostfaren er ovre
 R. metternichii
 R. orbiculare med regndråber

 R. Tholasma
 R. Velour
 R. williamsianum
 R. wiltonii
også her tæt på, den har så fint løv.
Til slut en servicemeddelelse, inden længe kommer der ikke til at stå om Høneballehaven under Åbne haver på Haveselskabets side. Det er stadig muligt at komme og se min have, hvis du kommer til øen, husk blot at ringe eller skrive til mig, så vi kan lave en aftale. Jeg viser stadig gerne gæster rundt.
R. schlippenbachii slutter af for denne gang. Jeg håber, du kan lide at se alle mine billeder fra min have med samlinger af både rhododendron og roser og alt det andet, der gror i min have.
Dette var det sidste indlæg i april, rigtig god søndag.

50 kommentarer:

  1. Ja, det er sånn vi liker å ha det. Så flott med så mange besøkende! Blewbury var utrolig flott.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er det nemlig, og jeg er glad for alle mine besøgende og Blewbury med.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Skønt med et godt gammeldags indlæg fra en god gammeldags blogger :)
    Er det regndråber jeg ser på flere af dine billeder, hvis ja er det er jo helt perfekt, når du lige har gødet.
    Hvor er det flot med så mange besøgende, men du har jo også altid en masse lækkerier som du disker op med. På et tidspunkt kom jeg både til at nævne T og P i samme indlæg, så skal jeg da ellers love for at både russere og amerikanere blev have interesseret :)
    Ja din skilteskov pynter måske ikke ligefrem, men giver et helt godt indtryk af hvor mange roser du har i dine fine ny revet bede :)
    Fornuftigt af Lemon Cloud at vente.
    Godt gammeldags knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Heidi
      Ja det er regndråber, vi fik perfekt med regn, ikke overvældende 12 mm, men nok til at få gødningen ned i jorden.
      Ja det er dejligt, at så mange kigger ind på min blog, de der russere er vi ikke interesserede i.
      Nej jeg må gøre noget ved min skilteskov, det var ellers et kæmpe arbejde.
      Tak for gammeldags knus
      du får et igen

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Ja, russerne og de andre har ligget lavt i denne tid, måske de bruger al deres energi på valget i Frankrig?
    Nå, imorgen tager jeg lige forbi havemarkedet i Søborg og vil forsøge at få haveselskabets svar på hvad meningen er med denne besynderlige konkurrence, der umiddelbart virker uklog, uvedkommende men også slemt invaderende overfor den diffuse størrelse der er haveblogland.
    Det er kun rimeligt lige at høre dem og en eventuel forklaring før jeg skriver!
    Men umiddelbart må jeg sige at dette ikke lover godt for kvaliteten af CPH garden...

    Ja, din blog er nok den mest besøgte haveblog gennem de sidste mange år.
    Det er en imponerende indsats!

    Og du har ret de skilte virker da noget planteskoleagtigt, mens botanisk have måske kunne lære et eller andet:)

    Hov det er sent!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det kan være, det er der de lægger energien.
      Det lyder som en god idé, jeg har kigget langt efter nedslag fra dig, men jeg kan se, at det er på vej.
      Jeg har ikke på noget tidspunkt været interesseret i det show, det er jo mest for pyntebloggerne.
      Tak for dine pæne ord, ja jeg bruger meget tid på det, jeg kan lide det.
      Det er ikke så kønt med de skilte nej, jeg må finde på noget andet.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Smukke, smukke billeder Lisbeth. Jeg kan så godt li' du vægter planter i stedet for en hel masse lir i haven. Du behøver det slet ikke, du har et fantastisk stort udvalg af spændende planter. De trives så flot under dine grønne fingre, et kæmpe arbejde I begge udfører i jeres smukke have. Skilteskov...hm, jeg kan godt se, de hvide skilte er der, hvad med at finde de næste i en sort udgave? Eller nogle i et materiale, der forvitrer lidt? Tak for dine gode indlæg, glæder mig til at komme på besøg igen. Knus Gerd

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gerd
      Dit skriv gør mig meget glad.
      Jeg må have fundet andre skilte :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Jeg er også glad for at se dine billeder Lisbeth. Jeg kan godt lide oversigtsbilleder for det giver mig en bedre ide og forestilling om havens opbygning. Det skal dog ikke tolkes som jeg ikke er glad for billeder med masser af zoom for det er jeg også :-). Din planterigdom giver i hvert fald mig en ny viden og planter jeg ikke kendte til og det er jo kun dejligt at blive inspireret til nyt i egen have. Jeg kan godt forstå du er nødt til at have skilte. Jeg er imponeret over at du sådan kan diske op med alle de plantenavne for det kan jeg ikke. Hvis de skal udskiftes på et tidspunkt, kan en sort udgave måske være et forslag?. Bliver de hvide ikke dækket af et eller andet grønt på et tidspunkt? Skønt vejr det bliver i dag, vi skal til fødselsdag, så der bliver desværre ikke tid til at komme i haven. God søndag til jer. Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Det er jeg glad for at høre Mette. Oversigtsbilleder er altid gode, endnu bedre bliver det, når du har været ovre og se haven. Det er netop meningen at folk skal kunne stifte bekendtskab med mange ænderledes planter, det glædr mig, at du får noget ud af det.
      Jeg skal have fundet andre skilte, men lige nu var det løsningen. Det kan også blive dyrt, når jeg har så mange :)
      Øv hvor ærgerligt med fødselsdag på sådan en dejlig dag, god fornøjelse.
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Jeg sidder her i undren over både det du og Karsten skriver... omkring at din have ikke er at finde over åbne haver på Haveselskabets side, er det noget du har valgt eller er du blevet slettet?
    Jeg tilslutter mig alt hvad Gerd har skrevet om haven din-men det ved du forhåbentligt.
    Ellers flotte oversigtsbilleder, det er altid dem jeg inspireres mest af, sammenhæng og sammensætninger.
    Linda rosenfeen fik et par planteskilte med hjem i kobber, ved ikke om de fungere-om man kan se hvad der står på dem. Ellers kan du gå til blikkenslageren og få klippet nogle op i blik, og lader du dem ligge en rum tid inden du skriver på dem, så bliver de matte og ikke så synlige.
    Ha en god dag
    Knus Anette

    PS imponerende med så mange sidevisninger-og må da sige da jeg for en stund siden googlede roser og deres sundhed, da dukkede Høneballehaven frem i flæng:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Jeg kan godt forstå, du undrer dig, det er noget jeg har valgt. Man har nomineret 5 havebloggere, fred være med det, men det var ikke de mest flittige, de har valgt, det er ok med det, men da jeg hverken er interesseret i CPH eller Haveselskabet har jeg valgt at spare de 595 kr. og meldt mig ud.
      Tak ja jeg ved godt, at du mener som Gerd :)
      Jeg ved jo også, du kan lide mine oversigtsbilleder, og at du altid lige skal se, hvad fru Høneballe nu har fundet på :) også selvom du ikke kommenterer.
      Rosenfeen har fødselsdag i dag, det kan man godt se på vejret.
      Tak for dit skriv om skilte, jeg er virkelig i vildrede med dem, for jeg vil selvfølgelig gerne have noget, der ikke ses tydeligt som disse hvide persienner, men jeg vil ikke bruge en formue på dem.
      Også en god dag til dig
      Knus Lisbeth
      Ja det er jeg lidt stolt af, altså sidevisningerne :)

      Slet
    2. Hej Igen
      Nåhh, jeg er glad for at læse det er dit valg. Kiggede lige en ekstra gang for at se hvilke nominerede blogge der er, for vidste godt Maria er. Føler at de nominerede blogs taler til befolkningen på mange områder, og ganske kort føltes det som om der står nogle andre bag end lige haveselskabet selv. Men det er udelukkende min oplevelse. Tænker det lidt hen af en green award, bare ikke så overdrevet mange nominerede;-)
      Jeg kommer heller ikke til CPH, men syntes det er et fantastisk fremstød ift at flere får øjnene op for haverne, og nu med al den fokus der er på miljø, ja så MÅ VI have mange flere til at opdage den glæde en have-et stykke jord kan give, uanset måden. Prædiker(det skaber ting af frygten for noget slemt) det har aldrig virket, men at lade folk selv opdage, det er der det ringer. Hov hvor kan jeg mærke jeg bliver passioneret. En dag med overskud og tid flyder munden over på egen blog;-)
      Jeg vil se om jeg kan få sendt dig billeder af de zink skilte vi har fra sidste år-forstår godt du ikke vil bruge en formue på det-for du skal i den grad have usædvanligt mange-men hvis det er noget må vi kunne finde en meget rimelig pris.
      :-)))) forstår du er stolt, for det er altså imponerende, og velfortjent!
      Så vil jeg bippe til Linda, tusinde tak for at fortælle:-))
      Flere knus

      Slet
    3. Ja måske står der andre bag nomineringen, jeg mener, der skulle have været en afstemning, men det tror jeg ikke, at der har.
      Ja på den måde har du ret, hvis folk kan lære noget mere om haver og haveglæde, er det et meget fint initiativ, sådan har jeg ikke set på det.
      Det lyder rigtig godt med zinkskiltene, vi snakkes ved om det. Det kunne ellers være smart, hvis Linda kunne få dem med til mig, hvis du ikke kommer med til Samsø, men så hurtigt kan du nok ikke lave dem.
      Tak - ja du må bippe til Linda :).
      Knus

      Slet
  7. Hej Lisbeth. Det der prisuddelingsnoget er da helt gået hen over mit hoved. Jeg har ikke set nogen steder, der kunne stemmes på, hvem der skulle nomineres. Havebladet kigger jeg bare hurtigt igennem, måske det stod der. Du er med i åbenhavekatalog i år, så i år får det ingen betydning, hvis du ikke længere er medlem. Næste år kan der måske findes en alternativ løsning.
    Havde jeg kunne stemme på, hvilken blog, der skulle nomineres, ville jeg helt klart havde stemt på høneballebloggen. Den læser jeg med størst interesse. Andre blogge går jeg hurtigt hen over. Jeg gider simpelthen ikke se finurlige opstillinger af ikke haverelaterede dimse dutter og lignende, krukkearrangementer eller alt for mange nærbilleder af planter, som jeg allerede kan se på en frøpose. Lige bortset fra hos Grønne Nedslag, der vil jeg gerne se nærbilleder af planter, fordi der samtidig er en meget oplysende og inspirerende tekst. Jeg må sige, de 5 nominere haveblogs ikke er nogle, der på nogen måde har inspireret mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Jeg vidste godt, at der skulle nomineres 5 havebloggere, men jeg tror ikke, at vi menige har noget at skulle have sagt, derfor er det nok gået hen over dit hoved (også mit) Du har ret, det er nok først næste år, det bliver et problem, men jeg måtte lige skrive på en pæn måde, at jeg har meldt mig ud.
      Tak for dit fantastiske skriv, jeg har helt den samme mening som du, dimse dutter og andet har ikke noget at gøre i min have og på mine billeder :) Karstens blog kunne også have været nomineret, hvis vi skulle bestemme, men det er vi ikke fine nok til.
      Tak for at være med til at redde min dag :)

      Slet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
    3. Kære Tina
      Det var så lidt, ja du har nok helt ret i, at vi alle er bidt af havebacillen, det er jo derfor vi blogger og fortæller om vores haver, vi vil så gerne dele.
      Tak for at kaste lidt lys over nomineringen, du har ret i, at jeg ikke læser så meget med på Haveselskabets side, for så havde jeg jo nok opdaget publiceringen af det, det er jeg da lidt ærgerlig over. Ja måske havde det været mere reelt, om alle Haveselskabets medlemmer kunne nominere. Godt du har påpeget visse ting, det er der vist brug for.
      Tak for dine søde ord, det glæder mig. Dejligt med de tilkendegivelser, jeg har fået. Awarden interesserer mig ikke, men måden det er gjort på, vil jeg gerne vide noget om.
      Knus Lisbeth

      Slet
    4. Kære Lisbeth Jeg ville redigere min tidligere kommentar, men det kan man jo ikke derfor har jeg slettet den ikke fordi, jeg ikke kan stå inde for hvad jeg har skrevet. Men fordi jeg var kommet til at gøre noget jeg normalt ellers aldrig gør: Nemlig give kritik uden at have givet den først til den det vedrører. Så derfor er den slettet.
      Jeg har snakket med Haveselskabet i dag og fået at vide, at de frivillige, der har nomineret i de forskellige kategorier er folk, der er fordelt over hele landet. Så det er forgået ærligt nok. Men hvis der kommer et nyt CPH næste år kan det være at man vælger at spørge alle Haveselskabets medlemmer. Men alle bliver nok aldrig enige om valget uanset hvormange man spørger.
      knus Tina

      Slet
    5. Kære Tina
      Nej det er ikke muligt, men helt fint at du sletter den og skriver nyt. Så blev vi også lidt klogere. Så kan man igen spekulere på, hvordan de har fundet frem til de frivillige, men skidt pyt nu gider vi ikke vade mere rundt i det. Jeg tror heller ikke alle kan blive enige, men så er det måske en god idé ikke at lave nomineringer, det er min mening.
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Kære Lisbeth
    Hvis ret skal være ret, så er det vist os læsere, der skal sige tak til dig - tak for næsten daglige indlæg - altid med et spændende indhold og dejlige billeder af alt det skønne, der vokser og trives i din have :) Jeg har lært meget om forskellige planter, siden jeg begyndte at læse med hos dig som havebegynder, og det har været en fornøjelse at få udvidet min horisont, og hvis det er fordi, du har en god, gammeldags blog, så er det afgjort sådan, jeg holder af og foretrækker det :)
    Lige nu er skiltene meget tydelige, men mon ikke det vokser lidt til omkring dem hen på sæsonen? Jeg skal have gjort det samme her - har ikke styr på de sidste 30 + stykker :)
    Tak for skønne billeder og fordi du er sådan en flittigmus, der beriger vi andres haveliv :) Haveselskab eller ej - jeg ved, hvor jeg kan finde dig.
    Rigtig god solskinsdag i haven til dig!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Tak for dine søde ord, jeg ved, du kan lide og besøge min have både virtuelt og i virkeligheden, og heldigvis ved du altid, hvor du kan finde mig.
      Jeg ved, du har lavet lange lister over ønskeplanter efter du er begyndt at læse med hos mig, sådan skal det være :)
      Jeg vil se, om jeg kan skjule skiltene lidt bedre, egentlig er de kun til mig selv, hvis klappen skulle gå ned :)
      Tak i lig måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth!

    Jag är inte ett dugg överraskad över att din blogg är så populär. Här finner man det bästa som hör trädgården till, artrikedomen, växtkunskapen och din stora kärlek till odling. Ingen betald reklam och inget pynt utan levande växter som visserligen kräver lite mer av ägaren än pyntet gör men det är just detta som är utmaningen!

    Jag är glad att vi hittade varandra i bloggvärlden, jag delar dina värderingar.

    Kram och trevlig Valborg (säger vi i Sverige)

    SvarSlet
  11. Hej Gunilla
    Tak for dine søde ord, vi er helt enige, pynten i vores haver skal bestå af planter også selvom det kræver mere arbejde, for sådan kan vi lide det.
    Jeg er bestemt også glad for, at vi fandt hverandre, for vi har fælles planteinteresser.
    Her på øen fejres også Valborg aften i aften
    Knus og trevlig Valborg :)

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth
    Gammeldags, det har jeg nu aldrig tænkt men så er jeg jo nok også gammeldags for jeres have er da så absolut min favorit både som blogland og i real life :-)
    De der nomineringer er da også lige gået min næse forbi. De valgte er ikke rigtig nogle jeg kender jo fru Pedersen men ellers ikke. Det er jo måske fordi jeg også er lidt gammeldags :-)
    Jeg overvejede faktisk også at melde mig ud af haveselskabet i efteråret da mit medlemskab skulle fornyes. Syntes det er lidt dyrt i forhold til hvad jeg får ud af det.
    Vi kan hurtigt blive enige om at de hvide skilte ikke ligefrem forskønner bedene men som Linda skriver så gemmes de nok lidt når det hele gror lidt til. Jeg har gjort noget helt andet for at holde styr på mine roser, nu har jeg jo heller ikke så mange. Jeg har tegnet bedene op på papir og skrevet navnene ind på de pladser hvor de står. Nok en lidt uoverkommelig opgave hos dig så skiltning er nok det eneste rigtige. Måske du kunne finde en "jernmand" der kunne lave nogle i noget stål eller zink. Måske en blikkenslager der har har nogle rester der kan købes til en rimelig pris.
    Idag er det svært at få armene ned for det er havevejr. Så skønt. Igår var jeg i Årup og hente min fine og ret store trillium og i tilgift fik jeg også en træpæon, 3 slags anemoner, 3 slags violer, 1 hvid vårkærminde og en lille hvid dicentra og det var kun trillium jeg betalte for så det var en rigtig god handel.
    Trappen i stenbedet er flot lavet, ja han kan lidt af hvert ham Bent og nyluget så står den bare knivskarpt. Et stort arbejde at holde rent mellem alle de sten.
    Nu er det vidst tiden at jeg kommer ud og får bestilt noget. Der er også lidt for ikke at sige meget der trænger til en god omgang lugning.
    Ha en rigtig god dag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det var den bedste måde, jeg kunne beskrive det på uden at fornærme nogen :)
      Jeg ved slet ikke, hvordan det er gået til med nomineringerne, måske finder Karsten ud af det.
      Ja man kan få mange planter for de penge :)
      Jeg har arbejdet hele formiddagen på at få skjult skiltene lidt bedre. Det må blive en vinterbeskæftigelse med nogle, der er skjult lidt bedre i en anden farve. Jeg har søgt på nettet, de koster en bondegård.
      Ja det er dejligt havevejr om end det blæser lidt i hvert fald hos os, men ellers fik vi nok bare for varmt :)
      Det var godt nok fine ting, du fik i Årup, flinke folk du der har fundet.
      Bent kan mange ting, lige nu er han ved at lægge nyt tag på hundeindgangen :)
      Lugning kan der hurtigt blive behov for efter en gang regn.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  13. Glad for at du har oversiktsbilder fra hagen :-) Det gir et innblikk i hva du/dere holder på med, og det er tydelig at dere er to om hagen.Syntes også det er fint med en blogg uten betalt reklame.
    Har fortsatt ikke fått tak i R.orbicular, men denne sesongen blir vi litt mer mobile:-)
    Ha en fin søndag.
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Oversigtsbilleder er rigtig gode, så kan man bedre fornemme, hvordan haven ser ud. Også hos jer er I to om haven, det er nu meget godt.
      I må glæde jer meget til at være mere mobile og komme ud igen, så I kan få fat i R. orbiculare og sikkert meget andet :) det er længe siden sidst.
      Tak i lige måde

      Slet
  14. Hvad pokker fru Høneballe!! Har du meldt dig ud af Haveselskabet??? Det kan du da ikke... Jeg forstår ikke et suk, Haveselskabet kan jeg slet ikke undvære. Jeg vil gerne besøge CPH showet, men får desværre ikke tid. Nu afventer jeg så anmeldelser, som jeg forventer kommer på diverse blogge, det bliver spændende. Min eneste kritik af arrangementet, er at Hella Joof kommer som haveekspert! Ikke et ondt ord om Hella Joof, jeg ELSKER hendes humor, film og bøger. Men at være Haveselskabets ambassadør, når man lige har fået lavet en stor have, af andre eksperter... det giver ikke mening. Men pyt med det, jeg vil fortsat spændt og nysgerrigt afvente det nye tiltag fra Haveselskabet. Det med de nominerede blogge mm, har jeg endnu ikke fået sat mig ind i, det kommer nok de næste par dage. Men ellers ligner alt jo sig selv i Høneballehaven, jeg fortsætter med at følge med både her og der og alle vegne, - alt efter hvad tiden tillader. Ønsker dig en herlig dag med blå himmel. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Ja det har jeg, jeg har ikke meget glæde af det på Samsø, og pengene kan jeg godt bruge til noget andet, jeg har længe haft det i tankerne, nu kom girokortet og anledningen. Synd du ikke får tid til CPH showet, jeg har til gengæld ikke lyst. Jeg giver dig ret, det er måske ikke lige den rette til at være ambassadør. Jeg har heller ikke fundet ud af, hvordan de har nomineret, men det gør nu heller ikke noget.
      Herlig dag til dig med :)

      Slet
  15. Hej Lisbeth. Det var noget af en beslutning, du har taget. Jeg har meget glæde af deres blad og hjemmeside og synes, der er meget information at hente. Jeg skal heller ikke til CPH-showet, jeg har heller ikke rigtig lyst og så er det lige før vores ferie, så det kan jeg slet ikke overskue. Jeg har heller ikke fået sat mig ind i nomineringerne har først lige set i eftermiddag, at nogle er blevet nomineret. Fortsat god søndag. Du er nok den, der har lært mig mest her i haveblogland - du er meget inspirerende skal du vide:)

    SvarSlet
  16. Hej Birgitte
    Ja det var det, men jeg har tænkt på det længe, jeg kan godt bruge en pause, man kan jo altid melde sig ind igen.
    Når du ikke har lyst er det jo helt fint, at du ikke har tid til det. Der er vist ikke mange, som ved noget om de nomineringer, men vi finder vel ud af det.
    Tak skal du have, jeg ved, at du er meget inspireret af mig, det glæder mig :)

    SvarSlet
  17. Hej Lisbeth, det var et meget sobert indlæg du der har fået skrevet.
    Jeg er lidt spændt på hvad Karsten finder ud af efter at have talt med dem fra Haveselskabet og på hans næste nedslag.Der er sikkert en del af havebloggerne der sidder og klør sig selv i nakken og undre sig over hvordan man har fundet frem til de nominerede. Det samme gjorde jeg da jeg så hvem der fik tildelt Green Award sidste år. Nå men nok om det, jeg kan bare konkludere at det hverken er CPH eller Green Award der fingeren på pulsen hvad bloggene angår.
    Men for at skulle have den puls følelse skal man jo også været aktiv på bloggen både med indlæg og kommentarer hos andre.
    Og her kommer du så ind i billedet, for du er helt bestemt min Nr 1, både med de indlæg du laver din store planteviden og din hjertelighed over for både nye og gamle bloggere.
    Jeg har skrevet det før og jeg gør det igen at din viden om planter og din vilje til at dele ud af den har hjulpet mig meget.
    Og jeg elesker at se billeder fra din have og endn bedre at besøge den.
    Jeg er ikke medlem af haveselskabet, indtil videre har jeg ikke haft behov for det.

    Stort Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Tak skal du have, det er jeg glad for, at du synes. Jeg venter også spændt på Karstens næste nedslag, men det skulle ikke undre mig, om der ikke var nogle, han kunne spørge. Nej de har ikke rigtig fingeren på pulsen de fine folk og aktive er de heller ikke, det ved vi.
      Tak nu rødmer jeg, jeg kan lide at være aktiv på bloggene og lære nye mennesker at kende, og jeg hjælper gerne, hvor jeg kan, det er en vigtig del af at være haveblogger, synes jeg.
      Og jeg elsker at få besøg af dig, du bringer gerne søde mennesker med dig og kommer flere gange om året, det er flot og dejligt.
      Jeg synes heller ikke jeg har behov for at være medlem af haveselskabet, men måske en dag igen, hvem ved?
      Stor knus tilbage og tak for dine pæne ord.

      Slet
  18. he-he - drama i blogverden igen :) man skal nok ikke tage den slags nomineringer alt for alvorligt.
    Selv er jeg jo meget tilpas med at læse med hos dig og nyder dine oversigtsbilleder og fortællinger, men jeg nyder også mange andre forskellige blogge.
    Du klarer dig sikkert uden haveselskabet...
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja sådan er det og der kommer nok mere drama, vent og se eller læs sidste nye nedslag hos Karsten.
      Dejligt at du er tilpas med at læse med hos mig, jeg læser jo også med på mange andre blogge.
      Ja jeg tror bestemt, jeg klarer mig helt udmærket uden Haveselskabet.
      Knus

      Slet
  19. Hei Lisbeth!
    Etter å ha lest Karstens innlegg idag, skjønner jeg hvorfor du skrev det du gjorde igår. Vi er jo ikke danske:-)
    Vi har selv vurdert det samme i forhold til Det Norske Hageselskap..
    Ha en fortsatt fin kveld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hei Eirin
      Jeg forsøgte at være sober uden at gøre nogen sure, derfor var det måske lidt svært at forstå :) selv for en dansker.
      Jeg troede naivt nok, at sådan noget ikke fandtes inden for havekredse, men det gør det så både hos jer og os. Tak fordi du skrev igen.
      Tak i lige måde

      Slet
  20. Hej Lisbeth!
    Återkommer gärna till din blogg, för översiktsbilder och närbilder, lär mig mycket och hittar nya växter som jag inte visste fanns.
    Alltid lika intressant.
    Ha en fin ny vecka /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Det lyder dejligt, tak for dine søde ord, det er nemt at blive fristet af nye växter :)
      Fin uge til dig med.

      Slet
  21. Många fina rhododendrontips i det här inlägget. Blewbury fick jag sticklingar av men det var första gången jag prövade... Jag kommer absolut leta efter busken i handeln.

    Ha en fin 1:a maj! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja jeg har mange fristende rhododendron, Blewbury er meget fin, den må du have fat i.
      Tak i lige måde

      Slet
  22. Hej Lisbeth jeg skrev faktisk et ret langt svar i går, som åbenbart ikke er blevet udgivet. Øv. Sumer sumarom er at jeg ikke lige helt forstod det med Haveselskab kontra blogger.. Men kan se du har lavet et nyt indlæg som jeg ikke har læst.
    Men lige et lille pip omkring blad haveselskab, så mener jeg at prisen man betaler for medlemskab ikke er dyrer end hvis man skulle købe et tilsvarende blad i løsvægt så selve medlemsskabet er noget man får i tilgift og kan bruge som man lyster. Just my opiniun.
    Og personligt har jeg stor glæde af de arrangementer som de ( vi ) tilbyder. Men har fuld forståelse for at man ikke har lyst til dette.
    Ang CPH garden, er jeg ikke enig i deres valg af hovedpersoner, da de køre på kendis faktoren fremfor dygtige havefolk, men lad os nu se hvor ringe det bliver. Malene og jeg tager et par dage på øen også for og se en masse sjællandske haver plus CPH så vi kan se det med egne øjne.
    Og du kan sagtens være stolt over dine sidevisninger, det er så ganske berigetigede.
    Glæder mig til den 20

    SvarSlet
    Svar
    1. "Kendis faktoren" er godt udtrykt.

      Slet
    2. Hej Helle
      Det var da ærgerligt, jeg har ikke en gang set det på mailen. Hvis du kigger på Karsten indlæg Grønne nedslag, kan du måske se, hvad jeg mener.
      Du har ret i, at det ikke er dyrere end at købe et tilsvarende blad i løsvægt. Jeg kan dog se, at man kan købe 12 numre af Alt om haven for 359 kr, men der følger selvfølgelig ingen service med.
      Du og Malene tager jo også til rigtig mange af deres arrangementer, det ville jeg også gøre, hvis jeg boede, så det kunne lade sig gøre, men det gør jeg jo ikke, derfor har jeg kun gavn af bladet med mit medlemskab. Ja og så at jeg kan reklamere for min åbne have på deres side, men jeg tror, jeg nu får fin opmærksomhed uden det :)
      Ja de kører nemlig på kendis faktoren, men det gør alle jo nu om stunder, almindelig mennesker får ikke en fod til jorden, ikke at jeg har lyst til det, men jeg vil gerne se andre end kendisser inden for havekredse.
      Det lyder skønt at I to tøser tager rundt og ser haver på Sjælland, godt I har mod på det :) I er virkelig gode til at komme rundt, dejligt venskab I har der, for man tager jo ikke af sted alene.
      Det er jeg bestemt også, jeg glæder mig også til at se jer den 20.

      Slet
  23. Ja du har ret Mette, det er et fedt udtryk :)

    SvarSlet
  24. Kære Lisbeth, jeg følger stadig med her i den gammeldags have og blog....Jeg er stadig imponeret over du formår at skrive og fotografere næsten hver dag. Jeg bruger flere dage på at huske at lægge billeder ind, redigere en smule og skrive indlægget, nogen gange er det forældet og bliver så aldrig publiceret. Sådan er der mange billeder der er endt. Hold du bare fast i din stil, jeg kommer næsten hver gang, hvis jeg når det.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Henrik
      Det glæder mig da rigtig meget at høre. Jeg må indrømme, at jeg bruger også meget tid på det, man skal jo ikke svigte sine læsere ;) Jeg forstår godt, at det kniber for dig at nå det, med arbejde og små børn for ikke at tale om hus og have, så er der nok at se til. Jeg holder fast i stilen så godt jeg kan og glæder mig over, at du kigger med.
      Vh
      Lisbeth

      Slet