torsdag den 12. marts 2020

Laura og Corona

Stormen Laura holder mig væk fra haven i dag, og Corona holder mig væk fra butikkerne. I dag har jeg ikke været ude og handle, jeg vil ikke sammenlignes med alle disse mennesker, som hamstrer helt vildt. Hvorfor søren gør de det og hvem er det. Blandt rigtig mange opslag på facebook morer man sig over, at folk hamstrer og ikke har forstået budskabet om at holde afstand og passe på hinanden. Jeg og mange andre forstår ikke denne hamstring. Min søn kunne ikke få bleer i sit indkøbscenter, ja men altså hvorfor er vi danskere blevet sådan??? Forretningerne siger tydeligt, at der er varer nok, hvis man lader være med at hamstre.
Nå nok om Corona virus, til morgen blev jeg godt og grundigt blæst igennem af Laura, da jeg gik til havet.

flere skibe lå i læ, færgen til Sjælland skimtes til højre i billedet. Efterskoleeleverne fra Sjælland var med, skolen er ligesom alle andre skoler lukket. Jyder og fynboer måtte vente, for færgen Isabella var indstillet i formiddag. Skal man en tur med færgen, skal man for at undgå smitte blive i sin bil under overfarten. Jeg skulle have været til Odder i dag, men aflyste turen på grund af Laura, det var den rigtige beslutning.
I går var det også blæsende, men trods alt anderledes bedre vejr:
 de fine hvide crocus sprang ud
 og turen på golfbanen var noget hyggeligere end turen til havet i dag




solskin gør underværker. I dag skinner den også, men der kommer kraftige vindstød og byger jævnligt.
 Besser kirke et godt motiv i solskin med baggrund af mørke skyer
 Hasselbror ser også fin ud i en solstribe
 Peberbusk og lyng i samme farver
En flot himmel med prunusblomster og birkestammer
dobbelte påskeklokker
 Bent er ved at renovere et værelse på loftet, derfor fik jeg lige taget billeder
fra første salen
Her kommer billeder gennem årene af R. Isola Bella.
2013
 9.4. 2015
 11.4.2016
4.4.2017 det år kom der frost, så blomsterne er lidt brunlige
11.3.2020:


så smuk er den i går
Det hele er lidt bagvendt  dag, så her kommer solopgangen fra i går:
Jeg var lige en tur rundt i haven, det var ikke nogen fornøjelse, der er nok at lave derude, men det udsætter jeg lige til en mindre blæsende dag, hold da op det var koldt.
Fortsat god aften

28 kommentarer:

  1. Verden er af lave lige nu, det her kan ikke sammenlignes med noget som helst. ��☹️
    Hende Laura er da heller for rar, hold op nogle haglbyger vi har fået idag. Og igår slog vi græs og klippede roser. ����

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Det har du helt ret i, selvom vi har nogle år på bagen har vi aldrig oplevet noget lignende. Og så Laura oveni, ja det var fuldendt. Jeg har klippet roser for længe siden, det går nok, tænker jeg.

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Du har helt ret: I denne situation er det vigtigt at man opfører sig ordentligt. Underligt at nogen åbenbart ikke kan forstå en klar udmelding fra detailhandelen og fra de ansvarlige politkere.
    Så er det godt at haven byder sig til med dette tidlige forår!
    Spændende forløb med 'Isola Bella'

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Desværre er der en del, som slet ikke forstår det, jeg har lige på TV set masser af folk med vogne fyldt med toiletpapir, man fatter ikke at de ikke hører efter.
      Ja heldigvis har vi haven, det er en stor trøst ikke minds Isola Bella.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Altså, jeg fatter overhovedet ikke det-dér hamstrings-noget?!? Og hvorfor er de bange for at løbe tør for toiletpapir??? - Ja, eller noget som helst, for den sags skyld. Søren har lige været ude at handle (han skulle bare have lidt til en salat), men der var ingen grøntsager tilbage på hylderne. Eller mælk. Eller toiletpapir. Jeg forstår det ikke. Jeg er træt af folk, der hamstrer, og jeg er træt af stormvejr! Men det er skønne billeder, du viser fra haven. Dem er jeg ikke træt af :-)
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Nej det gør jeg bestemt heller ikke, jeg bliver så tosset over, at folk ikke hører efter, jeg håber, de er bedre herovre, men føler mig ikke sikker. Ja der er mange ting at være træt af, men heldigvis ikke haven.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    I har altså sådan en dejlig natur, og du er god til at fotografere den. Besser kirke under de truende skyer er et super foto. Men sikken ellers et vejr med storm, regn, hagl og sol i en pærevælling. Min hyacintlanterne væltede omkuld, selv om der er 'læ' på gårdspladsen, men heldigvis overlevede både lanterne og hyacinter.
    Jeg tror, det er de hvide krokus, der vinder i dag. Det er sjældendt at se hvide blomster, der er helt kridende hvide, men det må man sige, at dine er. Meget smukke <3
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det har vi, tak for ros, nu rødmer jeg :) Besser kirke er så flot i det lys. Ja det har været et skrækkeligt vejr i dag, godt solen skinnede ind i mellem. Jeg er selv vild med den hvide krokus, heldigvis nåede den at få sol nok til, at den ville blomstre. Tak
      Godt det kun gik ud over din lanterne og den overlevede blæsten, det var voldsomt.
      Kh Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Dejligt med et indlæg fra dig - det trængte jeg lige til! Jeg begriber heller ikke, hvad der går af folk. En ting er, at de tømmer butikkerne, selvom der er varer nok, noget helt andet er den smittefare, der opstår, når man står oveni i hinanden i alenlange køer, skammeligt! Laura har bestemt heller ikke været opløftende på humøret, men lad os håbe på noget mere sol og lunere vejr, så vi kan komme i haven igen - nu får jeg jo tid til det, selv om det er på en alvorlig baggrund. Sikke et flot forløb med Isola Bella - hvor er den smuk. Det er billedet af Besser kirke også - tårnet lyser jo ligefrem på den mørke baggrund.
    Rigtig god aften til dig!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja men det er godt, hvis det kan hjælpe lidt på humøret. Ja folk er tossede og hører ikke efter, tænk at de gider stå i kø, når der ikke mangler madvarer. Nej Laura har været lidt barsk, men nu lover de bedre vejr fra næste uge, vi håber så, at det passer. Ja Isola Bella er en dejlig rhodo, og Besser kirke er virkelig flot i det rette sollys.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Jeg har handlet mye i dag. Ikke for å hamstre eller tro at butikkene går tom for varer, men nettopp for å slippe å gå i butikken så ofte ;)
    Akkurat det er det ingen som har nevnt i denne forbindelse, men det er min grunn. Jeg vil helst ikke bli syk. Vi hadde influensa etter jul, og da var vi syke i to uker. Så nå skal ikke jeg i butikken på lenge ;)
    Deilige bilder fra hagen din!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Det forstår jeg godt, for nogles vedkommende er det nok også bare deres handledag, men dem der har 4 pakker eller flere toiletpapir de hamstrer. Jeg har med vilje ventet til i morgen, så jeg er spændt på, om der er noget, når jeg kommer derop. Ingen af os bryder os om at blive syge, så hellere købe mere og komme mindre i butikken.
      Tak for det.
      Klem

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Jeg tror at folk har misforstået vores statsminister, da hun sagde at der nu skulle handles :-) folk er jo gået fuldstændigt amok, og os der skal på arbejde kan så ikke engang få en liter mælk eller en pakke rugbrød når vi kommer hjem. Havde dog hørt om situationen fra flere kunder som kom til vores lille bagerbiks for at få mælk, så jeg nåede lige at tage en liter mælk fra så jeg har noget til havregrynene i morgen, det er lidt tørt uden :-)
    Mogens er hjemme da han jo er hjertepatient, men han kan arbejde hjemmefra.
    Oven i corona panikken så skulle vi også lige slås med Laura, godtdu kunne aflyse turen til fastlandet.
    Isolde har vokset sig stor og flot gennem årene, den ser ud til at være tidligere på den i år.
    Dejlige billeder fra igår med sol på, solen har også besøgt os idag, men det har også både regnet og haglet ind imellem, godt at jeg mest skulle være indendøre :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja noget har de misforstået, ingen tvivl om det. Jeg sprang over at handle i dag, så jeg er spændt på, om der er noget i butikkerne i morgen, vi har jo ikke så mange at vælge i mellem, som I har. Det lyder som om, de er besindige, vi får se. Det er i hvert fald ikke sjovt at spise havregryn uden mælk med mindre man tager det som havregrød.
      Godt Mogens kan arbejde hjemmefra, jeg vidste ikke, at han var hjertepatient.
      Ja der har været panik både om corona og Lauras kraftige vindstød, uha det var slemt, ja det var godt, du kunne blive indendøre. Jeg har gået to ture i dag, det var voldsomt. Heldigvis luner solen lidt, når den kommer igennem skyerne. Ja som alt andet er Isolabella tidligt ude i år.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hov undskyld jeg kom til at skrive Linda ;) til dig.

    SvarSlet
  9. Good morning dear Lisbeth,
    The situation overhere is also creazy. The supermarkets are empty. People are told to stay at home. I hope the situation will be history soon. I hope the storm is gone at your place. Beautiful to see the photo's of your Rhodondendron. Such an amount of flowers must be special to see!!
    Stay calm and good health is all we need!!
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good morning dear Marijke
      Some people are crazy, I am exited to see our two supermarket today if they ar empty. Yes let us hope it will be history soon. Now it is only wind comparing to yesterday.
      Yes it is a very nice rhodo.
      Yes you are right we will stay calm
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  10. Smukke billeder Lisbeth og ja det var jo også en smuk dag med masser af sol.
    I går tog Laura over her. Hold nu op der stormede.
    Men det glæmte alle næsten pga. corona.
    Jeg var en af dem der var i butikkerne. Vi havde hverken brød, mælk eller det omtalt toiletpapir. Jeg handler om torsdagen og det var ret uheldigt.
    Fik jeg noget af det...... nej det gjorde jeg ikke. Fik jeg så gær..... nej det gjorde jeg ikke. Jeg må afsted igen i dag og orker det slet ikke!
    Men Kim og AA skal ikke forlade grunden her. Så det er min opgave.

    Skøn weekend
    Klemmer

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Tak skal du have, ja det var en dejlig dag i modsætning til i går, men du har ret, det glemte folk, for de skulle ud og hamstre :( Min søn i Rungsted havde samme problem, der var ikke meget på hylderne, og folk er mere eller mindre hysteriske. Han handler også om torsdagen. Her hos os er der fred og ro, ingen kø men godt nok ikke meget rugbrød og mælk. Derimod var der toiletpapir nok, jeg glemte at se efter gær, for det har jeg.
      Jeg kan godt forst, at det bliver din opgave, I må passe på hinanden, og du passer nok ekstra på i denne tid.
      Nu kom solen frem her
      Tak i lige måde
      Klem
      Lisbeth

      Slet
  11. Isola Bella ser ud til at levere varen år efter år. Det er fint med den slags stabile planter. Vi var ved at løbe tør for toiletpapir, og jeg havde en ubehagelig fornemmelse af, at folk skelede surt til min indkøbsvogn, da jeg kørte rundt med det i går.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja Isola Bella leverer varen hvert år, den kan jo ikke gøre for, hvis der kommer frost, det lover de så i nat.
      Ja herovre var der ingen problemer med at handle, men der var nu næsten ingen mælk. Toiletpapir var der nok af, men jeg forstår godt din ubehagelige fornemmelse, for folk vogter nok også på hinanden.

      Slet
  12. Her fik vi bare en snert af Laura, men jeg skal love for du får nok af den friske luft! Og jeg ligger underdrejet og savner sådan set bare en smule luft, men det når jeg jo nok når jeg bliver frisk igen.
    Dejlige billeder med det flotte lys! Isola Bella lever i den grad op til sit smukke navn. Håber den klarer sig uden frostskader.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Det var I heldige med, her blæste det voldsomt, og i øjeblikket er det også slemt igen igen, det er hundekoldt derude, så du går ikke glip af noget. God bedring - jeg håber ikke, at det er corona, der plager dig.
      Isola Bella er fantastisk, jeg er lidt spændt på i nat, men håber også at den klarer sig.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  13. Det er nogle smukke billeder, Lisbeth.
    Ja, stormen kan vi bestemt godt undvære, men på dage med kun lidt vind og lunt solskin er der dejligt udenfor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte
      Ja stormen og corona ville det være rart at slippe for, men ingen af delene er nemme at styre. Solen luner heldigvis nu, så mangler vi bare at slippe for blæsten.

      Slet
  14. Ja sikke en masse der sker i øjeblikket. Stormen blæste så jeg måtte gå det meste af vejen hjem. Det var helt umuligt at cykle. Så det er tiltrængt med dine smukke billeder.
    I de små lokale brugs er der ikke de store hamstring, måske fordi folk kender hinanden. Det er vist mere i byerne, det er slemt. Skørt..
    Min chef har skruet ned for varmen, så østershattene vokser langsommere. Han mister jo alle sine cateringkunder nu, det er halvdelen af produktionen. så måske får jeg en nem uge i næste uge. Det ville være rart, gemalen èr jo sendt hjem, dog med lidt "hjemmearbejde".
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det må vi sige, jeg kan regne ud, at du lige har set pressemødet, der sker mere og mere for hver dag. Det var ikke sjovt, at der også i dag var slem modvind, det blæste i hvert fald noget op igen her over middag.
      Det er rigtigt i lokalsamfundene er det ikke så slemt som inde i byerne. Fuldstændig skørt ja.
      Ok jeg vidste ikke, hvad du lavede, men det må jo være noget gartneri af en slags. Jeg håber, du får en nem uge, når det ikke kan være andet, chefen er nok ikke så glad for det, og så kan du få lidt mere tid i haven, det skulle vel blive lidt bedre vejr i næste uge.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  15. Härligt solsken och det är fint när en blå himmel får sällskap av dramatiska moln. Den vita C. vernus är mycket vacker :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet