søndag den 16. februar 2020

2016 sidste del af året

  juli:
den 2. var der igen blogtræf i Høneballehaven, vi er glade for jeres besøg, nogle år kommer der ikke så mange, andre år som i 2016 var her mange besøgende bloggere.
 her ses Jette Friis, Ulla Mullis og Gitte Simonsen mellem roserne.
 8. juli den smukke hortensia
 Wollerton old Hall
 10.7. R. Pennsylvania
 10.7. en fin Hemerocallis
August:
 11.8. tre damer på tur til Jas, Cecil, Linda og jeg. Anne bor på Nordfyn, så hun sluttede sig til os
 tre damer er en for meget, så der blev læs på bilen, heldigvis var Anne kørende selv :)
 på samme tur tog vi hen til Helle, der har bloggen Blomsterhatten, desværre ikke længere aktiv
mit rosenkøb, ikke noget at sige til, at det kneb med plads i bilen, jeg var ikke den, der købte mest.
 27.8. var der  havebesøg af Susanne og hendes mand Jørgen fra Rosenkreds Fyn
31.8. den sidste sommerdag var god
September
 Nye skud på R. Hydon Velvet
 Crownprinsess Margareta 3.9.
 Et nyt fuglebad bevogtet af Bellis
 8.9. mosekonebryg
 18.9. mørke skyer med solskin
en smuk ny rhododendron
Oktober:
 1.10. besøg af Signe, Gerd og Linda I.
 3.10. voldsom storm, som knækkkede Mme Alfred Carriére´s top af
 12.10. var Cecil og jeg på tur, her er det fra Linda Borgs have i Silkeborg
 videre gik turen til Lønbæk Planteskole
 23.10. Cecil fik mange godter med hjem den dag.
 25.10. var Cecil og jeg på tur igen, denne gang besøgte vi Kai Overgaard´s flotte rhododendronhave i Mariager
 På turen hjem besøgte vi Anettes Flora
Det var vores mest aktive år, sikken en masse ture, desværre er det slut nu med den glæde.
November:
 dejlige solskinsdage, her er det ahornen på hjørnet ind til haven 3.11.
 10.11.
 12.11. Rim
 og is på vandet
 silkehalebesøg  12.11.
18.11. milde gaver fra Ole Larsten i Grenå. Træpæoner
December:
3.12. frostvejr
 12.12. var jeg helt alene i Rungsted for at passe den lille Theodor
 det var en smuk tur til vuggestuen
Cameliaen blomstrede
Året endte gråt og trist.
I dag stormer og regner det over hele landet, færgen har foreløbig aflyst en enkelt tur, og vandet har igen overtaget bedene.
God søndag derude. I dag er der god tid til at lave indlæg og god tid til at læse nye indlæg.

28 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Dejligt med nogle glade billeder på en voldsomt blæsende søndag. Her har der været nogle grimme vinde af stormstyrke, der har smadret flere krukker. 2016 var et begivenhedsrigt år, og jeg var meget glad for både rosentur, og at du og Cecil kiggede forbi. Det var garanteret mig, der kom til at købe flest roser - siden har jeg jo modereret mig en del, og det er vist meget godt :)
    Mon ikke vandet står højt igen i jeres have? Træls vejr, men vi kan jo ikke gøre noget ved det, desværre!
    God søndag til dig 😊
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det er lige, hvad vi trænger til i dag i det skrækkelige vejr. Ærgerligt med dine krukker. Ja det var et godt år, hyggeligt med både rosenturen og besøg i din have. Jeg husker, at vi alle gik amok med rosenkøb, men det kan godt være, at du fik flest ;) Vi må have en tur igen i år.
      Jo vandet står højt, og det blæser godt, det er meget træls.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Flotte bilder fra 2016. Rim på rhodoer er bare så flott, og det må være et syn hos deg med så mange planter.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak ja det er flot med rim på rhodoer, men det har vi slet ikke set noget til i vinter.
      Klem

      Slet
  3. 2016 var da virkelig et år hvor I så mange folk både hos jer og andre steder og flittig med indkøbene var du også.
    Jeg husker godt at der kom frost før jul og i november, det var tider dengang :)
    Hvad mener du med at nu er det slut med ture?
    Det er rigtigt træls vejr i dag, slet ikke til at komme udenfor og det regner og stormer her - sikkert også meget hos jer - og så al den vand. Æv.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var et aktivt år 2016.
      Ja også i 2016 fik vi lidt frost, det var rigtig godt, vi kan snart ikke huske, hvordan det er.
      Med hensyn til turene, har jeg ikke mere kontakt med Cecil, så ingen ture med hende mere, det var ærgerligt, det var ellers fedt med de ture. Jeg tror hverken hun har tid eller lyst mere, desværre.
      Ja det er uhyggeligt vejr også i dag, vand har vi rigeligt af.
      Knus

      Slet
    2. Ah... på den måde. Jeg var bange for at du slet ikke ville på tur mere, men det er jo selvfølgelig altid rart med en rejsekammerat (og chauffør).
      Mon ikke det lykkes at mødes udenøs i løbet af sommeren...

      Slet
    3. Ja jeg vil gerne på tur, men det er rart at have en at følges med og gerne en chauffør :) men det kniber.
      Jo mon ikke - ellers ses vi vel herovre - også i år.

      Slet
  4. Good afternoon dear Lisbeth,
    Wonderful to see what the second half of 2016 brought you.Great that you've had so many visitors. The photo's of what went home with you during your visit's are bringing a big smile on my face. Also here the weather is terrible. But let's hope things will be better next week!!
    Have a wonderful day
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good afternoon dear Marijke
      2016 was a nice year, I brought a lot at home also this year, I love it but I don´t have much space longer.
      The weather is very bad, I am not quite sure it will be better next weekend but we hope so.
      Same to you
      Rosehugs Lisbeth

      Slet
  5. 2016 ser ud til at have været et fint haveår. Og hvor har den trofaste bil slæbt mange læs hjem til øen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var det. Det var ikke min bil hver gang, men den har også gjort det godt :)

      Slet
  6. Hej Lisbeth

    Ja, det var i 2016 du fik alle de pæoner fra OLe L. Godt at de mest spændende klarer sig så godt!
    Sikken en masse indkøbsture i damer fik lavet - det ser hyggeligt ud!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var det, jeg håber, der bliver blomst i lidt flere i år, de har været længe om at komme i gang.
      Ja det var hyggelige ture, vi var på, og det bedste var, at vi fik masser af planter.
      Tak i lige måde

      Slet
  7. det er lige sådanne dejlige billeder vi trænger til på sådan en snaskdag. Ih hvor er gemalen blevet drillet af ungerne, han har fødlsdag i dag, den stakkel.
    Og han havde jo sat næsen op efter bedre vejr.
    Jeg har altid været facineret af træpæoner. De ligner fortidsuhyrer der på græsset.. Men blomsterne er jo så smukke.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Tillykke med manden, nej den dag er ikke helt heldig, vejret har været virkelig slemt, men der er nok andre, der har haft fødselsdag :)
      Træpæoner er flotte, men du har ret, om vinteren ligner de fortidsuhyrer.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Dejligt med noget sol på indlægget på sådan en forfærdelig dag. Det blæste dog hurtigt af her, men det pisser stadig ned. Det er godt nok deprimerende.
    Det blev da til nogle ture sidste halvdel af 2016 og ja en tur til Jas er jo næsten blevet en tradition men det begynder nok efterhånden ar knibe med plads hos os alle, men det har været rigtig hyggeligt at mødes og finde roser vi ikke kunne undvære.
    Fine pæon gaver du fik det år og nu er der jo gået nogle år og de er blevet nydt i dine indlæg og de bliver jo nok kun flottere som årene går.
    Dejligt at du har mod på at tage på langfart og passe børnebørn. Det er jo lidt af en tur uanset hvem af dem der har brug for farmor.
    Mon ikke at vandstanden er høj hos jer igen, for vejret har jo nok ikke været bedre hos jer idag.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har været en fæl dag i dag, det har regnet mest her til aften, så Bent patruljerer rundt derude, det er helt tosset med vandstanden og slet ikke til at styre. Pumpen kører uafbrudt, det kan de ikke holde til.
      Ja vi kunne bruge mange ture til Jas, men det kniber efterhånden med pladserne, vi er nu næsten nødt til at besøge ham ;)
      Jeg håber, pæonerne fra Ole kommer til at blomstre noget mere i år, de er ikke rigtigt kommet i gang endnu, kun nogle få af dem.
      Ja jeg vil gerne passe børnebørn, det er bare en skam, de er så langt væk, det lægger en dæmper på det.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth, det er gode minder 2016 nåede jeg HøneballeHaven 2 gange. Nu må jeg se at få taget mig sammen i 2020 og komme over og se hvad i går og nusser med i haven :)) der er jo sket en del i det forgangne år. Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja tænk at du nåede herover to gange i 2016, vi håber at se dig i år, du må jo holde øje med, hvad vi laver ;)
      Knus til dig fra os

      Slet
  10. Ja, det er godt nok trist med det evindelige vand og blæst. Her har jeg ikke vand i haven - endnu da - men til gengæld bliver mange af mine blomstrende krokus lagt ned af (slag)regn og vind...æv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja det er snart ikke til at bære med det forfærdelige vejr, der er snart ikke nogle steder i min have, hvor der ikke er vand.
      Mine krokus vil slet ikke springe ud i år, de mangler sol.

      Slet
  11. Hej Lisbeth!

    Många fina bilder och jag gissar att många fina minnen också dyker upp när du går igenom arkivet. Säkert mycket som du glömt men som nu kommer upp ur minnets gömda små vrår.
    Milda makter så många rosor du inhandlat men jag förstår att det händer med tanke på alla växter som växer i er trädgård. En del jobb att få ner dem i marken men spännande när det väl är gjort.

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Ja det er skønt at kigge efter billederne, så kommer minderne frem, måske har jeg glemt, hvor længe det er siden :)
      Ja jeg har mange roser, lidt for mange når de skal beskæres, det er et stort job - men også at finde plads til dem kan efterhånden være svært.
      Kram

      Slet
  12. Både haven og vejret så dejligt ud i løbet af året, så det var lidt trist at året sluttede gråt - sådan synes jeg ofte december er, grå og tåget. Ellers var det et halvår med mange aktiviteter både med gæster i din have og besøg hos andre, det er så hyggeligt :-)
    Mon det er børnepasning den skal stå på i Rungsted i år også? Jeg er så heldig at få lov at hente barnebarnet i vuggestuen en gang om ugen og jeg nyder det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja 2016 var vist et godt år, men du har ret december er tit grå, i år er det bare fortsat. Der skete lidt af hvert i 2016.
      Ja på lørdag om en uge er jeg i Rungsted, jeg vil gerne tage Dorthealiljer med til dig, hvis det ikke er for langt for dig at køre.
      Ja du er heldig, jeg forstår godt, at du nyder det, det ville jeg også gøre, hvis jeg havde chancen.

      Slet
  13. Hov. Jeg tror da, min kommentar er væk.
    Det er ikke sådan med teknikken.
    Det var et travlt år med besøg i og uden for haven.
    Og vejret viste også blæst dengang. Som det dog har stormet på det seneste. Nu må det snart slutte.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  14. Hej Lisbeth
    Det forstår jeg ikke, men den er der ikke, jeg mener bestemt, du kommenterede som en af de første. Gad vide hvordan det går til.
    Ja blæsten må gerne holde nu, desværre lover de kun blæst de næste mange dage :( det er enerverende.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet