mandag den 26. marts 2018

En forårsdag på Samsø

Tænk det var helt forårsagtigt i dag, så jeg måtte ud med kameraet. Billederne kan da ikke vente til efter påske, derfor får I nu en stribe billeder af det blomstrende forår i min have:
som I kan se var det rigtig dejligt









Det var noget de kunne lide


selv bierne var vågnet op

da jeg kom hen til disse vintegækker, var der en summen af bier, sikken en glæde.
Den måtte jeg dele med jer.
 Påskeklokken her er rigtigt fin
Tete a Tete er tæt på blomstring
 Aloha står fint endnu - helt utroligt
og iris reticulata Katherine Hodgkin er blevet til rigtigt mange.

Jeg ville lige dele min glæde med jer, i morgen er det alvor, hele familien kommer, så ikke mere fra mig nu. Jeg nåede at forberede det hele og fik klippet de sidste roser, så jeg er glad.
God påske endnu en gang.
Ornithogalum Dubium står og blomstrer flot her inde, en ny blomst er på vej, en god påskefarve.

37 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Hovsa så var du her lige igen :-) billeder med forårs tema er sørme også velkommen. Her har det været lyst blandet. Sol og forårsagtig indimellem men når solen gik væk syntes jeg at dert var til den kolde side.
    Den er godt nok smuk den påskeklokke. Jeg har slet ikke fået klippet gamle blade af mine endnu. Hold op hvor er jeg bare bagud i år.
    Endnu engang også en god påske herfra
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja billederne brændte i kameraet, så jeg måtte vise jer dem :)
      Jeg tænkte, at der nok var mange, som gerne ville se krokus i blomst. Jeg synes faktisk ikke, at det har været koldt i dag, jeg har nydt at være ude.
      Påskeklokken er en af dem fra Staudefeen, som du købte for mig, den er ret smuk. Det kan være, du når de gamle dage sidst i påsken.
      Tak for det og i lige måde og tak for din trofasthed, der er meget stille i aften :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Det må jeg da nok sige, men du havde jo også sol - det var mere end os andre;)
    og du har nok ret efter påske er det forhåbentlig frygteligt passé!

    Flotte billeder!
    Det er jo lidt dumt af rosen, men må må bare beundre dens vedholdenhed:)

    Ha det hyggeligt med familien

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var en dejlig dag, og jeg kunne se på DMI, at I andre ikke havde særligt godt vejr. Fredag lover de godt vejr, lad os håbe at alle for del i det.
      Tak for det, så du bierne :)
      Ja det er utroligt med den rose.
      Jo tak for det.

      Slet
    2. Jamen ja jeg så bierne - det er jo fantastiskt - håber de klarer at sove lidt nu når vejret skal blive køligt igen!

      Slet
    3. Ja det var skønt - I går lovede de sol her fredag og mandag, det gør de ikke mere :(

      Slet
  3. Orv en masse dejlige krokus.
    Her var det også forårsdejligt i solen og i læ. Nede ved vandet var det fortsat koldt. Æv.
    God familiepåske.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var så skønt, synd det ikke bliver ved.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Ja, i går var vist en dejlig forårsdag - jeg nåede lige at opfange det efter kl. 17...

    Rigtig god påske sammen med familien, nyd nogle dejlige dage sammen.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Godt du nåede at at få lidt af forårsdagen med, det har også været fint her i dag, men lidt køligt.
      Tak jeg nyder det i den grad, nu sover de små.
      Knus

      Slet
  5. Her blev det også rigtig skønt sidst på dagen. Indtil da havde solen kæmpet noget for at nå igennem, og vi fik også lige et par små byger. Jeg skal da love for at krokus kvitterer for det fine vejr, det er noget, de kan lide. Ha' nogen skønne dage med familien!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja i går var en god dag, den her også været ok i dag.
      Tak for det

      Slet
  6. Ja, mandag var en fin forårsdag med åbne krokusblomster. I dag er det gråvejr, og krokusserne har lukket sig i igen. Ærgerligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var det, i dag var også ok, men ikke så god så de lukkede sig op igen, det var en skam.

      Slet
  7. Rigtig god påske til jer og god fornøjelse med gæsterne :-). Kh Mette

    SvarSlet
  8. Så smukke forårs billeder Lisbeth.
    Det er ret vildt sådan en forskel der er i vores lille land.
    Dine iris er til at dø over. De er smukke og så er de ikke engang hvide:)))))))))

    Knus og glad påske
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Charlotte
      Ja det må man sige, du må have sådan nogle iris, det er så fine forårsblomster.
      Knus og i lige måde
      Lisbeth

      Slet
  9. iihh, en masse skønne krokus. Du er godtnok meget længere fremme end vores have. Osse dine iris pragtfulde. Jeg er spændt på mine i år. Blomsten blev hapset sidste år, om det var fasaner eller snegle er jeg ikke sikker på, så jeg våger over dem som en hønemor. De er nu dårlig nok kommet op, så dine er da meget langt fremme.
    god påske hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja krokus var så fine i går, i dag var de lukkede igen. De små iris er rigtig fine, jeg håber dine vil blomstre i år og at de ikke bliver spist. Godt du passer på dem. Ja vi er lidt længere på denne tid af året.
      Også gode påske hilsener til dig
      Lisbeth

      Slet
  10. Härlig vårblomning! Det känns som allt ligger klart och kommer explodera när sol och värme anländer.

    Ha en fin Påsk! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det var en dejlig vårblomning, desværre var det ikke helt så fint i dag.
      Tak i lige måde
      Lisbeth

      Slet
  11. Så er I foran på points i din landsdel, og tak for disse positive krokusindtryk! Giver håb for os andre også.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det skal nok blive lige så fint hos jer, det varer bare lidt længere.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  12. Hej Lisbeth

    Døgnet har ikke mange nok timer for tiden, så jeg er på etterskudd med å lese blogger. Vakre krokus som blomstrer så fint hos deg. Så deilig å kunne ha vår allerede nå.

    God påske!
    Klem

    SvarSlet
  13. Hej Marit
    Nej det er ikke nemt at nå det hele, jeg er også bagefter, fordi familien er her. Ja vår er det ikke rigtigt, vi har frostgrader, og de lover sne.
    Tak i lige måde
    Klem

    SvarSlet
  14. WOW! Hvor er dine krokus langt fremme.
    Her var det også forårsagtigt i vejret i mandags - dog tittede solen kun frem sporadisk, så vi havde mest gråvejr, men bare det, at det var tørvejr og det nærmest ikke blæste + 5-6 plusgrader - det var vildt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja det er de, men det er både godt og skidt med den kulde vi igen har fået, men mandagen var fin, det var den dag jeg tog billederne.

      Slet
  15. Krokus i flok er smukke, når solen skinner, og de folder sig helt ud. Nu har vi haft glæde af vintergækkerne i flere måneder, men jeg synes ikke, man kan blive træt af dem, dertil er de for små og fine.
    Du må have en god påske!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja krokus er så flotte, når solen skinner. Men du har ret i, at vintergækkerne har været til glæde i flere måneder, der er da trods alt fordele ved vinteren.
      Tak i lige måde

      Slet
  16. Jeg lagde jo mest mærke til næst sidste billede af haven, hold nu fast der er blevet klippet ned og forårsrengjort. Du har været lige så flittig som de små bier der allerede er i gang med at samle pollen.
    Det er nogle fantastisk dejlige billeder og man kan da sagtens mærke din glæde helt ud gennem kameraet.
    Rigtig god fornøjelse med dem alle sammen her i påsken og mom vi så ikke liiiige får et par billeder af de kære små, og hvad mon de har fundet på du skal have i gave i År ?
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Så meget kan du nu heller ikke se på næstsidste billede, jeg har kun beskåret roser ikke andet. Så flittig som bierne har jeg slet ikke været og i dag sner det igen, der er ikke noget forår i luften.
      Jeg har nydt dem alle, der er lige et enkelt hold tilbage endnu, i morgen er der igen normale tilstande i huset. Så må jeg se, om jeg kan underholde lidt igen, der er ikke meget nyt at vise, men så må jeg jo bruge arkivet igen.
      Knus til dig.

      Slet
  17. Hej Lisbeth, skønne billeder. Hvor dejligt at læse om bierne.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nina
      Ja det er opmuntrende at læse om bierne.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  18. Hej Lisbeth,
    Smukke billeder af dine fine krokus. Vi har ikke sne, men koldt er det. God påske herfra og nu må der godt komme varme. Imponeret over du allerede har klippet roser. Her har jeg ofte ventet til midt/ sidst i april.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne
      Ja når solen skinner på krokus, bliver de smukke. Vi har heller ikke sne, men her er det heller ikke varmt.
      Jeg klipper altid roser tidligt, der er ikke sket noget ved det endnu.
      God påske - vi håber på varme.

      Slet
  19. I really like your post good blog on site,Thanks for your sharing.

    หนังออนไลน์

    SvarSlet