torsdag den 22. marts 2018

Årets gang i haven

Selv på denne dag må jeg ty til arkivet

for da jeg stod op i morges så haven sådan ud
 udsigten fra Bertels bakke så sådan ud
til forskel fra udsigten d. 20.3.
Jeg beklager det dårlige vejr, nogle gange har det da været solskin på min fødselsdag, men vi har desværre ikke set den hos os. Det er sidste gang jeg fylder år i 60´erne, uha hvor tiden går.

Nå men nok snak, jeg har valgt billeder i arkivet fra året, der gik. 2017 var jo ikke det bedste år, det lader foreløbig ikke til, at 2018 bliver bedre, vi kan kun håbe og krydse fingre for et bedre haveår.

April var kølig, men det ser da ud til, at solen skinnede ind i mellem. Snart ser det forhåbentlig sådan ud igen





I maj blomstrede alle mine skønne rhododendron eller de fleste af dem

 der var nemlig også nogle i blomst i juni

her kom også nogle af roserne i blomst og ikke mindst de skønne valmuer

i juli kom der rigtigt gang i roserne


 August var en frodig måned for stauder og liljer
i september begyndte roserne igen at blomstre




oktober og november kom med de smukkeste efterårsfarver

Der er også lyspunkter Erythronium dens-canis er på vej op
og en smuk helleborus er på vej.
Jeg beklager den manglende sol og håber på bedre held i morgen.
God dag til jer alle.
Til slut en hilsen fra Bent
Jer der har været her, ved godt hvem der spiser lagkagen :) han er svært tilfreds.

28 kommentarer:

  1. Kære Lisbeth
    Du skal nu have tak for at det i det mindste ikke blev sne i dag. Så må du fikse sol på 70-årsdagen :-)
    Sjovt med en lynkavalkade hen over året. Det er godt at vide, at vi trods alt nærmer os dag for dag.
    Jeg er sikker på, at Bent og jeg lynhurtigt kunne spise sådan en kage...
    Tillykke med dagen
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Ja selv tak, lidt sne kom der jo så, men det forsvandt heldigvis hurtigt igen. Jeg er før vågnet op til sne på min fødselsdag, men det har også af og til været solskin. Ja heldigvis må der snart blive mulighed for at tage lignende billeder.
      Jeg lover, at når I kommer herover, bliver der serveret sådan en kage for jer :)
      Tak for det.
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Vi fik så lidt sne, at det smeltede straks om morgenen, så det tæller ikke i dette tossede forår.
      Mums. Havekage er noget af det bedste. Jeg regner med, at vi får perfekt havevejr, når vi kommer :-)

      Slet
    3. Ja heldigvis forsvandt sneen hurtigt igen, i dag er det også gråt.
      Ja havekage er godt, det synes de fleste af mine gæster :)
      Selvfølgelig er det fint vejr, når I kommer, det bestiller vi, så snart vi kender datoen :)

      Slet
  2. Et stort tillykke på fødselsdagen. Jeg håber, du har haft en god dag. Mon ikke der er et stykke lagkage tilbage til aftenkaffen?
    Jeg kan da se af de sidste billeder, at foråret er på vej hos dig, du skal bare styre din tålmodighed lidt endnu.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Elna
      Jeg har haft en fin dag, hvor jeg har talt med børn og børnebørn på skype, det var det bedste. Der er masser af lagkage tilbage, der er nok også til i morgen. Jeg spiser den ikke, laver den kun :)
      Det er svært at blive ved med at styre tålmodigheden, men vi er nødt til det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth.
    Rigtig hjerteligt tillykke med fødselsdagen.
    Ja, føj da, som tiden går! Det er faktisk uhyggeligt!
    Hils gerne igen til Bent. Det er klart, at han var glad.
    Jeg håber også du havde husket is til dig selv.
    Dejlige billeder fra din have, som altid ser dejlig ud, uanset årstid.
    Knus og kram fra
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Malene
      Ja det er ret uhyggeligt med den tid, vi bliver bare ældre og ældre.
      Jeg skal nok hilse Bent, han er altid glad, når han får lagkage, denne gang skal han ikke dele den med nogen :) Jo jeg havde husket isen.
      Tak skal du have.
      Knus og kram til dig
      Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Ja tænk at skulle vågne op til sne på din fødselsdag (ingen sne her) men det ligesom om at vinteren ingen ende har i år. Nu lover de igen ned til 10 minusgrader om natten i påsken. Håber du på trods af de vejrmæssige udfordringer har haft en god dag og at den jo nok mest er blevet brugt indendøre, og kunne solen ikke skinne ja så kunne du jo finde billeder frem fra arkivet med sol på :-)
    Ja Bent ser svært tilfreds ud og denne gang får han lagkagen helt for sig selv i modsætning når bla. vi har besøgt jer ja så må han pænt dele :-)
    Fortsat god fødselsdag og en god aften til dig, Bent og hundene.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er sket før, men jeg kunne godt have undværet det syn og 10 minusgrader i påsken, øv vi vil have forår.
      Jeg har haft en fin dag, stille og rolig og Bent nød lagkagen :) tænk ingen at dele med, men det gør han nu gerne, når I kommer på besøg.
      Tak for det og god aften til jer
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Tillykke med dagen!
    Også her kom der natlig sne og det hele sumper og sjasker, mon vi skal ind i starten af april før varmen rigtig kommer? Sådan var det jo også i 13.
    Flotte hundetand knopper, typen af marmorering viser at det er dens canis du har der:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak for det - ja den sne kunne vi godt have undværet, her er det også blevet sumpet igen. Det tyder på, at vi skal helt hen i april, før der kommer varme, så må vi håbe, den kommer der. Ja der er meget der minder om 2013.
      Ja marmoreringen på løvet er helt tydeligt dens canis, det er altid den første, der kommer op :)
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Tillykke igen, selvom vi nu allerede er kommet over i næste dag... Dejligt at høre at du havde en god dag, det er skønt at få talt med alle de unge og børnene, det er vel også en slags forkælelse på fødselsdagen.
    Flot at du laver lagkage alene til Bent, men han har nu fortjent den, tænker jeg - hils ham.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Ulla
      Ja nu er det heldigvis overstået for denne gang :) Ja det var en gave at få talt med de unge og få set børnene.
      Ja det har han da bestemt fortjent, jeg havde nu regnet med, at han skulle dele den med nogen, men der var ikke nogle, der havde tid.
      Knus

      Slet
  7. Også et stort tillykke herfra:) Lad os håbe på varmere vejr snart. Nu gider vi det ikke mere. Hils Bent:)

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth!

    Och grattis i efterskott om jag förstår rätt så är det en stor och jämn födelsedag :) Javisst går åren och bara fortare...

    Trädgårdsbilderna var sköna. Även här kom snö igår och även om den töade samma dag så gör det att den gamla snön ligger kvar längre. Så inga hundtänder i sikte här ännu.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Tak for det, ja det går stærkt.
      I år har vi "fornøjelse" af vinteren længe, desværre.
      Tak i lige måde

      Slet
  9. Forsinket tillykke med fødselsdagen, det lyder som om du havde en god dag. Her lå endnu et fint lag sne overalt igår morges, men endnu engang forsvandt det meste i løbet af dagen:-)
    Dine havebilleder er fine og smukt blomsterrige og snart begynder den nye sæson for alvor - der er noget at glæde sig til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Tak for det, ja en dejlig stille og rolig dag, sådan kan jeg bedst lide det. Der lå også sne her, men det forsvandt hurtigt igen.
      Tak - ja hvor vi glæder os til det hele bliver smukt igen, nu må der da snart ske noget.

      Slet
  10. Hej Lisbeth, er du virkeligt så gammel..eller ung :o)))
    Har lige læst at en helt bestemt kendt havemand også havde fødselsdag i går :o))) Hmmm..gad vide..ja det med vejret jo bare en gammel joke :o))
    Nå men spøg til side
    Godt du har dit arkiv så vi kan se hvad vi kan glæde os til.
    Det var godt Bent fik lagkage, det fortjener han og han ser nu også rigtig glad ud :o))
    Den er nu også god din lagkage :o))
    Glæder mig allerede til den, for selv om jeg har travlt og er meget optaget i år, så kommer jeg til Samsø som jeg plejer. Overvejer endda en ovarnatning :o)) men mere om det senere.
    Kæmpe Fødselsdag knuser fra Mig til jer begge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Jeg mener nu, at det er i dag CD har fødselsdag, så han må selv stå inde for vejret i dag, så må jeg tage i går :)
      Jeg forstår heller ikke, at jeg er så gammel, men det siger dåbsattesten :)
      Ja Bent var også glad, tak for ros, ja han kan også godt lide lagkagen.
      Det lyder godt, at du kommer igen i år, dejlig tradition og med overnatning, det er flot.
      Kæmpe knuser fra os

      Slet
    2. Så har jeg dobbelt tjekket og du har ret med CD's fødselsdag :o))

      Knus

      Slet
    3. Det vidste jeg godt, jeg er en ørn til fødselsdage og jeg brød mig ikke om, at han har så tæt på mig, men det var dog ikke samme dag :)
      Knus

      Slet
  11. Stort tillykke med fødselsdag.
    Er sikker på at Bent nyder den, trods det knap så gode vejr.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heike
      Tak skal du have.
      Ja Bent nyder kagen, så pyt med vejret, men det er godt nok koldt.
      Knus Lisbeth

      Slet
  12. Hej Lisbeth

    Her kommer en forsinket gratulasjon med gårsdagen! Min tid strekker ikke til nå om dagen, så jeg leser blogger på etterskudd.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Marit
      Jeg har gættet, at du har meget travlt, men flot du læser på etterskudd.
      Klem

      Slet