søndag den 17. december 2017

Flere lørdagsbilleder

Jeg tog så mange billeder lørdag, derfor må jeg lige vise lidt flere, inden I får dagens rhodoer
på sådan en flot dag  gik jeg selvfølgelig igen en tur

 her er havkig og en dejlig grøn golfbane
søen ved golfbanen
 en anden sø
og med kirken i baggrunden
flere solskinsbilleder fra haven
 Egebladet hortensia i modlys
 flere hortensia
 orangegrenet lind
 bøgetræ med gamle visne blade lyser op i solens stråler
det samme gør Liquidambar, som stadig har lidt blade tilbage
 for ikke at tale om parykbusken
 her er en frossen Penstemon Raven
og en frossen Rudbeckia
 Lemon Cloud er også mærket af frosten
solen tændte lyset i pavillionen
Roser fra i fredags:
 Koco Loko
 Golden Celebration
 Marie Curie
og en slidt Pat Austin
Rhododendron:
 vi er stadig til højre for stien ud mod vejen
 her står den skønne noget røde Tina Heinje, en yakushimanum hybrid, billedet er fra 17.5.
30.5. har den ændret kulør må man sige, den har ligesom de fleste yakushimanum en overdådig blomstring,
Til venstre for stien står Lees dark Purple og Azurro
 Lee´s dark Purple og et glimt af Charles Dickens
Azurro
 til maj ser det sådan ud
for her står nemlig også  T. concinnum og R. luteum
 R. Luteum ikke nær så smuk i år, så jeg måtte tilbage til 2016 for at finde gode billeder.
 så smuk var løvet 30.10.2016, i år var den slet ikke køn, mangel på sol måske
og R. Luteum Basta, ens men alligevel lidt forskellige i farven
Igen en sen udgivelse, selvom natten er der mange, der læser med. Jeg udgav ca. samme tid i aftes, til morgen var der omkring 800 sidevisninger, nu er der det dobbelte, og nej ingen russere.
God nat/morgen - god start på ny uge.

22 kommentarer:

  1. Sikke smukke billeder fra golfbanen - det ud over vandet er da bare helt fantastisk. Sikke farver!
    Jeg bliver ofte overrasket i denne tid af besøgstallene - mit indlæg fra i går slog alle tidligere rekorder og har allerede lagt sig på 2. pladsen for mest besøgte indlæg overhovedet - og heller ingen russere her. I dag er besøgene noget mere moderate, men stadig pæne. Det er dejligt motiverende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Skønt at du også har mange besøgende. Underligt her op til jul, men du har ret, det er dejligt motiverende. 105 siden jeg udgav for ikke længe siden :)
      Ja det var smukt vejr i går, havet og golfbanen klæder hinanden godt.

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Deilige bilder! Koco Loko er en rose jeg gjerne skulle hatt her. Den har en nydelig farge.
    Tina Heinje har jeg aldri sett før.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak for det, ja Koco Loko er en fin rose, jeg glæder mig til at gense den. Nej jeg har heller ikke set Tina Heinje andre steder, den har en flot blomstring.
      Klem

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    1600 besøg det er jo vildt mange, har de fordelt sig bredt over dine mange indlæg eller er det kun det sidste?
    Ja, der findes rigtig mange flotte luteum selektioner - i naturen findes der helt orange former og vist nok også en hvid har jeg set.

    Du må have en dejlig juleuge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er vildt mange, kurven stiger så snart jeg har udgivet et indlæg, der er allerede næsten 600 her til morgen, og klokken var næsten 23, da jeg trykkede på knappen.
      Gad vide om jeg kan finde og få plads til en hvid luteum, det kunne da være sjovt.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Flotte fotos.Smuk natur på Samsø.
    Dine fotos fra haven er rigtig gode med det smukke sollys.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lise
      Ja solen gør en stor forskel.

      Slet
  5. Smukke billeder, det er helt utroligt hvor stor betydning solen har for os alle :) Billederne fra din gåtur er også supersmukke.
    Løvet på dine træer er så flot - ja, hvad søren skal jeg skrive - det hele er bare så dejligt og smukt og vi kan snart skue hen til maj, eller i hvert fald kan vi sagtens huske tilbage til maj :)
    Vildt mange besøg - det er da dejligt.
    Ha' en skøn dag, nu er der kun 5 arbejdsdage tilbage til jul.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja solen har stor betydning for både mennesker og planter.
      Ja det godt vi snart går den rigtige vej igen, og så er der ikke længe til maj :)
      Ja det er vildt mange besøg, men jeg arbejder også for det, kan man sige.
      Super så er der snart juleferie for jer.
      Knus

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Ja så gil den ikke længere og det er igen en grå morgen vi er vågnet op til. Så er det jo bare så skønt at kigge indenfor hos dig og få solen at se. Så tusind tak for en dejlig tur, solen er nu den bedste medicin :-) håber at det går bedre med jeres snotnæser.
    Dejlige roser. Marie Curie står så flot ja det er ikke til at se at billedet er taget i december.
    Ja så er der rhodoerne og der er jo lige en af de smukke blå, men det gule vækker mindelser om en fantastisk duft :-)
    Jeg skal til juleafslutning med strikke damerne i aften, så der skal spises og hygges og måske strikkes lidt. Det blir helt sikkert hyggeligt.
    Ha en rigtig god dag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Vi nåede lige at se solen i dag, men nu er det helt gråt. Ja så vidt muligt viser jeg helst solbilleder. Jeg er ved at være over mit, men Bent er hårdt angrebet.
      Det er utroligt med Marie Curie, hun ville ikke blomstre i sommer, men nu skal jeg da love for, at hun er kommet efter det. Ja jeg glemte da at skrive om luteums fantastiske duft :)
      Det lyder hyggeligt, rigtig god fornøjelse.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. skønne stemningsbilleder :) - tak for rundturen på Samsø ;)

    SvarSlet
  8. Der er smukt på Samsø :-)
    Parykbuskens farver er vel nok flotte her i sidste halvdel af december.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det er der, mon det ikke minder om Mols.
      Ja det er fantastisk, at parykbusken bliver ved at have så flotte blade og ikke taber dem.
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Jo her er også smukt. Jeg har taget mange billeder på mine morgenture :-) Men jeg kan ikke være med med så flotte blade på buske og træer.

      Slet
    3. Så må du sætte billeder ind fra dine morgenture, smukke landskaber og vand er også godt :)

      Slet
  9. Ja, det kan være fristende, men jeg forsøger at holde bloggens fokus på haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja så regelret er jeg ikke, jeg blander det hele sammen, og åbenbart er det noget læserne kan lide. Jeg sørger dog altid for, at der er noget om haven med på billederne

      Slet
    2. Ja, du har altid mange havebilleder med. Jeg er heller ikke heeelt afvisende for tanken ;-)

      Slet