torsdag den 18. august 2016

En dejlig dag

Bedre dag kunne min familie ikke vælge til at besøge Samsø, vi fik hygget og snakket, og de kom en tur rundt på øen. Det var det dejligste vejr - ligesom i resten af landet.
Vi sad i pavillionen men var lidt bekymret for, at det skulle blive for varmt derinde. Heldigvis var Bent kreativ og satte parasollen op for at skygge.
Der kom sørme også lidt planter med hjem
Blandt andet Montbretia, haveklinte, lammeøre og linaria.
min kusines mand var meget betaget over alle vores sommerfugle, han tog mange billeder. Så mange var der ikke i deres have i Hvidovre, det blev jeg lidt forundret over at høre.
Ved køkkendøren har vi en selvsået clematis, som gror ret vildt, jeg har klippet den mange gange. Blomsterne dufter godt.
Jeg har også klippet staudeclematis Recta purpurea, se så flot den remonterer, det må jeg huske.
Viorna Elfe igen i dag
 Drejeblomst og rosen er fine sammen
 men også den mørke stokrose og phlox er et fint makkerskab
eller hvad med R. Hydon Velvet og konvalbusken
Roserne:
 A whiter shade of pale
 Den nye Audrey Wilcox er nu i blomst
 Ghita Renæssance
 Louise Bugnét
 Mendoza
 Munstead Wood, så smuk
 Souvenir de mme Auguste Charles med en ny knop
 Souvenir de Sct. Anne
Zepherine Drouhin
 Golden Celebration
 Jacqueline du Pré
 Janet
 St. Cecilia, tre på stribe
 Sutters Gold
Zonta
Vi må selvfølgelig også lige have Hot Chocolate
 to  planter
forskellige farver, den falmer med ynde
Til slut en smuk solnedgang
God dag til jer, skyerne er ved at lette her, og solen på vej.

14 kommentarer:

  1. Ja, det er rigtig dejligt at solen atter er begyndt at kigge frem.
    Her har vi dog gråvejr i dag...ved ikke om solen overhovedet får brændt skyerne væk, men man kan da håbe.
    Det er min sidste feriedag i denne omgang, så efter at have vasket tre maskiner tøj, har jeg besluttet at slappe af resten af dagen...med bloglæsning, havebladslæsning og tv-kigning. Sidst på eftermiddagen skal jeg dog lige ud og vande lidt, men ellers må haven vente til weekenden.
    Hav en dejlig torsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Måske skal vi sige så længe, det varede. Her er også skyet og blæsende, jeg tror jyderne er de heldige vindere af solen i dag.
      Du må nyde din fridag og slappe af i dag.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. Hej Lisbeth!
    Ser ut som en lyckad dag för besök, vi har haft lite grått och mulet, men nu tittar solen fram igen. Fantastiska rosor, och Munstead Wood, har en härlig färg.
    Ha det fint / Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Ja det var en fin dag til besøg, det var heldigt, i dag er det gråt og blæsende. Munstead Wood har en flot farve ja.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Hej Lisbeth

    Det ser da godt ud - interessant med de 2 versioner af Hot Chocolate - godt den falmer på en ok måde!

    Ha en dejlig dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja Hot Chocolate har en charmerende måde at falme på.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Dejlige billeder.
    Her er fint solskinsvejr i dag.
    Håber du har haft en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Tak for det. Godt I har fint solskinsvejr, det har vi kun en gang imellem, vi har en del vind og mange mørke skyer, som ikke giver vand.
      Men dagen har da været fin nok.

      Slet
  5. Dere var heldige med været! Jeg tror at jeg har maken clematis som deg. Den er i alle fall veldig lik, og blomstrer akkurat nå. Full av mange bittesmå hvite blomster.
    Nydelig solnedgang!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det var vi, i dag har det ikke været godt. Den hvide clematis er slem til at så sig selv, jeg har ikke selv plantet den, slet ikke der hvor den står midt i en syrisk rose :)
      Tak for det
      Klem

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Ja det ser ud til at det var den perfekte dag der var valgt til familiebesøget. Idag har det været noget mere skyet her men jo heldigvis ikke koldt. Ja selvfølgelig fristetes man til at sige fik gæsterne planter med hjem.
    Jeg har fået et skud af konvalbusk af min nabo men jeg syntes at den havde rigtig mange rodskud. Nu kan jeg så lige høre dig om den breder sig meget. Indtil videre har jeg den stående i en potte.
    Kan se at jeg skal være glad for at ha' fået fat i både Munsted Wood og Ghita :-)
    Som vanligt en flot solnedgang og mon ikke du har fanget en mere i aften men nu er vidst med at være hurtig med kameraet for nu er den hurtigt ovre og så er det mørkt.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var den perfekte dag, her har det også været skyet og lidt blæsende. Jeg må skuffe med solnedgangen, der var ingen her, kun skyer. Vi har haft kaffegæster i pavillionen, det blev lidt mørkt til sidst, men de kunne godt se og spise lagkage :) Der er ingen rodskud på mine konvalbuske, det har jeg aldrig set eller hørt om på dem. Den breder sig ikke, men bliver selvfølgelig lidt større, men ikke meget.
      Ja det er begge skønne roser, det kommer du ikke til at fortryde.
      Ja det blev hurtigt mørkt i aften.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Det var da en heldig dag familien kom på besøg og det var godt at roserne og alle de andre opførte sig eksemplarisk og blomstrede de smukkeste de kunne. Jeg har en konvalbusk men den har aldrig blomstret, skal den have en bestemt str og alder for det ? jeg syntes godt nok den er bette.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det var en heldig dag, de var her. Jeg tror, det har været godt jydevejr, desværre hørte vi til Sjælland i dag :) Roserne var helt som de skulle være :) Min konvalbusk er så gammel, at jeg ikke kan huske, om den blomstrede med det samme. Jeg har også en med lyserøde blomster, den var nok nogle år om at komme i gang. Du må vise den billedet af min, måske hjælper det :)
      Kh Lisbeth

      Slet