søndag den 10. juli 2011

Fine billeder, beskæring og endnu en gang død over sneglene

Så tror jeg bloggen kan lidt igen, så jeg fortsætter med at sætte billeder ind. Morgenen startede med snegledrab, der var mange, suk!!!!
Bagefter var vi rundt og beskære træer og buske, det skal jo også til en gang i mellem. Det er et større arbejde, men rigtig dejligt, når det er gjort.



Coreopsis 'Full Moon'

Denne Himmalaya Ceder er et træ, der bliver lagt mærke til

Kejsertræet vokser helt vildt, det er meget imponerende

En knapbusk, jeg har to, fordi jeg troede, den var frosset væk i vinter, så for en sikkerheds skyld købte jeg en mere.


Min fine sarte mamelukærmebusk er nu begyndt at blomstre


Smuk lilla hortensia

Den skønne Månestråle

I dette bed står to japanske ahorn, en del dagliljer og hostaer, coryopsis en rosa kvæde og en euonimus samt en Liquid Ambra

8 kommentarer:

  1. Hvor er det altså en dejlig have, du har. Den fine mamelukærmebusk tror jeg i øvrigt godt, jeg kunne falde lidt for ;-)

    Ha' en dejlig søndag!

    SvarSlet
  2. Rigtig flotte billeder du har taget:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige billeder af nogle skønne blomster. Sikke et imponerende kejsertræ.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  4. Tak for søde kommentarer, det er dejligt at vide, at nogen lægger mærke til ens blog.
    God start på den næste uge til jer alle

    SvarSlet
  5. Vi har virkelig samme smag i planter :-)
    Jeg har også en lille lysegul coreopsis, min hedder Moonbeam.
    Og din Marmelukærmebusk ligner meget Thur Barnsley. Den har jeg også lige blogget om :-)
    Kan du overvintre din på friland?
    Jeg kunne dengang vi havde milde vintre, nogle gange. Men nu tager jeg dem ind om vinteren, eller gemmer en stikling.
    Hvor er det et flot bed du viser billede af. Jeg elsker også at se større sammenhænge på billederne.
    En rigtig god start på ugen til dig også. Nu er det sengetid her.
    Godnat :-)

    SvarSlet
  6. Hej Hanne
    Sjovt at vi har samme smag i planter :-)
    Min Coreopsis hedder også Moonbeam, jeg skrev bare forkert, jeg synes den er rigtig sød.
    Marmelukærmebusken: Jeg styrtede straks ud for at se efter navnet. Det var svært, det var helt begravet, men endelig fandt jeg det, den hedder:
    White Angel et smukt navn til en smuk busk.
    Vi havde flere frostgrader i vinter end vi plejer, så jeg var bange for, at den ikke ville overleve, men det gjorde den heldigvis. Året før havde jeg en anden, den gjorde ikke.
    Men det er vidst spørgsmål om år, pludselig dør de, har jeg hørt. Så det er nok en god idé med en stikling, jeg har ikke mulighed for at tage min ind.

    SvarSlet
  7. White Angel er et rigtigt smukt navn.
    Jeg har lige fundet et sted hvor jeg tror at de måske kan overleve hos mig, så måske skulle jeg på udkig efter den :-)
    Hvis jeg var dig, ville jeg helt sikkert tage en stikling. De slår virkelig nemt rod. Og hvis du har et bryggers eller lign. hvor der ikke bliver så varmt, så kan de sikkert overvintre i et vindue der.

    SvarSlet
  8. Jeg må tilstå at jeg aldrig har haft held med stiklinger, men har nu heller ikke prøvet så meget. Skal de sættes i så- og priklemuld eller er det godt nok med alm. pottemuld?

    SvarSlet