lørdag den 23. juli 2011

35 mm og vand i haven igen igen

Ja så fik vi lige 35 mm igen og vandet står atter højt i haven. Hvis jeg er heldig, får jeg lavet et regnbed. Jeg håber, at Bent efterhånden vil være med til det. Vi kan lige så godt tage konsekvensen af al den regn, det bliver sikkert ikke mindre med årene, så nu planlægger min havearkitekt/veninde :-) et regnbed. Det skal nok blive godt, håber jeg.
I aften har jeg været ude tre gange og dræbe snegle og sprede blå korn. Sidste gang her for 10 min siden slog jeg 50 snegle ihjel ude på vores vej. Der er ikke så mange inde i haven, men det kommer der, hvis jeg ikke ekspederer dem inden.
Til morgen var den dejligste lilje sprunget ud til trods for regnen.

Det var en opmuntring ovenpå regnen

Samtidig tog jeg et billede af denne smukke rose: Blue Moon

De klæder hinanden disse to

En smuk hostablomst

Lavendlerne blomstrer smukt

Her fra før regnen kom Queen of Sweden

Rosen Resli gror op af det store moreltræ

4 kommentarer:

  1. Puha, det var en ordentlig portion vand, I fik en gang til. Vi fik 44mm i forgårs og 10mm igår, men nu regner og blæser det igen her. Det er så deprimerende :-(
    Jeg kan godt forstå at du overvejer et regnbed, for det lader til at blive normalen med så meget vand i fremtiden. Det bliver spændende at følge med i :-)
    Sikke en dejlig lilje du fik til trøst :-)
    Jeg er også ude hver aften og fjerne snegle, men ikke så mange som dig. Det lyder godt nok som om du er rigtigt plaget i år :-(

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    Ja det var meget vand, men ikke så meget som jer. Det regner ikke noget særligt her, men vinden er kold og kraftig og det er rigtig meget deprimerende. Helt efterårsagtigt, men en efterårsdag tror jeg, at jeg ville gå ud alligevel, men jeg gider ikke i dag. Jeg har lige plukket en smuk buket og klippet visne roser af, så må det være nok.
    Jeg holder mig her ved den varme brændeovn her d. 24. juli, suk.
    Ja vi er plaget af sneglene, men heldigvis kun ude på vejen, ikke så slemt i haven, men hvis jeg ikke er efter dem, kommer de jo ind.
    Vi ser frem til solrige dag i næste uge ;-) håbet er lysegrønt.

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth
    Sikke en smuk rose du har der og så næsten blå! den er skrevet på min huskeseddel, tak
    hilsen Lone.g

    SvarSlet
  4. Hej Lone
    Ja den er rigtig smuk, hvis ikke regnen ødelægger den. Og at den er blå, gør det ikke ringere ;-)

    SvarSlet