mandag den 18. februar 2019

Der er forår i luften

Også i dag blev det en dejlig forårsdag
 solen rødmede flot, da den stod op, måske fordi månen lige havde været på besøg ;)
 det kom den nu hurtigt over
 den skinnede flot meget af dagen
lidt forfængelig er den dog, så den måtte spejle sig i vinduerne
i går var vi til Ediths 1 års fødselsdag, det var hyggeligt at se lille Edith,Theodor og deres forældre igen, men det er en laaaang dag.
Fine solskinsbilleder fra haven:

 udsigt til bænken
 og udsigt fra bænken
Cornus mas er tæt på udspring nu, den står lige ved bænken
Der er gang i påskeklokkerne:
 lyngbedet med Helleborus abschasicus





 denne her bliver dobbelt
 Her har vi H. multifidus
Iris Katharine Hodgkin er tæt på nu
 nå ja der er jo også julerosen og to roser:
 Blackberry Nip
og Mia, begge billeder er fra i dag.
 Kejserbusken er fyldt med blomster nu
R. February Dawn er tæt på
forleden plukkede jeg nogle magnolia grene ind, kun denne blev til noget.

I morgen kommer der gulvtæppe på, bagefter skal jeg til at flytte det hele på plads igen, jeg glæder mig, til vi er færdige med det hele. Det lader til, at det gode havevejr stopper for en tid, så er der bedre tid til at koncentrere mig om det indendøre.
Hav det godt til vi ses igen.




24 kommentarer:

  1. Kære Lisbeth
    Så var I heldigere med vejret, end jeg var, for her forsvandt solen ved middagstid, og så blev det tåget og vandkoldt. Godt, du fik en god dag i haven, som de mange skønne billeder vidner om. Jeg er lidt misundelig på alle dine smukke påskeklokker, for dem jeg har tilbage, vil åbenbart ikke blomstre i år. Det bliver dejligt for jer at få det hele i orden igen i stuen, men inden da forestår der jo et kæmpe arbejde, så godt det fine forårsvejr lige holder en pause, så du ikke misser alverden ved at blive inde. Denne gang tror jeg virkelig, at du - og vi andre også - får lov til at nyde de fine blomster i February Dawn 😊
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det var vi så, her var vejret godt indtil ved 16 tiden, der var også en flot måne. Ærgerligt med dine påskeklokker, der er også nogle af mine, der ikke blomstrer i år, mon det kan være tørken. Jeg glæder mig vildt til at få stuen i orden igen, her er altså temmelig tomt og lydt, når der ingen møbler er. Når vi er færdige må foråret gerne vende tilbage :) sammen med den blomstrende February Dawn.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Det er utrolig hvor mye du kan vise frem av vårblomster! Det er så deilig å se alle de nå. Her har det vært 1 grad i natt, og det er første døgn med plussgrader i 2019 :)
    Vi får håpe at det fortsetter!
    Flott bilde av deg og barnebarnet.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja der har rigtig været forår i luften de sidste dage, i dag skifter det vist, men lad os håbe, det ikke bliver frost. Herligt at I har haft plusgrader, det må gerne fortsætte.
      Tak for det.
      Klem

      Slet
  3. Vi har haft fantastisk forårsvejr i dag, og jeg har været ude og klippe stauder. Med lidt bævende hjerte, for jeg er ikke rigtig tryg, før vi kommer hen sidst i marts. Det er nok klogt at blive ind og ordne hus... ;-)
    Dejlige forårsblomster - Cornus mas er så smuk. Jeg har den desværre ikke i min nuværende have.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det har været et dejligt vejr i dag. Jeg synes ikke stauderne tager skade af at blive klippet, det er jeg ikke bekymret for, de kommer som regel pænt igen, eller også har jeg glemt, jeg satte dem ;)
      Ja jeg er nødt til at blive inde og ordne hus, jeg kan ikke holde ud at være i den tomme stue om aftenen :)
      Ja Cornus mas er fin, men det er første år, den vil blomstre her, det er mange år siden, jeg købte den.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Det har været skønt med det dejlige vejr. Vi har dog mest brugt tiden udenfor på kattehegnssikring. Gad derfor godt have haft en dag mere til at få gjort stierne rene for ukrudt. Bedene venter jeg med at klippe ned - har stadig på fornemmelsen, at vi får vinter i marts - og der er rigtig mange mariehøns, der gemmer sig i blade og staudetoppe.
    Nå, men så kan vi jo få klaret nogle indendørs ting, så intet er så skidt, at det ikke er godt for noget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja skønt vejr, men I har dog været ude og nyde det, selvom I Måtte lave kattehegnssikring, jeg kunne jo forstå, at det var en nødvendighed. Så må ukrudtet komme i anden række. Jeg er ikke bange for at klippe staudetoppene af, men jeg må indrømme, at jeg heller ikke føler mig sikker på, at vi ikke får vinter i marts, vi får se.
      Ja du har ret, så må vi få klaret indendørs ting, jeg har i hvert fald rigeligt herinde :)

      Slet
  5. Nåhr :-) Til lykke med den lille Edith!
    Det er da et fantastisk februarvejr. Jeg er begyndt at så nogle af mine bittesmå sommerblomstfrø til forspiring, men i dag kunne man næsten forfalde til at tro at man kan så på friland.
    God arbejdslyst med det indendørs!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Nana
      Ja herligt februarvejr, synd det stopper nu, men du har ret, man kan nemt føle sig fristet til at gøre lidt for meget med såning både ude og inde.
      Tak for det
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Lige et lille pip fra mig :o)
    Hvor er det vildt du stadig har roser, skal de ikke snart sove og samle sig lidt til de skal blomstre igen :o)
    Mine små blå Iris er sprunget ud, de er så smukke.
    Jeg læste lige nogle gange tilbage og ser at Bent har travlt indendøre. Det bliver da skønt med en nymalet stue.
    Masser af knus fra Mig til jer begge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Det var da herligt med et lille pip fra dig :) du er savnet.
      Jeg har forsøgt at forklare roserne, at nu skal de hvile sig, så de kan blomstre flittigt til sommer, men det er ikke alle, der lytter efter.
      Nå dine iris er sprunget ud.
      Ja Bent har travlt, vi glæder os til at blive færdige i løbet af de næste par dage, her er noget bart nu.
      Masser af knus tilbage fra os.

      Slet
  7. Hej Lisbeth
    Igår var det skyet det meste af dagen her. Hvis det var det hos jer også så passede det jo meget godt at tage til fødselsdag, og når der er lovet dårligere vejr og I så skal have stuen på plads ja så må man sige at timeningen er perfekt. Idag har jo være hel forrygende, dog med en kølig morgen, men solen stod så flot op. Spejlingen i døren er da helt fantastisk.
    Påskeklokkerne nyder også godt af det gode vejr og springer ud på stribe, så der er jo efterhånden nogen blomstring rundt omkring hos dig, nu også Iris, Rhodo og ikke mindst roserne, de bliver bare ved. Smuk Magnolia.
    Fortsat gid aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja nu ved jeg jo ikke, hvordan vejret var her, da jeg ikke var hjemme, men jeg er ret sikker på, at det var gråvejr i det meste af landet. Til gengæld var det herligt havevejr i dag på min sidste havedag, så du har ret, det var og er perfekt timing. Ja jeg er vild med de spejlinger i døre eller vinduer.
      Ja der er blomster i lidt af hvert for tiden, det er skønt.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Tillykke med Edith. 1 år er stort. Godt du kunne komme lidt væk fra renoveringen.
    Sikke flotte sol billeder for slet ikke at tale om alle de smukke blomster du allerede har.
    Fortsat god arbejdslyst

    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Tak for det, ja et år er stort, men nok ikke så meget for hende selv endnu. Storebror fik lov at pakke de fleste gaver ud :)
      Ja det var dejligt at komme lidt væk, for her er ikke særligt hyggeligt nu, det kender du alt til
      Tak ja endnu en solopgang, den får vi nok ikke at se i morgen, men blomsterne bliver forhåbentlig.
      Tak for det.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Ja, det er da Imponerende med dine overvintrende roser. Jeg havde troet at jeg skulle möde foraaret hernede men nej! Du er väsentlig längere fremme. Men det er nok detta Meget besynderlige aar.

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er godt nok det første år jeg har haft roser i blomst så længe. Nu ved jeg jo ikke, hvor du er, men det må være skuffende, at der ikke rigtigt er forår endnu. Synd du gik glip af de gode dage herhjemme.
      Tak i lige måde

      Slet
  10. Härligt att ni fick så fint solsken :) Det gör en otrolig skillnad för humöret. Just nu ser blomningen ut att vara ungefär lika långt kommen. Det är fascinerande att vissa växter hos dig och mig blommar i stort sett samtidigt och vissa skiljer det flera veckor för. Jag hittade en liten Colchicum i knopp häromdagen den hade kommit ur jorden med racerfart.

    Ha en fin vecka! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Ja det hjælper meget med solskin, i dag skinner den også ind i mellem lidt byger og skyer. Ja det er da sjovt nok, at vi følges at med visse vækster. Tænk en Colchicum i knop fantastisk.
      Tak i lige måde

      Slet
  11. ja foråret kribler frem. Her havde vi osse et par solskinsdage. herlig. Og jeg så den første brumbasse i erentisserne.
    Den ser så spændende ud den Februar Dawn, det er godtnok tidligt at lægge an til blomstring.
    og osse en sød lille "menneskeblomst" du viser.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
  12. Det er nu lidt specielt med både Juleroser og Roser i blomst på samme tid.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Ja det er ikke ofte, man ser det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  13. Hej Gunvor
    Ja det går stærkt nu med foråret, selvom det ikke har været helt så flot i dag. Jeg har forgæves kigget efter humlebier, men det var nu i lyngen, jeg kiggede.
    Ja February Dawn er tidligt ude.
    Tak ja Edith er sød.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet