torsdag den 24. juli 2014

En lille pause fra bloggen

Jeg holder ikke ferie, men tager en lille pause fra bloggen indtil på søndag.
Jeg skal nemlig have besøg af den lille gut her, så der skal være tid til at nyde ham og resten af familien, jeg glæder mig rigtig meget.
Derfor holder jeg fri fra både blog og delvis også fra haven, jeg har sat disse til opbevaring, indtil vi forhåbentlig snart får regn, i mellemtiden kan vandslangen nå hen, så jeg kan overbruse dem. Det er alle planterne fra Anne, Linda og Staudestedet, så der er mange.
Clematis Blue Angel

Pink Perfection
Julia Correvon
Nu blomstrer også de fine drejeblomster også
 Hydrangea Paniculata Limelight
 endnu et billede af Hydrangea Villosa, den er meget smuk
Hydrangea Paniculata Great Star er ikke så stor endnu, men mon ikke det kommer.
Jernurt
Ligularia/ Nøkketunge
Monardaen nu fuldt udsprunget, fin farve.
Scabiosa columbaria nana 

 Så er der gang i solhattene
og Rudbeckiaen
Dette er stammoderen til alle mine frøsåede sommerfuglebuske
Trompetkrone i modlys
og den smukke voksurt
Anastasia 
 Jude the obscure
 Pegasus
 Sally Kane
 Westerland er en af de mest flittige roser
Odyssey
Til slut vil jer vise jer den første blomst i den rose, jeg fik af Linda. Wild Rover er både smuk og velduftende. Jeg har fundet stedet, hvor den skal plantes, I får det at se, når den er plantet.
Rigtig god torsdag og god weekend med regn til os alle, håber jeg.


19 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå du vil nyde den lige gut mest muligt - go' pause til dig!

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth
    Det bliver da skønt at få besøg af lille Arthur og hans forældre. Det må så være hans første besøg hos jer. Det er da helt klart at du så lige må ta nogle fridage. Det bliver svært men mon ikke vi klarer os. Dine indlæg er jo blevet helt vanedannende :-) Fin plads plads planterne har fået hvor det er nemt lige at tappe vand fra palletanken. Håber du får den fyldt op i løbet af de næste dag. Monardaen har da den helt rigtige farve :-) Trompetkronen ser så flot ud i modlys. Dine træer var især noget af det Mogens var betaget af. Flot lilje jeg har en der ligner lidt som er sprunget ud idag desværre er det en af dem der nærmest ligger vandret i luften :-( Hvor er den smuk den rose du fik af Linda.
    Min Timeviser var sprunget ud i morges når man kommer tæt på kan man rigtig se hvor smuk den er. Den er kommet for at blive og at den skal såes hvert år er heldigvis ikke et problem for mig.
    Ha en rigtig god dag og nogle rigtig gode "feriedage"
    Knus Anne

    SvarSlet
  3. Jeg forstår godt du vil nyde din lille familie.
    Ønsker dig nogle gode dage sammen med familien.
    Som altid dejlige billeder.

    SvarSlet
  4. Rigtig god ferie til dig og familien :-)
    Haven skal som end nok klare sig nogle dage, hvor du bruger tiden på noget andet.

    SvarSlet
  5. God bloggpause! Det blir nok deilig å være sa men med familien.

    Dagens favoritter er Odyssey og H. villosa. De står begge på min ønskeliste :-)

    SvarSlet
  6. Rigtig god ferie sammen med guldklumpen og resten af familien:-)

    SvarSlet
  7. Kære Lisbeth
    Han er bare dejlig, ham Arthur - med de helt rigtige "elastikker" på armene - sådan ser en sund og rask, lille gut ud :) Schippo må nok vige pladsen som den, der får mest opmærksomhed. Smukke, smukke billeder - det er som at være der!
    Nu må du rigtig nyde familiens besøg - det er så dejligt at få samlet tropperne :)
    Knus Linda

    SvarSlet
  8. Så må du nyde din blogpause - ham Arthur er lige til at spise. Måske har det regnet, når du vender tilbage, så du kan få dine nyerhvervelser plantet.

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth. Jeg håber, du nyder din weekend sammen med familien. Han er en rigtig charmetrold dit lille barnebarn. Jeg håber også på regn! Rigtig god weekend!

    SvarSlet
  10. hej Lisbeth

    Indimellem er det godt med lidty pause - og ja, det er da for vildt varmt nu!
    Hydrangea paniculata "Great Star" ser fin ud på dette stade - men den skal vist også få enorme blomster siden?
    Din Monarda ser ud til at trives:)

    Hyg dig med familen i weekenden!

    SvarSlet
  11. Rigtig god weekend med familien! Tænkte på dig Lisbeth i dag på Fredensborg slot, hvor der er et tulipantræ som er mere end 200 år. Det var et fantastisk skue, sikke et træ.
    Jeg er bare lidt misundelig på dine clematis, hvor er de flotte, min Blue Angel er i blomster miniature udgave og halvt spist i blomsterne.

    SvarSlet
  12. Kære Lisbeth
    Dejligt at tage en lang weekend sammen med familien. Jeg kan næsten ikke vente med at se din skønne have på mandag.
    Jeg tager Bjørnerod med til dig, men hvis der er andet, du også vil have så sig endelig til.

    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  13. Rigtig god blog-pause, det er klart at der skal være tid til familien. Sød din Voksurt, sådan en (to, tre, fire, fem) må jeg ha skaffet mig til næste år - jeg kan se at man kan købe frø flere steder.

    SvarSlet
  14. Tak for alle jeres søde kommentarer, jeg nyder Arthur og familien og vender tilbage på søndag.

    SvarSlet
  15. Hej Lisbeth
    Rigtig god mini ferie til dig og jeg håber du nyder tiden sammen men skønne Arthur og resten af familien ;)
    Jeg bliver da helt misundelig over alle dine flotte solhatte, ikke en af dem jeg købte sidste år er kommet i år.

    SvarSlet
  16. Hej Lisbeth.
    Så vil jeg ønske dig en ekstra god weekend:-) Hyg dig med familien og den lille Arthur.
    Din have ser skøn ud. Helle har også Blue Angel. Den er rigtig flot. Så har hun købt en ny en, og den minder rigtig meget om Blue Angel. Så havde hun fået en Klematisbog med indholdsfortegnelse over alle de forskellige og beskrivelser af rigtig, rigtig mange. Så slog vi den nye blå klematis op, for at læse om forskellene på de to, og så viste det sig, at den nye også var en Blue Angel, bare med et synonymnavn! :-/
    Sjovt dine drejeblomster først blomstrer nu. Jeg har lige klippet toppen af mine, fordi de var begyndt at se færdige ud.
    Håber du havde det hyggeligt med dit havebesøg:-)
    Knus Malene

    SvarSlet
  17. Kære Lisbeth.
    Håber du har nogle dejlige dage med din familie.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  18. Hvor dejligt med besøg af sådan en lækker lille charmetrold.

    SvarSlet