fredag den 9. maj 2014

Fyn kalder

Bent og jeg tager en tur til fastlandet.
Vi skal besøge oldemor sammen med de unge og
Arthur selvfølgelig, jeg glæder mig til at se dem igen. Turen går også omkring Bilka, så må vi se, om de har noget at byde på.
Så der kommer ikke mange kommentarer fra mig i morgen, men jeg har taget billeder, som I forhåbentlig vil nyde i løbet af dagen.
Jakobsstige den almindelige
og en ny, er den ikke fin?
Hosta June Fever er meget smuk, håber jeg kan holde den fri af snegle
Klokkehøjen ser stadig fin ud med skovmærker og heuchera
Mine små budgetnarcisser fra Bilka blomstrer flot endnu, de er da et hit
 et af stenbedene
sommeranemoner
 skovbunden
 skoven
 og kig ind i skoven
også her
Nu kommer der rhodoer:
 R. Bernstein
 R. King Lion

 R. Mary Lou
 og nærbillede
 R. Phyllis Korn
 R. Snehvide
R. Tricanthum
R. Blueshinegirl
 R. China
 R Ken Janeck nyudsprunget
 R. Ken Janeck nu lidt blegere i farven
R. Schneekrone
og den smukke R. Quinquilifolium
 Fritiallaria Camchatcensis
Til sidst et billede af markvejen, hvor jeg går aftentur stort set dagligt
Er det ikke bare fantastisk, især i aften med den smukke himmel.
Rigtig god weekend til jer alle

22 kommentarer:

  1. June Fever er en klar favoritt her også. Får håpe du slipper snegler på den. Du har vakre turområder å gi i rundt deg!
    God tur til Fyn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja June Fever er bare smuk, lad os håbe, sneglene får forbi den, for det er der desværre.

      Tak for det.

      Slet
  2. Hvor er der dog smukt din have Lisbeth, jeg kan ikke forestille mig Bilka skulle have noget som du ikke har.
    Rigtig god tur over til familien :o) den lille guttermand har sikkert lært noget nyt siden du sidst så ham :0)
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Tak skal du have, nej der var ikke noget særligt i Bilka, men jeg fik da en orkidé til min mor.
      Tak for det, ja det var skønt at se Arthur igen.
      Kh Lisbeth

      Slet
  3. Rigtig god tur til Fyn idag. Jeg tager også en tur omkring Bilka idag, da jeg alligevel er i området Greve.
    Skovmærker er blandt mine favoritter. Nu er der godt gang i dine smukke rhododendron, jeg håber at de fik noget vand igår - det væltede ned her.
    Jo det er fantastisk smukt med himlen og markerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Tak for det, i Bilka i Odense var der ikke noget særligt.
      Skovmærker er skønne og breder sig godt, det gør ikke noget. Rhodoerne fik ikke meget vand i går, men i dag har de fået en del heldigvis.
      Ja det var et ret godt billede af himmel og raps.

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Hyggeligt med en lille tur til Fyn og besøge familien. Jeg skal til Skanderborg lige om lidt dog ikke så hyggeligt jeg skal til begravelse. Så nu er det lige et hurtig kik på dit indlæg. Det hele ser som sædvanligt skønt ud. Arthur er en kær lille gut og billedet af markvejen er så flot. Jeg nærlæser dit indlæg senere.
    Ha' en rigtig dejlig dag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var hyggeligt, men ikke hyggelig med en begravelse, vi var også i Skanderborg først. Ja Arthur var som sædvanlig dejlig.
      Det er fint.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Rigtig god tur til Fyn - hvor bliver det dejligt for jer at besøge familien og i særdeleshed den kære, lille gut, Arthur - er sikker på, at du nyder turen i fulde drag :)
    Jeg nyder til gengæld dine smukke billeder - altså, hvor ser det hele bare flot og frodigt ud. Er vild med Hosta June Fever, men har efterhånden opgivet hostaer i haven, da det er sneglenes absolutte favoritmenu sammen med mine sorte stokroser - øv altså! Nå, men jeg vil ikke ærgre mig, for der er så meget andet godt derude :) Smuk kig til både skoven og stenbed - det er jo helt fortryllende. Det må være noget helt særligt at spadsere ned ad markvejen på aftentur - kan godt forstå, du må afsted :)
    En dejlig weekend til dig!
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det er altid dejligt at se Arthur, og min mor var glad.
      Godt du nyder mine billeder, hostaer er svære at have, nu har vi også fået regn, så jeg tænker sneglene gumler løs derude nu :(
      Ja det er hyggeligt og specielt at gå mellem to rapsmarker.
      I lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Rigtig god tur til Fyn.
    Smukt billede af markvejen.

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth,
    Hvor er der godt gang i din have. Dejligt at skulle til Fyn. der kommer jeg ofte- stammer selv fra Odense. Dine rhodoer er meget fine. Det vand vi har fået fra oven glædes alle planterne over. Dine Jacobsstiger er noget længere end mine. God weekend med familien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Næh er du fynbo, det er ikke så ringe :) Ja det var dejligt med noget vand, i dag har vi også fået, så nu behøver jeg nok ikke at vande, så kan jeg nok myrde snegle i stedet.
      Tak i lige måde.

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    God tur til det fynske. Jeg har for først gang købt Jacobsstige i år og den ligner meget din nye i farven. Hosta June Fever er smuk, den skal jeg nok kigge efter på plantemarked i morgen.
    Ha' en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh
      Tak for det. Den er rigtig fin Jakobsstigen, så godt du har fået fat i den. June Fever er også fin, god tur til plantemarked i morgen.
      Tak i lige måde.

      Slet
  9. Kære Lisbeth.
    Jeg håber du har en dejlig dag i selskab med Arthur.
    Jeg holder så meget af den almindelige Jakobstige. Synes farven er noget af det mest vidunderlige.
    Jeg har lige skrevet ønskeseddel, til vi skal til Mors i næste weekend, for vi kan ikke komme hjem uden at have besøgt Kridtvejsplanter. Der står bl. a. en Hosta "Sum and Substance" på ønskesedlen. Den er limegrøn.
    Hvor har R. Ken Janeck en smuk farve, den kunne jeg godt ønske mig, hvis den ikke bliver for stor til en stor krukke???????
    Tak for alle de dejlige billeder.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Du kan tro jeg havde et par dejlige timer med Arthur og forældrene og den gamle oldemor.
      Ja den almindelige Jakobsstige er også fin, men den frøsår sig rigeligt rundt omkring.
      Vi har været ved Kridtvejsplanter en gang for to år siden, da stod det ned i stænger, men de har et fint sortiment. Så de har nok, Sum and Substance, det lyder som en smuk host.
      R. Ken Janeck er meget smuk, men den bliver nok lidt for stor til en krukke, er jeg bange for, spørg Claus, hvis I tager til. rhodohaven.
      Selv tak
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth

    Jamen du er da tidlig på den idag, men sådan er det når man skal udenøs på de kanter.
    Din Fritiallaria camchatcensis kommer rigtig flot!
    For ikke at snakke om Rhodoerne - imponerende:)

    Ha en dejlig tur!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja jeg var meget tidligt på den, vi var ikke hjemme igen før 20.45, så ville jeg heller udgive tidligt, så I ikke kom til at undre jer :)
      Ja Fritillariaen er fin, men lidt pjevset i år, synes jeg.
      Ja rhodoer i blomst er hvad vi har her i haven :)
      Tak

      Slet
  11. Hej Lisbeth..Håber du havde en dejlig tur til Fyn.Og lillemanden er da ikke så lille mere........men dejlig.
    Jeg fik jo et par jakobsstiger af Ulla på Samsø sidste år...........og de gror fint.
    Smukkke billeder af stenhaven og skoven..............og selvfølgelig af alle dine dejlige rhodoer.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Jo vi havde en fin tur, og lillemander er efterhånden ret stor og tung at bære på.
      Jakobsstiger er heldigvis nemme, så det er godt, du har dem.
      Tak skal du have. Også dejlig dag til dig.
      Knus Lisbeth

      Slet