mandag den 20. juni 2011

Tips og råd til storkenæb udbedes

I dag har jeg klippet storkenæb ned, men skulle jeg det? Jeg er meget i tvivl, de står jo så smukt lige nu, men der er jo også mange frøstande. De mest agressive har jeg klippe ned for nogen tid siden, men de rigtig smukke, hvad med dem? Hvad gør I andre? Er der nogen, som har gode råd?
Jeg så jo på Dalby bloggen, at de bliver klippet ned i hans have, så tænkte jeg, at det må jeg også hellere.
Bortset fra klipperiet, ja så nyder jeg mine roser, så I får lov at nyde med.

Mary Magdalene


Sophia Renaissance

Westerland

9 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth, jeg har netop klippet min blå Platypetalum ned, idet den var næsten afblomstret og var væltet ud over det hele. Den vil skyde igen. Ligeledes har jeg for flere uger siden klippet en anden ned, som jeg desværre ikke har navnet på, men én med meget høje blomsterstande i små bordaux-farver og med brogede blade. Den klipper vi helt ned, og så kommer den med fint nyt løv igen.

    God aften til dig.
    Ulla

    SvarSlet
  2. Tak for hjælp Ulla. Jeg synes aldrig mine er helt afblomstrede, men vælter det gør de, og så ser det ikke pænt ud længere, så det er nok ok med klipningen.
    God nat :-)

    SvarSlet
  3. Jeg skal også snart til at klippe nogle af mine geranium ned. De høje Phaum trænger efterhånden. Og jeg har klippet nogle af de almindelige pink. Men der tog jeg næsten kun blomsterne, fordi løvet er meget pænt i år.
    Jeg klipper dem som regel først ned, når de irriterer mig fordi de vælter rundt eller er blevet grimme. Eller hvis jeg skal have plads til nogle sommerblomster. Jeg ville bestemt ikke klippe dem ned hvis du stadig nyder dem :-)

    SvarSlet
  4. PS. Lisbeth - kan du ikke prøve at stille uret på bloggen? Det var jo i aftes vi skrev...

    ULla

    SvarSlet
  5. Jeg klipper også mine ned når de bliver ranglede og ser triste ud. Så kommer de fint igen.

    SvarSlet
  6. Ok så fortsætter jeg min hærgen, mine er nemlig også væltet mange af dem, men jeg har nu desværre ingen sommerblomster at sætte i stedet.
    Ulla jeg skal prøve om jeg kan finde ud af det, jeg er ikke helt dus med bloggen endnu, men regner med jeg får mere tid til at finde ud af den til vinter. :-)

    SvarSlet
  7. Den geranium der hedder magnificum 'Rosemoor(blålilla) har jeg prøvet at klippe ned men den blomstrer ikke igen, så den får lov at stå med frøstandene, som jo også er kønne at se på. Til gengæld er den lyserøde Rose Clair helt vild i varmen og blomster helt til nattefrosten, hvis man klipper blomsterstanden af... og det gør jeg gerne for sådan en ihærdighed!!
    Tak for fine billeder.....

    SvarSlet
  8. Rosemoor (den lilla) får også flotte efterårsblade i gult. Det er jo heller ikke så tosset.

    Tak for besøget iøvrigt. ;)
    Knus fra Eva
    evigglade.blogspot.com

    SvarSlet
  9. Ja klip du bare helt ned til jorden, hvis du har lyst - de skyder hurtigt igen med nyt løv :-)

    SvarSlet