mandag den 3. oktober 2022

Lidt billeder og lidt om hvordan det går her

 

Så er jeg igen ved at kunne klare en solopgang, hvis den altså står op, det gjorde den nok så fint i går morges.

I lørdags blev vi sendt ud af huset med kort varsel



så klokken 11.30 gik vi tur langs det brusende hav. Der var en interesseret køber fra Kolding, som ringede fra færgen og gerne ville se huset. Ejendomsmægleren viste ham rundt, ja og vi gik tur med vovserne. Vedkommende er ret interesseret, der kommer en i dag for at se det, og en igen morgen, og der har været en del interesserede kan vi se. 
Benvedens frugter er flotte og farvestrålende
farvestrålende er også denne kornel
og elefantgræsset Miscantus, sikke farver

Søndag var det smukt vejr, men der kom nogle kraftige byger ind i mellem
flotte kig i haven i sol
og efter regn
marguritter i skygge
og sol

Derimod går det ikke så godt for os at finde noget, vi bryder os om på Fyn. Vi havde fundet en dejlig lille ejendom det helt rigtige sted, vi var nede og se på den i onsdags. Alt var fryd og gammen, ja vi fandt endda en bank, der måske ville hjælpe os, indtil vi fik solgt. Men fredag morgen fik vi tilstands-rapporten på huset, så skulle vi ikke købe noget. Det var flot, men der var borebiller og elrapporten var slet ikke i orden. Så nu er vi igen på bar bund, det ender måske med, at vi får solgt, før der er noget at købe, det er lidt frustrerende. Har I gode idéer/forslag til hus så skriv endelig til mig i kommentarerne. 
den hvide phlox kan endnu
sumphibiscus i efterårsdragt
og i blomst
Syrenen Fynsk Forår har flotte efterårsfarver

Roser:
Elaine Paige
Gram Slotsrose
Koko Loco
La Paloma
også her
Mary Ann
Mia
Odyssey
Wild Rover

Wollerton old hall 
Jeg har plukket en blomst ind af sumphibiscussen, den fylder godt i vasen.

Rigtig god start på ny uge. 



18 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Det høres skummelt å selge først, men hvis det kommer en kjøper så kan dere kanskje utsette datoen for overtagelse til litt senere? Ergelig med det stedet dere ønsket å kjøpe. Vakre roser og farger hos deg.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er lidt underligt, måske er det bare mig, der er optimistisk på det punkt, forhåbentlig når vi at finde noget andet.
      Klem

      Slet
  2. Ja benveds frugter er så farvestrålende når man går tæt på. Den kornel er da ualmindelig flot. Den ser ud til osse at være tofarvet i sommerdragt?
    Jo vi fik osse en tordenbyge søndag eftermiddag. Jeg stod på en stige og plukkede æbler da det første brag kom. Og inden jeg kom ned og fik æbler og mig ind i tørvejr var jeg gennemblødt. 5.mm kom der i regnmåleren.
    Oktobermarguritter er så dejlige. Jeg må holde øje efter dem i den have jeg cykler forbi.
    Det er svært det at købe eller sælge først. Men jeg I får puslespillet til at gå op.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja der er så mange forskellige fine frugter på benved. Kornellen er brogetbladet, men den har aldrig været så fin som i år.
      Så fik I mere end os, der kom kun en mm, men det var fint, det var værre for dig, der blev gennemblødt.
      Ja de er fine marguritterne.
      Ja puslespillet går helt sikkert op.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Dejligt at der er så meget interesse i jeres hus. Det lover godt for salget. Så må vi krydse fingre for, at I finder det helt rigtige på Fyn. Fine efterårsfarver du viser. En fornøjelse at den hvide phlox og roserne stadig lyser op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydnet
      Ja der er bestemt meget interesse, det varer ikke længe, tænker jeg. Vi skal også nok finde noget på Fyn, jeg er optimistisk i dag :) Ja dejligt at der er noget i blomst endnu.

      Slet
  4. Solen står nu op, selv om vi ikke kan se den 😁
    (Sorry, men du skrev "..hvis den altså står op") 😛
    Det ville da være fantastisk, hvis I kunne få solgt så hurtigt, men jeg kan godt se problemet, hvis ikke I kan finde noget andet at bo i.

    SvarSlet
  5. Surt show at det hus, I havde kig på, ikke var i orden. Mon din søn, der bor på Fyn, har fingeren på pulsen og kan komme op med nogle nye kandidater. Jeg faldt især for de flotte farver på den fynske syren i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var surt show, men vi lader os ikke slå ud, vi har andet i sigte. Jeg er også meget imponeret over fynsk forår.

      Slet
  6. Ups Ellen - ja der var lige noget for dig :))) op står den selvfølgelig altid, men det er ikke altid, jeg kan se det.
    Det skal nok gå med det hele, jeg er optimist i dag. Mest ærgerligt er det, at du aldrig nåede at se haven. I kan nå det endnu, men så skal I være hurtige. Den er meget flot her i oktober.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det når vi desværre ikke, så. Vi har ingen planer om at komme til Samsø mere i år.

      Slet
    2. Ja det var jo ærgerligt. Heldigvis ved I ikke, hvad I gik glip af :)

      Slet
  7. Hvor vil I hen på Fyn

    SvarSlet
  8. Hej Lisbeth
    Uha da sådan at blive smidt ud af eget hjem, men heldigvis så er der jo nok et par små sorte der gerne går en tur med jer :-)
    Det er da super at der er stor interesse for at se huset og haven med, håber at de interesserede også har interesse i haven, det er da ihvertilfald stadig meget at se på derude og efteråret plejer jo at vise sig så smukt, det kan de da kun blive betaget af.
    Ærgerligt med huset på Fyn, men omkostningerne kan jo blive for store, I er nok blevet for gamle til et håndværker tilbud :-) det er nok ikke noget problem at finde et hus der ligger lidt for sig selv, men at finde et i et plan kan godt gå hen at blive en udfordring, men mon ikke det lykkedes.
    Fynsk Forår er så smuk i efterårsdragt.
    Roserne shiner da også stadig hos dig. Her er der også kommet lidt gang i dem igen efter de har fået noget at leve af.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var lidt brutalt at blive smidt ud med kort varsel, men hundene var glade.
      Ja der er sådan set overvældende interesse for både hus og have, nogen har nok alligevel lagt mærke til mig ;)
      Ja det var ærgerligt med huset, men du har ret, vi er blevet for gamle til håndværkertilbud, ellers kunne vi jo lige så godt blive her. Det er nærmest umuligt at finde et hus i et plan, der ligger for sig selv, det gjorde det der så, men nej borebiller i bjælkerne, dur ikke.
      Ja jeg er forundret over de smukke farver på Fynsk Forår, det er nogle år siden jeg købte den, den er ikke groet meget, men den blomstrede for første gang i år.
      Ja der er heldigvis roser i blomst endnu. Det glæder mig at høre, at det er der også hos dig.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  9. Det lyder som om I er blevet kastet ud i et forløb, der nok kan tage pusten fra de fleste, men man forstår jo godt der er stor interesse om jeres ejendom, og man kan vel til dels selv bestemme hvornår man vil sælge. At finde det perfekte hus på Fyn bliver sikkert ikke nemt (uden jeg kender til Fyn overhovedet:) men nogle kompromisser må man nok regne med. Borebiller lyder nu ikke som noget man skal finde sig i...
    Til gengæld får I et meget flot efterår i jeres have og det er da dejligt vi andre stadig kan være med på en 'kigger'. Jeg nyder alle dine skønne billeder, med høstfarver, blomstring og fine lange kig. Held og lykke med jeres egen jagt!

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er lige ved at tage pusten fra os, værst er det at have en massende rendende, så vi skal ud af huset, men det er vilkårene. Måske løser det sig snart, borebiller tør vi ikke binde an med, men vi har noget andet i kikkerten, forhåbentlig går det hele op i en højere enhed.
      Ja nu er det efterårsfarve, det glæder jeg mig til at vise jer, jeg må vist lige ud med kameraet en tur, nu lover de jo blæsevejr.
      Tak for det
      Knus

      Slet