torsdag den 6. september 2012

Bents billeder og mine billeder

Solskin har vi, men det var en kold blæsende morgen. Hue og handsker kom frem under morgenlufteturen.
Bent tændte brændeovnen inden, han kørte på arbejde, jo det er en kølig dag i dag.
Fordi han var så sød at tænde op, får han lov til at have nogle billeder med i mit indlæg i dag :o)

Den anden aften tog han nogen fantastiske billeder af månen, dem skal I også have lov at se.
Dette billede af perlekurv er også godt
Han tog også billeder af mine roser, men det kan jeg jo selv, det her er nu så godt, at det må vises :o)
Ranunklerne fik han også et flot flot billede af, han har brugt det som kalenderbillede i denne md.
Denne solnedgang er også god
Dette her fantastiske billede af en ræveunge med en muldvarp i munden tog han på sin cykeltur. Det skulle I helt sikkert også have at se.

Her kommer så mine billeder

Indkig i haven
Fatal Attraction
Linaria/torskemund
Jeg synes lige I skulle se, hvor store sommerfuglebuskene jeg sælger er.
 Spydverbena og udsigt til bænken i det fjerne
 Sølvlys se hvor den lyser op i bedet
 Udsigt fra pavillionen
Mere udsigt, det var så koldt, så jeg satte mig derind i morges og nød det i læ for den kolde vind.
Dagliljen Final Touch med den første udsprungne gren af Himlens syv sønner i baggrunden.

Og til roserne

 Masser af blomster og knopper i Gertrud Jerkyll
 Odyssey

 Scepter d´isle
 Hele pælen er nu godt og grundigt dækket af mme. Alfred Carrier

 Også her er der mange knopper på vej
 Blue Perfume
Sol på roserne
Til allersidst må jeg vise jer min buket, som den så ud, da den stod under lampen i aftes, kan I se græsset ligner en fontæne, det er så flot.

Fortsat god dag, snart er det weekend, og de lover godt vejr.

29 kommentarer:

  1. Det var dog en helt fantastisk samling fotos! Tror jeg må vende tilbage i aften og kigge igen. Der er flere imellem, som bare er SÅ stemningsfulde og talende. Tak for kigget!

    Hjerteligst en, der er fuldstændig skudt i det fontænegræs i buketten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Zep
      Selv tak. Du er velkommen tilbage i aften, så du kan nyde billederne :o)
      Jeg er glad for at høre, at du også er skudt i fontænegræsset i buketten, så er vi to :o)

      Slet
    2. Så er jeg frygteligt tilbage ;) Jeg kan simpelthen ikke slippe det Fontænegræs hihi. Tror det vil være formidabelt i mine nye Solskinsbede til næste år... Er der mon nogen her, der kender det bot.navn?

      Hjerteligst

      Slet
    3. Velkommen tilbage Zep :o)
      Det kan jeg godt forstå, du ikke kan. Jeg googlede det lige og fandt frem til navnet, prøv selv så får du et indlæg fra en blog, der hedder min have.

      Panicum elegans 'Frosted Explosion'
      http://minhave-myhaven.blogspot.dk/2011/07/endelig-sprang-den-ud.html

      Slet
  2. Uden at forklejne dine egne udmærkede billeder må man sige, at Bent kan noget helt særligt med et kamera.Fontænegræsttet havde jeg sidste år, men fik desværre ikke taget frø.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Bent har fotograferet siden han var ung, og følger meget med i alt med fotografering og nye cameraer, jeg tager bare billeder og havde ikke gjort det før jeg fik bloggen for 1½ år siden. Så jeg er godt tilfreds med mine billeder, men jeg kan selvfølgelig ikke nå op på Bents niveau, men det gør heller ikke noget. Skal det være ekstra godt, sætter jeg bare hans billeder på :o)
      Jeg vil prøve at holde øje med frøene på fontænegræsset, ellers har Marianne lovet mig en ny næste år.

      Slet
  3. Bent er da god til at tage billeder :-) Især ræven er skøn. Jeg ønsker mig MEGET en sølvlys, de er bare så dyre. Fontænegræssen fra Marianne er jeg også glad for, forhåbentlig vil den selvså.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Ja Bent er dygtig til at tage billeder, ræven er rigtig fin, den stod bare lige så stille og kiggede på ham.
      Der er jo nok en grund til at sølvlys er dyre, de breder sig jo ikke særligt meget, så det er nok derfor, men de er skønne, det har du ret i.
      Jeg håber også fontænegræsset selvsår sig.

      Slet
  4. Hej Lisbeth.Ja! jeg er også helt forgabt i Bents billed af ræven.Men også hans andre billeder er superflotte-det må du godt fortælle ham.
    Men dine billeder er nu også smukke.Især det med rosen og pavillionen.Nu vil jeg pakke til min jyllandstur,er tilbage søndag.God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Jeg skal nok fortælle Bent, at mange var begejstrede for hans billeder.
      Tak fordi du også synes, at mine er gode.
      God tur over til Gitte. Jeg troede I skulle til havens dag søndag.

      Slet
    2. hej igen.Gitte har fødselsdag på søndag,og vi skal til Ringe på Fyn til have udstilling hos Birgitte Hasholt på vej hjem igen.Knus Jette

      Slet
  5. Altså nogle skønne billeder Lisbeth :-D (Både dine egne og Bent´s.)
    Du kunne nu godt have tilladt dig, at tage mere end 25 kr. for Sommerfuglebuske når de er så store ;-D
    Jeg er lige som Gitte, helt forlibt i din Sølvlys. Det er helt fantastisk som den lyser op i dit bed.
    Også må jeg altså sige din pavillion klæ´r din have. Den er bare så fantastisk flot, som haven den står i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Tak skal du have fra både Bent og mig :o)
      Ja det var meget billigt for de sommerfuglebuske, men jeg vidste jo ikke, om der var rift om dem. Det var der så. Jeg trængte til at få ryddet op i dem, de står mellem mine roser. Hvis du kommer med over næste år til blogtræf, er der nok en til dig også.
      Ja den sølvlys er fantastisk, det må man sige.
      Tak ja jeg synes også pavillionen klær min have :o)

      Slet
  6. wau nogle flotte billeder ræven, de flotte månebilleder, roserne, ja det er blevet koldt, troede det ikke da jeg cyklede til frisør her i formiddag, men var man i solen på læpladser , var det ellers rigtig dejligt,,,

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna, ja Bent kan det med billeder. Det er bare blevet hundekoldt. Men der var godt inde i pavillionen :o)

      Slet
  7. Det er altså bare WAUW med stort W - hold-nu-op for nogle flotte billeder fra Bents hånd. Dine er også flotte, men jeg er helt forgabt i månebillederne (det kan mit camera godt nok ikke klare) og selvfølgelig ræven.

    Jeg må have en hel formiddag snart til at læse alle dine mange indlæg igennem, du er så flittig :)

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ulla
      Ja det er meget flotte billeder, månen blev taget på stativ og med hans bedste camera. Med hensyn til ræven er det et spørgsmål om at være stille :o)
      På hans tur var der en mus, der kravlede ned i posen med rosiner :o) han har mange sjove naturoplevelser, godt det ikke var mig.
      Ja det er ikke nemt at følge med, når man har holdt "fri" nogen dage, det sprøjter jo ud med indlæg fra mig, men ellers klarer du det nok uden. En hel formiddag er meget at tage ud af programmet, men jeg har da savnet dine kommentarer :o)
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Hold da op hvor er det gode billeder Bent har taget af ræven og månen.
    Dine billeder er som altid skønne.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Tak skal du have, ja Bent er dygtig med cameraet. Også tak for ros til mig.
      I lige måde.

      Slet
  9. Hej Lisbeth. Hvor mange smukke billeder og hvor er din Gertrud Jekyll da vildt flot nu!

    Og! Velkommen hos mig som nr. 100. Det har faktisk stået stille længe, så jeg blev helt overrasket! Nu er havedagbogen så også tre-cifret :-) Det har Høneballehaven jo været længe :-)

    Sov godt, søde du.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Biehl
      Ja jeg opdagede også lige til morgen, at Gertrud var blevet så fin med masser af blomster.
      Tak skal du have, ja ind i mellem står det helt stille med faste læsere, også hos mig, jeg har såmænd kun 15 mere end dig. Jeg har endda nævnt den til flere i løbet af ugen, jeg tror også, de følger med, men glemmer at melde sig som fast læser :o)
      I lige måde :o)

      Slet
  10. Måne billederne er vel nok gode. Men billedet af ræven er jo helt fantastisk. Bent må være god til at falde i et med naturen, for det kan da ikke være helt nemt at fange ræven på denne måde.
    Dine ranunkler er meget smukke, jeg kan godt forstå du vender tilbage til dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja det er gode billeder Bent har taget. Ræven stod bare og kiggede på ham, den var ikke bange. Men han er jo en lille stille mand :o) så han er god til at falde i et med naturen.
      Det er også Bent, der har taget billedet af ranunklerne. De har snart blomstret længe, det er ikke sidste gang, jeg skal have ranunkler der.

      Slet
  11. Hej Lisbeth du har fået mange kommentaer på Bents billeder , det er der en god grund til.:O) måtte lige kalde på jan så han kunne se dem for de er da helt fantastiske ( Jan har også dyrket ftografering på rimelig høj nievue er bare holdt op nu)Han kunne se at de er meget velkomponert og styr på lys m.m Jeg var meget benovet over "Ildbilledet"
    Min sølvlys er ikke igang i nu, den har altså en skøn duft.Jeg har en kovalbusk tæt på så det passer med at den er færdig når sølvlys starter.
    P.s det er dejligt du har lavet dine billeder størrer..Mange i morgen marked igen hilsner Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Jeg har lige vist Bent det du skrev, det blev han glad for.
      Det er også kun ungen af min sølvlys, som blomstrer endnu, den store er der kun et enkelt lys, som er ved at komme i gang.
      God tur til marked igen i morgen :o) din heldige kartoffel. Jeg må vente, det koster over 300 kr. til færgen hver gang, jeg skal af sted.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  12. Hvor er det nogle fantastiske smukke billeder. Det er i godt nok gode til...begge to. De Ranunkler er også fantastisk smukke. Kan godt begge jeg er begyndt og blive lidt glad for dem. Jeg har kun prøvet en gang før og de gik ud, men måske jeg skulle prøve igen. Ved du hvad de hedder mere Lisbeth.

    Kh og god Weekend.
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lise Lotte
      Jeg ville så gerne svare på dit spørgsmål, men der mangler altså et par ord, så det kniber med at finde ud af, hvad du mener. Skriv lige igen, hvis du kan huske det.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  13. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  14. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet