lørdag den 24. juli 2021

Liljer

 Mens jeg har ferieret :))) er der sprunget en masse liljer ud, dem skal I da se, der er kun navn på en enkelt, til gengæld er der flere billeder af skønheden:












African Queen købt her

så smuk en lilje med den dejligste duft
lotuslilje
Der er mange flere på vej, dem skal I også nok få at se. 
I morgen skal vi have besøg af frk. Anemone og fru Friis, roserne er på retur, men liljer er der nok af, nu flest med duft. Et godt tidspunkt at komme på, når man ikke kan nå at komme, mens roserne er på deres højeste. Lisbeth fra Ebeltoft skulle også have været med, men hun har midlertidigt mistet stemmen, og så er der ikke meget ved at tage på havebesøg, snakken er jo det halve af det ;) men vi ses heldigvis senere.
Disse to søde unger har optaget min tid de sidste dage, jeg har nydt at have dem her, og de nød at løbe rundt på stierne og lege med hundene. 
Vi slutter af med solnedgangen fra d. 22.7.
Rigtig dejlig søndag til jer


17 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Dine liljer er så fine, og du har riktig mange av de.
    Her trives ikke liljene, så de har jeg mer eller mindre gitt opp. Du må hygge deg med hagebesøket!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg har mange fine, men hvis de ikke trives hos dig, kan du ikke have dem som dille, det er ærgerligt.
      Klem

      Slet
  2. Det er en flot perlerække af liljer, du kan vise dine gæster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det kan jeg, desværre kan vi også vise regn, det behøvede ikke lige være i dag.

      Slet
  3. Ja, jeg undrede mig over hvilken slags ferie du mon har holdt, men det var altså en slags børneferie. Flot med alle de store imponerende liljer i blomst! African Queen er da virkelig skøn og passer til sit navn, men de andre er nu også godt med.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det kræver sin kvinde at have sådan en flok i huset, så måtte jeg holde ferie fra bloggen. Jeg er helt vild med African Queen, den er fantastisk. Jeg glæder mig altid til, at liljerne blomstrer.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Ja de er nærmest eksploderet liljerne den sidste uges tid og der er en vidunderlig duft i haven. Jeg tror jeg har navne på de fleste af mine liljer, altså skrevet ned, men hvem der er hvem kniber det med :-))) nå men det er nu også ligegyldig når alt kommer til alt. De skal bare nydes.
    Dejlig ferie du har holdt, så har der været gang i den.
    Idag bliver der også gang i den kan jeg forstå, men nok på et lidt andet plan.
    I må ha’ en rigtig dejlig dag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja nu er der rigtigt gang i liljerne og i duften. Mange af dem, jeg viser i dette indlæg har jeg fået fra dig. Jeg har også opgivet navnene, men det betyder ikke så meget.
      Der var gang i den ja, men jeg skulle have inviteret jer med i dag, så vi kunne have fået noget sol, det regner desværre nu :(
      Tak for det og i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Holddaop, hvor har du (også) mange liljer. Det er skønt med en masse ting, der både dufter dejligt og ser godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen
      Ja liljer har jeg også mange af, de er så fine nu og duften er skøn.

      Slet
  7. Hvor er de skønne, liljerne. Du har sikkert haft travl med liljebillerne, eller er du sluppet for dem?
    African Queen har en særdeles lækker farve, så det var da godt, du havde navnet på den :-)
    Hvor ærgerligt med regn netop i dag, men mon der kommer noget? Det gør der ikke her.
    Ærgerligt, at vi ikke kunne komme, men vi glæder os til at se haven senere. I må hygge jer.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Liljebillerne har ikke været slemme i år, jeg glemmer at kigge efter dem, der er så meget andet at holde øje med. Ja African Queen har en lækker farve.
      Jo tak vi fik regn, lige da de ankom stod det ned i tove, heldigvis holdt det op efter 3 kvarter, så vi kunne gå rundt og kigge. Vi fik 7.6 mm, blev I så igen snydt :(
      Vi hyggede, og nu glæder vi os til september, hvor I kommer en tur.
      Kh Lisbeth

      Slet
  8. Har I haft regnvejr?? Vi har haft blæsevejr og lummert, uhf. Og jeg havde sådan håbet på lidt regn.
    Så skønne liljer,,, den ene dejligere end den anden. Jeg kan ikke vælge mellem dem.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja vi har haft regn, lige netop i dag ville jeg gerne have sluppet, men heldigvis stoppede det ret hurtigt, alligevel fik vi 7.6 mm, det var godt nok for jorden. Liljerne er bare skønne, jeg nyder dem alle.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Sikke mange flotte liljer. Det er fantastisk at se sådan en variation i farverne fra de helt sarte til rigtig pang! Tillykke med regnen. Godt det holdt op ret hurtigt, så I kunne være ude i haven. Desværre blev det kun til nogle dråber her i Viborg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sydney
      Ja der er mange forskellige liljer i min have, jeg nyder dem alle, og nu bagefter nyder jeg også regnen, den kan nok bløde jorden lidt. Nå du er fra Viborg, det var en god oplysning :)

      Slet