tirsdag den 3. maj 2016

Gang i tulipanerne

Endelig kommer alle de smukke tulipaner

 Purissima
 Rems favourite er også blevet min favorit
 her har vi igen Apricot Beauty, jeg har haft den i mange år, den er meget trofast, derfor købte jeg flere i efteråret.
Bl.a Purissima, de står i ørkenbedet, jeg har ikke navnet på den orange.
men hvad sker der nu her i ørkenbedet?
Bent har travlt
Jo se nu her, er det ikke fint. Rikke en af havevennerne har støbt dette blad af en af mine Gunnera blade. Det ser vældig flot ud her mellem stenene.

skønne anemoner, her er det den fyldte.
 Bregnerne er godt på vej
 Clematis Jan Lindmark
 Den ene af mine gudeblomster, Dodecatheon
 Dråbebedet har plads til lid mere
Den sidst ankomne martagonlilje Arabian Night som jeg købte på plantemarkedet blev plantet her, som I kan se står der to mere, som jeg plantede i efteråret.
 Fodblad
 Gemserod godt i gang sammen med favorit tulipanen
 R. Blueshinegirl
 R. Cowslip
 R. Jacksonii
 R. makinoi x R. pachysanthum
R. Songbird

 lidt solbilleder fra mandag
og til slut Erythronium White Beauty
Som Heidi siger bliver billederne hurtigt forældede i denne tid, så jeg trykker på knappen nu og ønsker jer en god aften.
Kl. 10 i morgen trækker jeg vinderen af min give away, så hold øje, til gengæld kommer der ikke mange billeder på det tidspunkt :)

22 kommentarer:

  1. Igen er Samsø foran. Vores tulipaner står i knop, men kun de botaniske blomstrer. Men så har vi jo noget til gode :-)
    Kh, Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Jeg synes ellers ikke, vi er så meget foran mere. Nordjyderne kom før os med magnolien. Den er ikke helt udsprunget endnu her.
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Farvorit tulipanen er rigtig fin. Her er det nok en hvid som jeg har haft i over 25 år og det er ene og alene fordi den troligt kommer hvert år og så har jeg fået løgene af min farbror. Så en kærlig tanke gpr til ham hvert forår når de blomstrer :-) Håber din nye martagon vil blomstre i år. Har googlet og den er super :-)
    Hvor er det bare fantastisk det nye fuglebad/Gunnerablad. Ja så måtte Bent igan igen for det skulle vel have et fundament.
    Songbird ser stadig godt ud. Uha den hundetand er da bare lækker.
    Vi har fået et par mm regn idag men solen kom dog frem i løbet af dagen.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja den er jeg glædelig overrasket over, det er også dejligt med de trofaste, tænk at have en i over 25 år, det er flot.
      Jeg regner da med, at martagonen vil blomstre, når den er så stor, jeg har godt nok ikke kigget efter knopper.
      Denne gang var det ikke så slemt, det blev sat oven på lidt ral, og ørkenbedet er jo i sig selv højt, så det gik. Nej det er værre, det han har lavet i dag, men det kommer der mere om :)
      Ja den hvide hundetand er godt nok lækker.
      Her regnede det stærkt i formiddag, det sluttede først kl. 14.3o, så som sædvanlig fik vi mere, 5-6 mm tror jeg. Solen kom også igen her.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Kære Lisbeth.
    Dejlige billeder af tulipanerne - nyder dem for jeg har ingen. De blomstrer det første og derefter forsvinder - og de ganske almindelige, så jeg satser på narcisser de er trofaste.
    Skønne billeder af de andre skønheder i din have.
    Fuglebadet er da så flot. Du er heldig for at få¨sådan et endda så stort. Det bliver fugle sikkert glade for endnu et sted i haven at tage et bad i :-)
    I formiddags regnede det her så mine targettes stiklinger på pottet om
    I eftermiddags blev de to Jacksonii plantet med hjælp af Egon. I morgen skal de 6 andre plantes i det nye bed. Jeg tror at det nye bed bliver flot. Nu mangler jeg bare at finde et træ, som kan give lidt højde i bedet.
    I morgen skulle vejret bliver godt så det er jo dejligt
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten
      Tak - synd du ingen har, der er nogle stabile, bl.a. Apricot Beauty, men jeg skal nok vise flere, der er mange på vej.
      Ja fuglebadet er flot, det er jeg meget glad for, det pynter så fint der i ørkenbedet.
      Her har det også regnet i dag, men det endte godt, dejligt vi nu skal have fint vejr.
      Godt at høre, I har fået plantet Jacksonii planterne, jeg glæder mig til at se dit bed. Der er mange dejlige træer, har du en høstrøn? De er så smukke.
      Ja så må vi nyde det i morgen.
      Knus Lisbeth

      Slet
    2. Kære Lisbeth.
      Nej jeg har ingen Sorbus Dodong men jeg har været inde at kigge på nettet, og de opslag hvor du nævner den, så den er måske oplagt i bedet - jeg skal have undersøgt om den vil være for stor der og om den kan lide at der kommer de vinde fra syd, vest og nord. Men jeg skal på planteskolen så jeg må lige undersøge det men tak for forslaget
      Kh
      Kirsten

      Slet
    3. Kære Kirsten
      Det er et fint træ, som ikke bliver så stort, det får de smukkeste høstfarver, og er i øvrigt et højt rankt træ, men ikke vildt højt. Søg det på min blog, så kan du se masser af billeder af den, det er et af mine yndlinge.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Skønne blomster. Hvor ser det godt ud dit støbte blad, det passer fint som det står.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Britta
      Ja det støbte blad passer perfekt der i ørkenbedet.

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Flotte tulipaner hos deg, og hundetennene er så fine! De trives ikke her av de jeg har kjøpt, men i fjor fikk jeg en gul av en venninne, og den kommer nå med to knopper! Gul er ikke min favorittfarge, men likvel er det hyggelig at den har klart seg.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak skal du have, ja både tulipaner og hundetænder er fine. Jeg håber, at din fra veninden vil komme igen med blomster hvert år.
      Klem

      Slet
  6. Hvor godt at høre at Abricot Beauty kommer igen hvert år. Jeg købte nemlig en del af den i efteråret og de står nu og lyser op i det runde rosenbed :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sandie
      Det er en skøn tulipan, jeg tror, jeg har haft den i 15 år, så godt du har købt den :)

      Slet
  7. Hej Lisbreth

    Ja billederne bliver hurtigt overhalet af udviklingen disse dage - og heroppe er vi håbløst bagud;)
    Godt at se at der er kommet gang i det hele i DK!

    Ha en dejlig solskinsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det går så stærkt nu, men godt der endelig kom lidt varme, her lufter det en del i dag, men solen skinner.
      Tak i lige måde

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Skønne tulipan billeder og som sædvanligt er du lidt foran. Her er kun enkelte sprunget ud, men med solrige dage forud ændrer det sig forhåbentlig.
    Skønt fuglebad der er blevet støbt, det bliver et fest bassin for fuglene der sikkert vil gå helt amok. Ved du om bladet er behandlet så det er vandtæt, jeg fik nemlig et forærende for nogle år siden, men det kan ikke holde vand ;(
    Nu vil jeg i haven og nyde den første af mine to fridage, jeg skal ud og følge mine tulipaner og alt det andet ;)
    God dag i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja er jeg så kommet lidt foran igen, vi skiftes til det, det varer nok ikke længe, inden dine kommer.
      Ja det er et dejligt fuglebad, som jeg er meget glad for, jeg ved ikke om det er behandlet med noget, jeg tror det ikke. Jeg undersøger det lige og skriver igen, hvis det er. Det her holder ok vand.
      To fridage i træk, herligt det er et godt tidspunkt med mange fridage.
      Tak i lige måde.

      Slet
  9. Hej Lisbeth:-)
    Det er altså skønt med sådan et vejr, energien bliver en del bedre, og billederne meget smukke!
    Vil på plante køb i dag, så må jeg se hvad det bliver til.
    Ha en skøn solskindsdag
    Kram Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Ja det er herligt og meget bedre at tage billeder i solskin.
      God fornøjelse - det bliver spændende
      Kram Lisbeth

      Slet
  10. Kære Lisbeth
    Her nydes Purissima og Apricot Beauty også i fulde drag til lige med det gode vejr :) Det regnede en del her i går formiddags, men solen kom fint frem om eftermiddagen. Hold da op, hvor er Gunnarabladet flot! Jeg tror da, Rikke kunne starte et udsalg med den slags. Også meget fin placering i Ørkenbedet - er sikker på, at du nyder synet, når du kommer forbi :) Dagens rhodo er selvfølgelig Songbird, men det havde du jo nok gættet :)
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Nå du har også de tulipaner, de er nu skønne og solen gør dem endnu skønnere. Her var også sol efter regnen. Jeg tror bestemt også, at Rikke kunne sælge mange betonblade. Det står perfekt i ørkenbedet, du kan tro, jeg nyder det. Nu kommer der snart en blå rhodo mere.
      Knus Lisbeth

      Slet